2016-03-26, 23:12
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Kan du berätta mer? Jag har varit inne på detta spåret, men hade varit trevligt om du hade möjlighet att utveckla.
Tyvärr, jag kan inte det utan att utveckla för mycket.
Jag är väl medveten om att min "info" inte leder tråden vidare med mina påståenden och jag kunde också ha valt att inte skriva någonting alls.
Citera
2016-03-27, 00:46
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du skriver som om det vore en sanning att det är påhittat. Är det så att du har belägg för detta så släng upp det. Flickorna? Det är i dagsläget 3 överfall i centrala Kungsbacka och rimligtvis har dom inget motiv att ljuga om något sånt här. Din jävla agenda här lyser igenom. Ta nu för fan och backa upp dina påståenden om någon ska ta dig på allvar din jävla tomte.
Det är för att det är min uppfattning. Tycker du att jag ska skriva mina inlägg utifrån någon annans uppfattning? Jag har i flera inlägg förklarat varför jag ifrågasätter beskrivningen av vad som hänt. Gå tillbaks och läs igenom och passa även på att läsa igenom andra personers anledningar till varför de också tycker så.

Jag skriver inte i tråden ang det tredje överfallet (kidnappningsförsöket). Jag har ingen aning vad det handlar om och har ingen uppfattning om det.

Det är många i tråden som delar min skepsis ang det första överfallet. Därmed inte sagt att vi har rätt. Men under snart tre veckors tid har inget som styrker påståendet om att det gått till så som Sophie påstår framkommit. Tvärtom. Inga vittnen, inga tekniska bevis. Och inte minst mycket skeptiska uttalanden från polisens sida.
Jag tror att något har hänt, men inte så som det beskrivs av henne själv och hennes mor.

Så vi vänder på steken istället. Är det så att du har några bevis för att det har gått till så som Sophie säger, släng upp dem här då. För i nuläget finns det INGENTING som talar för att det har gått till på det sättet som hon säger. Men jag kan självklart ändra mig om något övertygande framkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
Fel, du HÄVDAR att hon hittar på.
Ni som invänder er emot att kalla Sophies påstående om en "biljakt" för lögn, är det semantiken ni invänder er emot?
Sophie uppgav i en intervju med Expressen att hon innan misshandeln blivit jagad av en silvrig bil.
Polisen går sen ut och dementerar uppgifterna om en biljakt genom att säga att "- Så har det inte gått till".

Det är alltså inte jag som HÄVDAR något ang biljakten. Det är polisen som säger att påståendet om en biljakt inte stämmer. Om ni sen inte är bekväma med att kalla det för lögn, det är upp till er själva. Vad vill ni kalla det istället? "Lämnat oriktiga uppgifter"? "Inte varit sanningsenlig"? "Hittat på"?

Välj vilken fras ni vill, det ändrar ändå inte på sakförhållandet att hennes påstående om en biljakt dementerats. Och att jag kommer att fortsätta att kalla det påståendet för lögn.
Citera
2016-03-27, 00:54
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Jag är väl medveten om att min "info" inte leder tråden vidare med mina påståenden och jag kunde också ha valt att inte skriva någonting alls.
Tråkigt, men jag förstår helt och till fullo. Om det finns möjlighet att berätta mer får du gärna återkomma i framtiden när den värsta hysterin kring detta lagt sig, kanske inte lika känsligt då. Skulle kännas bra att få reda på vad det här egentligen handlade om.

Klistrar dina tidigare inlägg för intresserade.
Citat:
Exakt! Det är förvånande att man "tillåter" sig/orkar med en filmad intervju så tätt inpå?
Enligt en mycket säker källa så har inte det inträffade hänt så som det sägs att det har hänt och inte heller händelsen dagen efter mot väninnan...
Det är både ledsamt och sorgligt på en och samma gång. Svårt att finna rätt ord.
Hoppas att båda två får den hjälp dom behöver.
Citat:
Det inträffade har aldrig hänt. Det är verkligen pinsamt för de inblandade att det har nått så här långt..
Citera
2016-03-27, 01:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det är för att det är min uppfattning. Tycker du att jag ska skriva mina inlägg utifrån någon annans uppfattning? Jag har i flera inlägg förklarat varför jag ifrågasätter beskrivningen av vad som hänt. Gå tillbaks och läs igenom och passa även på att läsa igenom andra personers anledningar till varför de också tycker så.

Jag skriver inte i tråden ang det tredje överfallet (kidnappningsförsöket). Jag har ingen aning vad det handlar om och har ingen uppfattning om det.

Det är många i tråden som delar min skepsis ang det första överfallet. Därmed inte sagt att vi har rätt. Men under snart tre veckors tid har inget som styrker påståendet om att det gått till så som Sophie påstår framkommit. Tvärtom. Inga vittnen, inga tekniska bevis. Och inte minst mycket skeptiska uttalanden från polisens sida.
Jag tror att något har hänt, men inte så som det beskrivs av henne själv och hennes mor.

Så vi vänder på steken istället. Är det så att du har några bevis för att det har gått till så som Sophie säger, släng upp dem här då. För i nuläget finns det INGENTING som talar för att det har gått till på det sättet som hon säger. Men jag kan självklart ändra mig om något övertygande framkommer.

.

Du hade inget som styrker att det inte har hänt alltså, men ändå tror du att dina åsikter backas upp för att andra tycker som du? Nej, vet du vad du har maniskt tagit de sämsta inläggen av en postare med 3 inlägg som en sanning.

Du ska göra klart för dig att så länge man bedriver en utredning så är det ett misstänkt brott. Även om polisen inte lyckas lösa överfallen är det inget som säger att det inte har hänt. Är det svårt att fatta eller? Vad du tror eller spekulerar och konspirerar i har ingen som helst relevans för själva brottet. Det är inte dina åsikter som driver den här utredningen även om du gärna vill. Begriper inte riktig varför du så hårt driver den här linjen. Det måste vara en hund begraven hos dig. Så kan du inte belägga din teori, så existerar den inte mer än hos dig själv. Tröttsamt att se ditt svammel om och om igen. NU vet alla vad du tycker.

Citat:

Är det skvaller från byn eller? Du borde valt det sistnämnda för nu verkar det liksom lite oseriöst.
Citera
2016-03-27, 12:05
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Är det skvaller från byn eller? Du borde valt det sistnämnda för nu verkar det liksom lite oseriöst.
Det får stå för dig. Vad du tycker och tänker om det är helt ointressant för mig.
Senast redigerad av Gilla 2016-03-27 kl. 12:10.
Citera
2016-03-27, 18:20
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Du hade inget som styrker att det inte har hänt alltså, men ändå tror du att dina åsikter backas upp för att andra tycker som du? Nej, vet du vad du har maniskt tagit de sämsta inläggen av en postare med 3 inlägg som en sanning.
U mad, bro?
Ingenting på samma sätt som inte du har något som backar upp ditt rabiata försvar av medias version av den här soppan. Men jag har åtminstone förklarat varför jag tycker som jag tycker. Det har inte du lyckats lika bra med.
Sen har jag aldrig påstått att för att många i tråden tycker som jag så betyder det att vi har rätt, din jävla idiot.

Citat:
Även om polisen inte lyckas lösa överfallen är det inget som säger att det inte har hänt.
Det har jag inte vid något tillfälle påstått heller.

Citat:
Vad du tror eller spekulerar och konspirerar i har ingen som helst relevans för själva brottet. Det är inte dina åsikter som driver den här utredningen även om du gärna vill.
Du är ordentligt ute och svamlar här. Ta dig samman, kärring.

Citat:
Begriper inte riktig varför du så hårt driver den här linjen. Det måste vara en hund begraven hos dig. Så kan du inte belägga din teori, så existerar den inte mer än hos dig själv. Tröttsamt att se ditt svammel om och om igen. NU vet alla vad du tycker.
Och jag begriper inte varför du beter dig som en jävla gråtrunkare på ett diskussionsforum. Tråden är till för att diskutera vad som hänt. Det betyder att man kommer att läsa saker man håller med om och andra saker som man inte håller med om. Eller hade du förväntat dig att läsa sida upp och sida ner med fakta i den här tråden? Du behöver inte bete dig som en jävla kärring för att det finns de som inte tycker som du.
Citera
2016-03-27, 21:02
Medlem
jannestungas avatar
Vilken liten lögnis hon är. Som förälder skulle jag granska hennes samtliga förehavanden i framtiden i sömmarna. Hon är tjejen som skriker "våldtäkt!" och som förskingrar kaffekassan på jobbet utan att blinka. Det var för väl att ingen oskyldig tvingats tillbringa tid i arresten i alla fall, nu är det bara hon och mamman som schavotterats i pressen, och det är bra...
Citera
2016-03-28, 00:08
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannestunga
Vilken liten lögnis hon är. Som förälder skulle jag granska hennes samtliga förehavanden i framtiden i sömmarna. Hon är tjejen som skriker "våldtäkt!" och som förskingrar kaffekassan på jobbet utan att blinka. Det var för väl att ingen oskyldig tvingats tillbringa tid i arresten i alla fall, nu är det bara hon och mamman som schavotterats i pressen, och det är bra...
Du spar inte på krafterna direkt och du "vet" ju hur det förehåller sig..
Bra, då kan ju tråden läggas ner nu då?
Citera
2016-03-28, 15:25
Bannlyst
Seriöst era simpla usla människor! Vad är problemet om offret ljugit? Förändrar det orätten i att bli nedslagen och förlora känslan i benen? Är det så att hon försökte råna en arab och knivstack honom och då får skylla sig själv? Om hon nu ljugit, är hon fortfarande inte ett hjälplöst offer under fruktansvärt onda människor som är här för att våldta, misshandla och döda vårt folk?
Senast redigerad av Qemistry 2016-03-28 kl. 15:28.
Citera
2016-03-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Varför tror du att du vet så enormt mycket att du kan ogiltigförklara hela fallet? Det är dags att komma ner på jorden och inse att du är helt ute och cyklar, du har snubblat vilse i lögner och försöker att få andras teser att framstå som lögner. Kan du inte bara logga ut och aldrig mer skriva ditt värdelösa nonsens?

Citat:
Seriöst era simpla usla människor! Vad är problemet om offret ljugit? Förändrar det orätten i att bli nedslagen och förlora känslan i benen? Är det så att hon försökte råna en arab och knivstack honom och då får skylla sig själv? Om hon nu ljugit, är hon fortfarande inte ett hjälplöst offer under fruktansvärt onda människor som är här för att våldta, misshandla och döda vårt folk?

Är det någon som förstår vad "Qemistry" menar eller trollar hen bara.
Citera
2016-03-28, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhyr
Är det någon som förstår vad "Qemistry" menar eller trollar hen bara.

Ja, det är ju klart att flickan blir nedslagen av en anledning, jag menar hon knivskar en av svartskallarna, så då är det ju inte konstigt att de slår ner henne? Eller är hela misshandeln en bluff menar du?
Citera
2016-03-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ja, det är ju klart att flickan blir nedslagen av en anledning, jag menar hon knivskar en av svartskallarna, så då är det ju inte konstigt att de slår ner henne? Eller är hela misshandeln en bluff menar du?
Var har du fått det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in