Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Du skriver som om det vore en sanning att det är påhittat. Är det så att du har belägg för detta så släng upp det. Flickorna? Det är i dagsläget 3 överfall i centrala Kungsbacka och rimligtvis har dom inget motiv att ljuga om något sånt här. Din jävla agenda här lyser igenom. Ta nu för fan och backa upp dina påståenden om någon ska ta dig på allvar din jävla tomte.
Det är för att det är min uppfattning. Tycker du att jag ska skriva mina inlägg utifrån någon annans uppfattning? Jag har i flera inlägg förklarat varför jag ifrågasätter beskrivningen av vad som hänt. Gå tillbaks och läs igenom och passa även på att läsa igenom andra personers anledningar till varför de också tycker så.
Jag skriver inte i tråden ang det tredje överfallet (kidnappningsförsöket). Jag har ingen aning vad det handlar om och har ingen uppfattning om det.
Det är många i tråden som delar min skepsis ang det första överfallet. Därmed inte sagt att vi har rätt. Men under snart tre veckors tid har inget som styrker påståendet om att det gått till så som Sophie påstår framkommit. Tvärtom.
Inga vittnen,
inga tekniska bevis. Och inte minst mycket skeptiska uttalanden från polisens sida.
Jag tror att något har hänt, men inte så som det beskrivs av henne själv och hennes mor.
Så vi vänder på steken istället. Är det så att du har några bevis för att det har gått till så som Sophie säger, släng upp dem här då. För i nuläget finns det INGENTING som talar för att det har gått till på det sättet som hon säger. Men jag kan självklart ändra mig om något övertygande framkommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
J_Steinbeck
Fel, du HÄVDAR att hon hittar på.
Ni som invänder er emot att kalla Sophies påstående om en "biljakt" för lögn, är det semantiken ni invänder er emot?
Sophie uppgav i en intervju med Expressen att hon innan misshandeln blivit jagad av en silvrig bil.
Polisen går sen ut och dementerar uppgifterna om en biljakt genom att säga att "- Så har det inte gått till".
Det är alltså inte jag som HÄVDAR något ang biljakten. Det är polisen som säger att påståendet om en biljakt inte stämmer. Om ni sen inte är bekväma med att kalla det för lögn, det är upp till er själva. Vad vill ni kalla det istället? "Lämnat oriktiga uppgifter"? "Inte varit sanningsenlig"? "Hittat på"?
Välj vilken fras ni vill, det ändrar ändå inte på sakförhållandet att hennes påstående om en biljakt dementerats. Och att jag kommer att fortsätta att kalla det påståendet för lögn.