Citat:
Kan du berätta mer? Jag har varit inne på detta spåret, men hade varit trevligt om du hade möjlighet att utveckla.
Enligt en mycket säker källa så har inte det inträffade hänt så som det sägs att det har hänt och inte heller händelsen dagen efter mot väninnan...
Det är både ledsamt och sorgligt på en och samma gång. Svårt att finna rätt ord.
Hoppas att båda två får den hjälp dom behöver.
Det är både ledsamt och sorgligt på en och samma gång. Svårt att finna rätt ord.
Hoppas att båda två får den hjälp dom behöver.
Citat:
Mrlexus scenario låter onekligen intressant, nu börjar det likna något. Ditt förra inlägg lämnar dock en hel del i övrigt att önska. Du får gärna berätta lite mer. Har varit inne på att flickan inte har berättat hela historien för polis eller media. Att hon ljög om åtminstone delar av händelseförloppet i Expressens intervju är ju redan konstaterat.
Såhär tolkar jag ditt kortfattade inlägg:
En langare (sprit? weed?) levererar efter överenskommelse varor till Sophie. Sådana baklucke-dealar gjorde jag själv under mina tonår. Kontakt med langaren har tagits genom folk hon känner genom skolan/fotbollslaget/vänner. Han är Kungsbackas go-to-guy om man är minderårig och vill ha tag i partyprylar.
När langaren träffar henne första gången tänker han: "Jackpot, henne vill jag knulla". Han ser framför sig en osäker tonåring som han lätt kan manipulera i säng. Han övertalar henne att betala i natura istället för pengar. Sexet sker såklart inte frivilligt och efteråt funderar hon på att anmäla killen för våldtäkt.
Men Sophie tänker att hon satt sig i en prekär situation genom att köpa olagliga substanser. Hon vill inte avslöja för polisen eller sina föräldrar att hon köpt droger, vilket hon blir tvungen att berätta om hon anmäler killen för våldtäkt. Hon behöver ju ge en förklaring till hur hon känner killen.
Hon bestämmer sig tillslut för att låta bli att anmäla. Men hon har redan hunnit prata med sina vänner om saken. Snacket börjar gå och sprider sig bland fotbollskompisarna, på skolan och bland vännerna. Tonåringar kan helt enkelt inte hålla käft och snacket om våldtäkt når till slut langaren själv.
Han tänker inte finna sig i att bli anmäld för våldtäkt och bestämmer sig för att göra något åt saken.
Han meddelar Sophie att de måste "snacka".
De bestämmer sig för att mötas på Hamntorget "för att reda ut saker och ting". En plats som ligger centralt men tillräckligt avsides för att man ska kunna "snacka" ostört.
Langarens plan med mötet är att skrämma Sophie till tystnad genom att tala om för henne att han är en mycket farlig person och sen ge henne stryk. Sagt och gjort. Mission accomplished. Nu är Sophie rädd. Så rädd att hon inte vågar berätta vad som hänt för varken polisen eller sina föräldrar....
Senast redigerad av lindemann 2016-03-20 kl. 00:40.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-20 kl. 00:40.