Citat:
Ursprungligen postat av
knullklasson
Vem skulle ni vilja ha som efterträdare till Lennartsson om det nu blir aktuellt till nästa säsong?
Det är svårt att finna någon briljant där men någon som låter de yngre få chansen, spelar de bästa på den position som gör laget bäst (Rieks). Svårt att ge namn men Gren får trolla även där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jason_Puncheon!
Ni Blåvitare, kommer någon av Hjalle, Billy eller Adam få förlängt kontrakt? Deras går väl ut i December iår, och tror ni Omarsson köps loss? Har ni en köpklausul på honom?
Med tanke på hur vi ska sanera ekonomin och med tanke på att flera dyra kontrakt dessutom har artistskatt som går ut efter nästa år (och därmed ger att vi måste sälja dessa i januari för att få en peng för dom) så lär Rieks, Ankersen och ev Mads försvinna. Rogne/Bjärsa är väl båda intresserade av nya äventyr med.
Det försvinner mycket där och därför kan jag tycka att Hjalle om han själv vill kan få ett år till, det finns betydligt sämre alternativ att ha som reserv där. Han startar ju en del och är inte så usel som många vill göra gällande.
Billy bör få stanna då vi bara har Scott där (jag ser gärna ett skifte där Billy startar och Scott är reserv dock).
Adam måste isf gå ner REjÄLT i lön för att få stanna. Han har sagt sig vilja spela och det finns säkert klubbar som är intresserade av honom i superettan t.ex. Annars kan han, med rejält sänkt lön, fortsätta agera reserv till Emil. Såvida vi inte flyttar upp Leksell där.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
För en utomstående. Vad är det Mats Gren gjort som är bra? Har ni ibte fortsatt värva lite för dyrt mot vad ni får? Är ekonomin sanerad nu och ni är rustade inför 2017? En ärlig fråga.
Vem har vi värvat dyrt mot vad vi får? Jag kan ha glömt nån men minns inte en enda spelar vi värvat dyrt under Gren som inte presterat.
Ekonomin är inte sanerad och vi lär få fortsätta det arbetet i några år framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
För att en maskerad bengalbrännare slog till en kvinna, därför blir det intressant. Sedan om det var i form av en knuff/ett lättare slag spelar ingen roll.
Givetvis var det korkat att försöka dra av en mask men vafan man ger sig inte på kvinnor oavsett vad.
Jag kan tycka ett bengaltifo är snyggt men igår blev det dels detta bråk och dels fick en 12 årig tjej nån mindre brännskada på handen av bengalerna.
Media överdriver rätt ofta men varför ens ge dom chansen? Nu får man återigen försvara sig idag mot att det inte är krig på läktaren varje match...
På torsdag tar jag för givet att Seb är petad och Sabah startar. Allt annat vore tjänstefel.