2016-03-31, 13:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Besvikelse vettifan.
Mer ett praktfiasko, likt eran femteplats förra säsongen.

Om femteplatsen kompenseras med spel i EL-gruppspel till hösten är det godkänt annars får det betecknas som fiasko.
Citera
2016-03-31, 13:41
Medlem
bagarn29s avatar
Glöm inte borta att vi har ett sommarfönster som kan ändra förutsättningarna ganska mycket. Skador kan ställa till det. Jag är mest orolig för försvaret med de ganska långsamma innerbackarna Arnasson och Bengtsson. Brorsson och Carvalho är bra men inte riktigt taktiskt skolade ännu.
Om Tinnerholm försvinner har vi Windheim som är ett oskrivet kort. Pjotr Johansson gjorde det bra mot HJK men någon värdemätare att tala om var inte motståndet. Deras enda målchans kom i 77:e minuten.
Citera
2016-03-31, 13:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte borta att vi har ett sommarfönster som kan ändra förutsättningarna ganska mycket. Skador kan ställa till det. Jag är mest orolig för försvaret med de ganska långsamma innerbackarna Arnasson och Bengtsson. Brorsson och Carvalho är bra men inte riktigt taktiskt skolade ännu.
Om Tinnerholm försvinner har vi Windheim som är ett oskrivet kort. Pjotr Johansson gjorde det bra mot HJK men någon värdemätare att tala om var inte motståndet. Deras enda målchans kom i 77:e minuten.

Glöm inte bort att vi får in Safari i sommar. Han har ibland spelat till vänster när Basel spelat trebackslinje. Han kan faktistk gå in som mittback.
Citera
2016-03-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Skriver under på detta, det blir så väldigt löjligt. Många verkar tycka att Malmö köpt ihop ett oövervinnerligt drömlag för sina CL-pengar. Jag ser det inte.
Titta igen? Var är de svagare?
Citera
2016-03-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Startspelarna i försvaret och målvakten är inte bättre än Norrköping, Göteborg eller AIKs diton. Elfsborgs nya backar har jag dålig koll på men de är säkert vassa om de får permission från sjukstugan. Wiland och Arnason är inte bra men förhoppningsvis är de bra nog. Rasmus Bengtsson är väldigt duktig men tyvärr så är han gjord i glas. Bredden i försvaret kanske är bättre än konkurrenternas.

Mittfältet är vår starkaste lagdel men även här är vi jämbördiga med konkurrenterna om man tittar på startspelarna. På innermittfältet har vi gott om klasspelare men på kanterna och i anfallet är det värre, frågetecken på alla ersättare egentligen av olika anledningar. Kommer Molins tillbaka i gammal god form? Är Sana helt värdelös? Hur håller de oprövade ynglingarna Johansson, Bergqvist och Svanberg i Allsvenskan? Eikrem och Rakip är centrala mittfältare egentligen. Bred trupp sett till antalet spelare men ingen spetsig bredd i dagsläget så att säga.
Citera
2016-03-31, 16:10
Medlem
civilians avatar
Citat:

Malmö har den bästa truppen, har inte påstått något annat. Men att de skulle vara så fruktansvärt överlägsna att de i princip har vunnit på förhand köper jag bara inte.
Har man följt allsvenskan någonting alls så borde man veta att det nästan aldrig blir som man tänkt sig eller förutspått. Norrköping skulle ju på förhand egentligen inte haft en isbits chans i helvetet att vinna förra säsongen, för att ta ett väldigt färskt exempel.
Citera
2016-03-31, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Besvikelse vettifan.
Mer ett praktfiasko, likt eran femteplats förra säsongen.

Nja för min del så dämpades den möjliga ångesten av att vi ändå gick in i CL och fyllde på kassan ytterligare.

Om vi dessutom tar hem cupen och får EL plats där så är det definitivt inget som jag bryr mig så mycket om. Blir liksom Guld och CL annars kan det kvitta isf.
Citera
2016-03-31, 17:00
Medlem
P.Gs avatar
Laul med säsongens märkligaste uttalande redan i mitten av mars (hittade det först nu)? Om aik-sodomiten (tautologi, jag vet) Nouri, numera i Östersund, skriver han:

Citat:
För det första har vi att göra med en skön jävla lirare, det kan vi slå fast direkt. Han kittlar i alla fall mina värderingar.

http://bloggar.aftonbladet.se/laul/2016/03/brwa-battre-nouri/
Citera
2016-03-31, 17:00
Medlem
Kan bara hålla med föregående. Det är verkligen ingen självklarhet att MFF kommer leka hem serien. Visst, man lär ju inte floppa 2 år i rad, men sedan ska det naturligtvis spelas om det också. Dessutom har jag ingen aning om hur bra deras tränare är. Så att bara ta för givet att MFF ska vinna Allsvenskan bara för att man på pappret har den klart bästa truppen klingar väldigt fel. Men däremot är jag relativt säker att dom inte floppar på nytt. Vad gäller mitt Giffarna vill jag bara att säsongen ska dra igång. Känns på förhand som att våran trupp känns rätt intressant. Med lite flyt så kan vi faktiskt överraska även om vi i första hand får sikta in oss på att hänga oss kvar alternativt att vi hamnar någonstans i mitten. Tror faktiskt inte att vi åker ur i år heller. Men att vi får möta AIK borta i premiären var verkligen ingen drömlottning.
Citera
2016-03-31, 17:01
Avslutad
Citat:

Tycker MFF på målvaktsfronten och backfronten inte är starkast i Allsvenskan.

Sorgligt men sant.
Citera
2016-03-31, 17:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Laul med säsongens märkligaste uttalande redan i mitten av mars (hittade det först nu)?
Verkar vara på borsten igen. Hävdade i Fotbollsbibeln att Zlatan kommer hem till Malmö den här säsongen och bänkar Berget (!) som han för övrigt verkar ha något horn i sidan till. Och Zlatte ska uppenbarligen omskolas till ytter. Blir ju spännande.
Citera
2016-03-31, 17:08
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Wow, AIK tar in Carlos Strandberg. Snacka om klassvärvning (lån förvisso), den killen har bara framtiden framför sig och anses vara en av våra mest lovande spelare i framtiden. Bajens backar kommer få det jävligt tufft med honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in