Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
Känns det inte som att det kommer bli tre rätt tydligt skikt i år?
Toppskiktet: Malmö FF, IFK Göteborg, BK Häcken, AIK, IFK Norrköping, IF Elfsborg
Mittenskiktet: Kalmar FF, Djurgårdens IF, Örebro SK, Hammarby IF, Helsingborgs IF
Bottenskiktet: GIF Sundsvall, Östersunds FK, Gefle IF, Falkenbergs FF, Jönköpings Södra IF
Klart att det kan bli några små förändringar i skikten, men skulle inte bli förvånad om det blir något sånt här.
Återigen, toppskitet kommer bestå av Malmö FF och bara Malmö FF. Med de ekonomiska förutsättningarna så vore allt annat mer eller mindre ett fiasko.
Närmast bakom kommer Elfsborg och möjligtvis Norrköping vara, tror jag. Sedan är det ett råttbo i mittenskiktet och ett annat råttbo i bottenskiktet.
IFK känns som en potentiell darkhorse men kan lika gärna vara en flopp då det är svårt att veta var dom står. Tippas mycket i toppen av ren tradition tror jag. Överskattade?
Aik har tappat för bra spelare och jag är inte så säker på att ersättarna ens kommer i närheten, så därför tror jag att även dom är överskattade i år (men det trodde jag även förra året).