2016-03-30, 22:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Snacka om att man har magsår inför den starten. Säsongen kan vara över innan den ens har börjat.

Vad är att anse säsongen vara över för Häcken? Att ni är borta från guldstriden? Då är det nog redan kört nu tyvärr. Trodde ni mest spelade för att delta och spela snyggt.
Citera
2016-03-30, 22:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad är att anse säsongen vara över för Häcken? Att ni är borta från guldstriden? Då är det nog redan kört nu tyvärr. Trodde ni mest spelade för att delta och spela snyggt.

Med Häckens trupp kan man utan tvekan komma top 5, men mellan dessa 5 är det väldigt små marginaler vem som hamnar vart. Dom är alltid opålitliga dom där Hisingarna.
Citera
2016-03-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimeling
Kollar på spelschemat för våren nu.

Häcken börjar starkt med följande tre omgångar:

Elfsborg (h)
Blåvitt (b)
Norrköping (h)

AIK kör på ett liknande stuk omgång 3-5:

Blåvitt (h)
Norrköping (b)
Elfsborg (h)

Jag skulle vilja tippa på att det blir Malmö, Blåvitt, Norrköping, Elfsborg, AIK/Djurgården i toppen, så ovanstående tre matcher på rad känns... tufft. Tankar?
Det är väl ändå bättre att börja med det än av avsluta med. Gnaget, under fjolåret, hade väl mkt tuffa borta (och enklare hemma) under första halvan. Vilket gav en känsla av att vi vinner hemma men har svårare borta fram till sommaren. Hemmavinster tidigt kan nog bidra till att dra folk till matcherna, jmf med tidiga hemmaförluster.
Jag föredrar förövrigt att inte möta nykomlingarna tidigt.
Citera
2016-03-30, 22:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Snacka om att man har magsår inför den starten. Säsongen kan vara över innan den ens har börjat.
Hav tröst! Med Dardan och Emil i form så fixar det sig.

Allvarligt talat så är det en svår inledning men jag tror att ni vinner minst en av matcherna och spelar oavgjort i de övriga. Alltså 4-7 poäng är ingen omöjlighet.

Jag tror att ni slåss om de fyra första platserna men lite stolpe ut kan det bli en sjätte plats.
Citera
2016-03-30, 22:43
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur är det med plastmattorna, är alla likadana eller varierar det där också?
Alla arenor är olika, hade ju varit fruktansvärt tråkigt om det varit Standardbygge 1A som gällde i alla städer. Bollen däremot är ju enkel att standardisera, är väl bara göra eller?
Citera
2016-03-30, 23:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Alla arenor är olika, hade ju varit fruktansvärt tråkigt om det varit Standardbygge 1A som gällde i alla städer. Bollen däremot är ju enkel att standardisera, är väl bara göra eller?

Absolut ska det finnas en standardboll. När man väljer plast så bör det även finnas ett standard underlag.
Citera
2016-03-31, 00:49
Medlem
csts avatar
Citat:
Absolut ska det finnas en standardboll. När man väljer plast så bör det även finnas ett standard underlag.
Vet inte riktigt vad du vill komma. Jag är knappast för plast eller Tele2.
Citera
2016-03-31, 01:00
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Borde det då inte vara standard vad gäller gräs också? Varför bara standard på plastmatta?
Citera
2016-03-31, 06:19
Medlem
Shanklygatess avatar
Topp 5 tror jag kommer innehålla AIK, Göteborg, Elfsborg och Malmö. Sen kommer Norrköping, Häcken eller Örebro ta femteplatsen alternativt slå sig in topp 4. Hoppas det blir mitt Norrköping men kan Örebro skippa att ligga sist efter typ halva säsongen blir dom farliga, Häcken har stor potential att placera sig högt.

Tror tyvärr skadorna kommer göra att Dif inte klarar av att hänga på.
Citera
2016-03-31, 07:21
Medlem
Citat:
Hur är det med plastmattorna, är alla likadana eller varierar det där också?
De varierar men det finns en standard de ska hålla sig inom som exempelvis hur långt en boll ska rulla, högt studsa etc. Standarden anger ett intervall som man ska hålla sig inom.

Man borde dock kanske ha två officiella bollar, en för gräs och en för plast. 😉
Citera
2016-03-31, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
De varierar men det finns en standard de ska hålla sig inom som exempelvis hur långt en boll ska rulla, högt studsa etc. Standarden anger ett intervall som man ska hålla sig inom.

Man borde dock kanske ha två officiella bollar, en för gräs och en för plast. 😉

Tack för svaret jag är nöjd. Juniorerna i vår lokala klubb säger att det kan vara skillnad att en del planer i förhållande till vår. Därför ställde jag frågan.
Citera
2016-03-31, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nimeling
Lite så. Tar man istället 6+ poäng i de tre matcherna ser säsongen helt plötsligt otroligt lovande ut. Men jag håller med dig, hellre att möten med topplagen ligger lite mer utspritt. Schysst om man är i en svacka när man man möter tre konsekutiva guldkonkurrenter...

Visst är det så, det kan lika gärna bli en skjuts till en framskjuten placering direkt men innan man kommit igång på allvar så skulle det ändå vara gött att bara kunna få njuta av lite fotboll och inte ha ångest direkt.

Citat:
Hav tröst! Med Dardan och Emil i form så fixar det sig.

Allvarligt talat så är det en svår inledning men jag tror att ni vinner minst en av matcherna och spelar oavgjort i de övriga. Alltså 4-7 poäng är ingen omöjlighet.

Jag tror att ni slåss om de fyra första platserna men lite stolpe ut kan det bli en sjätte plats.

Hoppas du har rätt men flashbacks största bitterfitta tror tydligen inte att Häcken har en chans i år så det kanske inte är någon idé att ens hoppas på några poäng? Men jag förstår varför han sticker ut hakan, vem skulle inte vara kaxig efter kryss mot mäktiga lag som Frej och Degerfors?
Senast redigerad av trazke 2016-03-31 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in