Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 20:40
  #1345
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
Hennes historia må vara falsk, men varje dag läggs riktiga fall i sopkorgen - för att polisen inte Vill göra sitt jobb.

Fall som detta bidrar till att flera riktiga fall inte får de resurser som behövs.
Just därför borde falskanmälningar som denna inte få gå ostraffade.
Citera
2017-11-12, 20:49
  #1346
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Fall som detta bidrar till att flera riktiga fall inte får de resurser som behövs.
Just därför borde falskanmälningar som denna inte få gå ostraffade.


Sluta förfölj en flicka som var 16 år vid tillfället som inte ringde SOS alarm heller för den delen vilket innebär att man inte kan lagföra henne. Sen är det en trovärdighetsfråga om polisen den käcka Kling och Klang vid korvan i Kungsbacka vet vad dom talar om.
Skadorna kan dom inte bortförklara och några idiotiska lagföringsprocesser kräver att det finns underlag för det och det finns inte här. Att ni ens har mage att sitta som blådårar mot en person som inte ens är vuxen. Skäms ta mej fan !
Citera
2017-11-12, 23:02
  #1347
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sluta förfölj en flicka som var 16 år vid tillfället som inte ringde SOS alarm heller för den delen vilket innebär att man inte kan lagföra henne. Sen är det en trovärdighetsfråga om polisen den käcka Kling och Klang vid korvan i Kungsbacka vet vad dom talar om.

Du verkar ju väldigt engagerad i det här ärendet så det verkar fruktlöst att resonera med dig om detta men jag delar inte din uppfattning att det är ok att ljuga för polis och åklagare och därmed orsaka att stora resurser slösas bort till ingen nytta.

För de som inte har en "personlig koppling" till fallet är det nog ingen tvekan om vem som har respektive inte har trovärighet i den här historien.
Citera
2017-11-12, 23:46
  #1348
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Du verkar ju väldigt engagerad i det här ärendet så det verkar fruktlöst att resonera med dig om detta men jag delar inte din uppfattning att det är ok att ljuga för polis och åklagare och därmed orsaka att stora resurser slösas bort till ingen nytta.


Det fruktlösa är att det inte finns något underlag på att utreda eller väcka åtal mot ett skit då det gäller henne. Det har du inte fattat riktigt, men om du nu ändå vill fortgå din stalking av en ung tjej så lägger du fram något av underlag på att det finns en brottsmisstanke och då snarast från polis eller åklagare.
Om inte så tror jag inte diskussionsunderlaget håller riktigt för AB&K.
Citera
2017-11-12, 23:53
  #1349
Medlem
IcaHandlares avatar
Morsan och Sophie har nu bytt efternamn; Sophie H*nnah Ninit* L*rsson *=A
Citera
2017-11-13, 03:40
  #1350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Fall som detta bidrar till att flera riktiga fall inte får de resurser som behövs.
Just därför borde falskanmälningar som denna inte få gå ostraffade.

Nej det håller jag med om. Men jag ser också hur polisen gärna lägger ner lite väl hastigt ibland när en viss typ av gärningsmän beskrivs.

att hitta på anmälnignar till höger o vänster för egen vinning är självklart kriminellt, oavsett vilken story man fabricerat.
Citera
2017-11-13, 19:31
  #1351
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det fruktlösa är att det inte finns något underlag på att utreda eller väcka åtal mot ett skit då det gäller henne. Det har du inte fattat riktigt, men om du nu ändå vill fortgå din stalking av en ung tjej så lägger du fram något av underlag på att det finns en brottsmisstanke och då snarast från polis eller åklagare.
Om inte så tror jag inte diskussionsunderlaget håller riktigt för AB&K.

Inte nog med att du är engagerad, du verkar ju angelägen om att hålla tråden levande också.

Vad det gäller inlägget du svarade på, läs om läs rätt. När du ändå sitter framför skärmen kan du ju googla på stalking också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback