2016-03-31, 11:09
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tack för svaret jag är nöjd. Juniorerna i vår lokala klubb säger att det kan vara skillnad att en del planer i förhållande till vår. Därför ställde jag frågan.
Skiljer ganska mycket från konstgräs till konstgräs, norrporten har nog det äckligaste konstgräset jag spelat på, får rysningar varje gång jag tänker på hur konstigt bollen betedde sig när jag spelade där...
Citera
2016-03-31, 12:02
Medlem
Känns det inte som att det kommer bli tre rätt tydligt skikt i år?

Toppskiktet: Malmö FF, IFK Göteborg, BK Häcken, AIK, IFK Norrköping, IF Elfsborg
Mittenskiktet: Kalmar FF, Djurgårdens IF, Örebro SK, Hammarby IF, Helsingborgs IF
Bottenskiktet: GIF Sundsvall, Östersunds FK, Gefle IF, Falkenbergs FF, Jönköpings Södra IF

Klart att det kan bli några små förändringar i skikten, men skulle inte bli förvånad om det blir något sånt här.
Citera
2016-03-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Toppskiktet: Malmö FF, IFK Göteborg, BK Häcken, AIK, IFK Norrköping, IF Elfsborg
Mittenskiktet: Kalmar FF, Djurgårdens IF, Örebro SK, Hammarby IF, Helsingborgs IF
Bottenskiktet: GIF Sundsvall, Östersunds FK, Gefle IF, Falkenbergs FF, Jönköpings Södra IF

Klart att det kan bli några små förändringar i skikten, men skulle inte bli förvånad om det blir något sånt här.
Rätt träffande. Örebro och Dif kanske kan komma på 4e-5e plats istället för Elfsborg/Häcken/Norrköping. Tror däremot att få lag från bottenskiktet är tillräckligt stabila över 30 omgångar för att hamna i mitten, kanske Sundsvall eller Östersund om stjärnorna står i linje.
Citera
2016-03-31, 12:39
Avslutad
Citat:

Återigen, toppskitet kommer bestå av Malmö FF och bara Malmö FF. Med de ekonomiska förutsättningarna så vore allt annat mer eller mindre ett fiasko.

Närmast bakom kommer Elfsborg och möjligtvis Norrköping vara, tror jag. Sedan är det ett råttbo i mittenskiktet och ett annat råttbo i bottenskiktet.

IFK känns som en potentiell darkhorse men kan lika gärna vara en flopp då det är svårt att veta var dom står. Tippas mycket i toppen av ren tradition tror jag. Överskattade?

Aik har tappat för bra spelare och jag är inte så säker på att ersättarna ens kommer i närheten, så därför tror jag att även dom är överskattade i år (men det trodde jag även förra året).
Citera
2016-03-31, 12:43
Medlem
Citat:

Jag tror topp-skiktet är Malmö FF, sedan en bit ner till Göteborg, Norrköping, Elfsborg.

Inför förra säsongen skrevs det en hel del om att Malmö skulle leda från omgång ett - till slutet. I år är de väl ännu starkare och övriga konkurrenter har väl snarast tappat?

Sedan ska det spelas om också, då det måste visas karaktär - likt Norrköping under fjolåret. Men på pappret, man mot man, borde Malmö jogga hem det tämligen komfortabelt utan att dofta alltför mkt svett.
Citera
2016-03-31, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Återigen, toppskitet kommer bestå av Malmö FF och bara Malmö FF. Med de ekonomiska förutsättningarna så vore allt annat mer eller mindre ett fiasko.

Dock är verkligen fortfarande att pengar inte köper titlar.

Visst om MFF hade dragit iväg med sina pengar så hade man kunnat lösa en oslagbar trupp, men riskerna är för stora sett till möjliga vinster.

Men visst, allt annat än guld är besvikelse.
Citera
2016-03-31, 12:55
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Dock är verkligen fortfarande att pengar inte köper titlar.

Visst om MFF hade dragit iväg med sina pengar så hade man kunnat lösa en oslagbar trupp, men riskerna är för stora sett till möjliga vinster.

Men visst, allt annat än guld är besvikelse.

Besvikelse vettifan.
Mer ett praktfiasko, likt eran femteplats förra säsongen.
Citera
2016-03-31, 12:57
Medlem
feldgraus avatar
Det här är den typen av inlägg man givetvis kommer att få äta upp någon gång, men...

Med tanke på att det har varit samma snack om BK Häcken som ett topplag (allra främst från "experter" men delvis även här på FB) inför varje säsong sedan 2013, givet att de kom tvåa 2012, men med utfallet att de haft placeringarna 10:a, 5:a och 7:a de tre senaste åren så måste man ju fråga.

Vad talar för att Häcken skulle vara ett så mycket bättre lag i år än de senaste tre åren? Ja, Paulinho finns med i ekvationen, men det är väl knappast offensivt som Häcken brustit tidigare? Det är som jag ser det rent defensivt som Häcken inte är ett topplag. Man gör förvisso fyra mål mot Ljungskile, man gör förvisso tre mål mot Bajen och man gör förvisso sex mål mot Trollhättan, men innebär det automatiskt att man är ett topplag, trots att man släpper in tre mål mot Ljungskile, två mål mot Bajen och två mål mot Trollhättan?

/feldgrau
Citera
2016-03-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Närmast bakom kommer Elfsborg och möjligtvis Norrköping vara, tror jag. Sedan är det ett råttbo i mittenskiktet och ett annat råttbo i bottenskiktet.

IFK känns som en potentiell darkhorse men kan lika gärna vara en flopp då det är svårt att veta var dom står. Tippas mycket i toppen av ren tradition tror jag. Överskattade?

Aik har tappat för bra spelare och jag är inte så säker på att ersättarna ens kommer i närheten, så därför tror jag att även dom är överskattade i år (men det trodde jag även förra året).
Jag har inte alla siffror i huvudet men så stor skillnad är det knappast om man struntar i pengar på banken och istället tittar på det relevanta dvs personalkostnaderna. Jag håller med om att MFF bör gälla som favorit men inte i den omfattningen att allt annat än guld är ett fiasko.
Citera
2016-03-31, 13:09
Medlem
Salorms avatar
Tycker det känns som många ser DIF som ett mittenlag vilket är lite underligt. Ska man gå på försäsongsmatcherna och se hur vår trupp sett ut så kommer vi slåss runt 8-12 platsen i år, bättre är det tyvärr inte. Som alla andra jävla år så är även detta ett sånt där "mellanår" som man gärna säger när det går åt helvete för oss.
Det som vi bara måste göra i år, oavsett hur pissigt det går i övrigt, är att vinna ett enda jävla derby för att åtminstone få tillbaka lite hopp för framtiden.

Men jag hoppas självklart jag har fel, dock räknar jag med en rejäl knogmacka rakt i plytet redan mot Örebro. Fitta också!
Citera
2016-03-31, 13:15
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag har inte alla siffror i huvudet men så stor skillnad är det knappast om man struntar i pengar på banken och istället tittar på det relevanta dvs personalkostnaderna. Jag håller med om att MFF bör gälla som favorit men inte i den omfattningen att allt annat än guld är ett fiasko.

Skriver under på detta, det blir så väldigt löjligt. Många verkar tycka att Malmö köpt ihop ett oövervinnerligt drömlag för sina CL-pengar. Jag ser det inte.
Citera
2016-03-31, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Skriver under på detta, det blir så väldigt löjligt. Många verkar tycka att Malmö köpt ihop ett oövervinnerligt drömlag för sina CL-pengar. Jag ser det inte.

Malmö har den klart bästa truppen men nu när Allsvenskan drar igång så kommer de att starta med två bra innermittfältare oavsett hur många bra innermittfältare de har i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in