2016-02-15, 00:18
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag var mest impad av Eliasson, som jag inte sett så mycket av tidigare. Han gjorde sig hela tiden spelbar och löste sin uppgift strålande när han väl fick bollen. Avdic visades sig vara nästan lika stark som Zlatan vad gäller att skydda bollen och hålla balansen tros hård uppvaktning. Brustad jobbade hårt i press, men hade som vanligt ingen strålande dag offensivt. Ishi var stabil i vikarierollen som central mittfältare.
Citera
2016-02-15, 03:17
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag var mest impad av Eliasson, som jag inte sett så mycket av tidigare. Han gjorde sig hela tiden spelbar och löste sin uppgift strålande när han väl fick bollen. Avdic visades sig vara nästan lika stark som Zlatan vad gäller att skydda bollen och hålla balansen tros hård uppvaktning. Brustad jobbade hårt i press, men hade som vanligt ingen strålande dag offensivt. Ishi var stabil i vikarierollen som central mittfältare.
Tragiskt att Eliasson hade så höga tankar om sig själv att gå till AIK istället för att göra ett eller två år i en mindre klubb som ändå är etablerad i allsvenskan om han nu var osäker hur Falkenberg skulle klara sig i allsvenskan och rädd att de skulle bli ett stryk lag och inte få visa upp sig.
Eller så kanske han räknade med att sitta bänk i AIK och räknade med att utvecklas ändå, grymt bra var han i superettan i alla fall.

Giffarna har vunnit 3/3 träningsmatcher nu, BP, Levanger och Tromsö, BP division 1 och Levanger och Tromsö tippeligan 7 respektive 13 plats 2015. Har inte haft möjlighet att se fler än BP-matchen men det ser ju helt klart lovande ut. Tuff konkurrens om forwards platserna nu om vi nu ska spela 4-4-2 eller gå tillbaka till 4-3-3 som vi spelade X antal år sedan. Hasani har imponerat och så har vi ju Dibba och Silva och Eklund som kommer få agera inhoppare.
Truppen känns bra förutom rykterna om att Joakim Nilsson(mittback) ska lämna för Elfsborg, läste att de bjudit 5 miljoner och gud ska veta att vi tyvärr behöver pengarna.
Citera
2016-02-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
För er som har bättre koll på MFF än vad jag har, vilka tror ni tar plats på innermittfältet när säsongen drar igång sen? Är ju en hyfsat stark konkurrens som finns där i nuläget om man säger så

Lewicki och AC verkar vara förstahandsval. Mycket hänger på om Adu lämnar eller stannar kvar också, men även om han stannar under våren tror jag han har försämrat sina chanser med tanke på att han är så tydlig att med att han vill lämna. Allan verkar också vilja satsa på Eikrem också, men han kan spela ytter också, även om han gjorde det dåligt förra säsongen verkar Allans spelsystem passa honom bättre än Åges. Rakip lär också få spela en hel del men även han kan spela på yttern.
Citera
2016-02-15, 15:59
Medlem
regndroppens avatar
Någon som hört något mer om Ranegié? Han sägs bli klar idag men mycket mer än så har jag inte sett.
Citera
2016-02-15, 18:59
Medlem
MrSkargards avatar
Östersunds Michael Omoh verkar befinna sig i en paranoid psykos: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/ostersundfk/article22266339.ab
Citera
2016-02-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Östersunds Michael Omoh verkar befinna sig i en paranoid psykos: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/ostersundfk/article22266339.ab
I The Punch-artikel påstår han även att han är en skickligare spelare än Lampard. Så ja, nog är det en psykos alltid.

Citat:
Having played in Sweden for five years, what is your experience in the Scandinavian country?

It’s been up and down to be honest. It’s very cold and there are some parts that are racists but you just have to cope with that. I think it’s what life has to offer at this point of my career and with my manager’s encouragement, I have been able to stay focused.

Do you have personal experiences with the racists you mentioned earlier?

First of all, I want to thank anybody who has created the awareness of kicking racism out of football. It’s a great thing they are doing but honestly, I don’t think racism will ever stop. I’ve had countless experiences in the hands of these racists. I try not to think about it because the more you do, the more it affects your game. I just think about football. Some of them are really nasty; you can be walking on the street and a group of people will just attack you with machetes, knives and bottles for no reason. And you just have to run for dear life. I try to keep away from them and concentrate on my football. These things happen.

Are you hoping to make a move outside Sweden after five years?

Actually, every footballer wants to play in the big leagues but I’m not in a hurry to make any move. I’ve got several offers especially from Turkey but I just want to play some more seasons in Sweden. But I may have a good season and something comes up but right now, my aim is to play in the Swedish Allsvenskan and after then, we see how things go.

Det jag undrar är varför inte Sjögren faktiskt för en gångs skull gör lite eget journalistiskt arbete istället för copypaste-jobben och faktiskt drar iväg ett sms/ringer Omoah eller klubbledningen. Om det driver omkring en beväpnad pöbel i Östersund eller Borlänge borde det kanske finnas ett visst nyhetsvärde i det?
Senast redigerad av mushymushy 2016-02-15 kl. 20:00.
Citera
2016-02-15, 20:00
Medlem
Citat:
Vad i helvete..?
Citera
2016-02-15, 20:09
Avslutad
Citat:
Citat:
Jag har ett antal upplevelser av den här rasismen men jag försöker att inte tänka på det eftersom det påverkar ditt spel ju mer du gör det. Jag tänker bara på fotboll. Men vissa av dem är väldigt otäcka; du kan gå ute på gatan och så kommer det en grupp människor och attackerar dig oprovocerat med machetes, knivar och flaskor. Då måste du bara springa för livet. Men jag försöker hålla mig undan från dem och koncentrera mig på fotbollen. Det här är saker som händer.

Konstig sits för Goitom & AIK nu. Man kanske har ekonomiskt utrymme för honom men spelarmässigt vore det en förolämpning mot Avdic m.fl. om man plockar in Henok igen. Han har onekligen hamnat i en prekär situation.
Citera
2016-02-15, 20:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Konstig sits för Goitom & AIK nu. Man kanske har ekonomiskt utrymme för honom men spelarmässigt vore det en förolämpning mot Avdic m.fl. om man plockar in Henok igen. Han har onekligen hamnat i en prekär situation.

Jag tror inte att Goitom är ett dugg intresserad av att återvända till AIK, det skulle nog kännas oerhört förnedrande för honom.
Citera
2016-02-15, 20:36
Avslutad
Citat:
Jag tror inte att Goitom är ett dugg intresserad av att återvända till AIK, det skulle nog kännas oerhört förnedrande för honom.
Det är inte det jag tror heller, men om han inte ordnat med utländsk klubb inom en väldigt snar framtid så får han nog börja blicka mot Skandinavien igen...

Då finns det förvisso andra alternativ än AIK, men ändå. Konstig utveckling av det hela hur som helst.
Citera
2016-02-15, 20:37
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det är inte det jag tror heller, men om han inte ordnat med utländsk klubb inom en väldigt snar framtid så får han nog börja blicka mot Skandinavien igen...

Då finns det förvisso andra alternativ än AIK, men ändå. Konstig utveckling av det hela hur som helst.
Är han fortfarande inte klar för någon klubb?
Citera
2016-02-15, 20:44
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Är han fortfarande inte klar för någon klubb?
Nix, fan det har gått ett tag nu. Undra vad som pågår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in