2016-03-26, 19:00
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det korrekta citatet är:
Vi har just nu inga belägg för att det har hänt, men vi kan inte heller utesluta motsatsen, säger Anders Wiss.
http://m.hn.se/nyheter/halland/1.4810144-polisen-om-overfallen-i-kungsbacka-har-inte-kommit-framat-?utm_source=hn.se&utm_medium=referral&utm_campaign =redirect
Vad menar du skillnaden är? De kan inte utesluta att det har hänt på samma sätt som de inte kan utesluta att aliens har fört upp en analprobe i röven på dig. Det går helt enkelt inte att motbevisa. Det viktiga citatet i sammanhanget är:
Citat:
"Vi har just nu inga belägg för att det har hänt"

Citat:
Jag har läst tråden men jag har inte sett någonting som har konstaterats vara en lögn. Historien har ändrats på vissa punkter men att det skulle bero på att offret har ljugit har du inga belägg för att påstå.
Polisen har varit ute i media och sagt ang biljakten:
Citat:
- Så har det inte gått till, men mer detaljer än så kan jag inte gå in på. Vi vet var hon först träffade på killarna, men det behåller vi för oss själva
Historien har alltså inte ändrats av Sophie själv, då hade det varit en annan sak. Hennes historia har ändrats av polisen. Det betraktar jag som att man dementerar ett oriktigt påstående - en lögn.
Citera
2016-03-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Vad menar du skillnaden är? De kan inte utesluta att det har hänt på samma sätt som de inte kan utesluta att aliens har fört upp en analprobe i röven på dig. Det går helt enkelt inte att motbevisa. Det viktiga citatet i sammanhanget är:

Polisen har varit ute i media och sagt ang biljakten:

Historien har alltså inte ändrats av Sophie själv, då hade det varit en annan sak. Hennes historia har ändrats av polisen. Det betraktar jag som att man dementerar ett oriktigt påstående - en lögn.
Ska man citera någon så ska man citera korrekt.

Du kan betrakta det hur du vill men det har ändå inte konstaterats att offret ljuger, det enda som är konstaterat är att den delen har ändrats men av vilken anledning vet vi ingenting om. Det är fritt fram att spekulera i anledningen men det är inte fritt fram att påstå att någonting har konstaterats vara en lögn, för det är helt enkelt inte sant.
Citera
2016-03-26, 19:38
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Du kan betrakta det hur du vill men det har ändå inte konstaterats att offret ljuger, det enda som är konstaterat är att den delen har ändrats men av vilken anledning vet vi ingenting om. Det är fritt fram att spekulera i anledningen men det är inte fritt fram att påstå att någonting har konstaterats vara en lögn, för det är helt enkelt inte sant.

För de flesta personer med en dos livserfarenhet och människokännedom räcker det nog med att se videointervjun för att dra rätt långtgående slutsatser vad det gäller trovärdigheten i den här historien.
Men visst har man levt i en trygg och skyddad miljö och aldrig sett/träffat offer för misshandel så drar man kanske man kan dra andra slutsatser av intervjun.
Citera
2016-03-26, 19:38
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ska man citera någon så ska man citera korrekt.

Hon har påstått en sak inför Expressens rullande kamera. Det går polisen sen ut och dementerar.
Så jag har konstaterat att hon ljugit. Det är upp till var och en att dra sina egna slutsatser. Du delar uppenbarligen inte den, men det ändrar inte på konstaterandet.

Passar fraser och ord som "påhitt", "inte sant", "oriktigt" eller "inte överensstämmande med sanningen" dig bättre?
Senast redigerad av lindemann 2016-03-26 kl. 19:41.
Citera
2016-03-26, 19:44
Medlem
Citat:
Hon har påstått en sak inför Expressens rullande kamera. Det går polisen sen ut och dementerar.
Så jag har konstaterat att hon ljugit. Det är upp till var och en att dra sina egna slutsatser. Du delar uppenbarligen inte den, men det ändrar inte på konstaterandet.

Passar fraser och ord som "påhitt", "inte sant", "oriktigt" eller "inte överensstämmande med sanningen" dig bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
För de flesta personer med en dos livserfarenhet och människokännedom räcker det nog med att se videointervjun för att dra rätt långtgående slutsatser vad det gäller trovärdigheten i den här historien.
Men visst har man levt i en trygg och skyddad miljö och aldrig sett/träffat offer för misshandel så drar man kanske man kan dra andra slutsatser av intervjun.
Som sagt, det står er fritt att spekulera och dra era egna slutsatser men var då tydliga med att det är era egna spekulationer och slutsatser och lägg inte fram det som fakta.
Huruvida jag instämmer i spekulationerna eller ej är irrelevant.
Citera
2016-03-26, 20:09
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

Okej, hur kan polisen veta det då? Det finns ju inga vittnen.

Är polisens utsagor med automatik sanna i de fall som de motsäger flickans?
Citera
2016-03-26, 20:55
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej, hur kan polisen veta det då? Det finns ju inga vittnen.

Är polisens utsagor med automatik sanna i de fall som de motsäger flickans?

Den frågan hade jag hoppats att Mrlexus kunde ge ett svar på. Jag har skrivit ett inlägg om det några sidor bak i tråden. Hade du följt med i tråden eller åtminstone orkat läsa bara några sidor bak hade du kunnat se att han menar att polisen vet vilka misstänkta GM är och har förhört dem. Det skulle kunna vara anledningen till att man vet att Sophie ljuger.

Tror du att polisen går ut och dementerar hennes lögn för skojs skoll utan att ha på fötterna?
Citera
2016-03-26, 21:09
Medlem
Citat:
Den frågan hade jag hoppats att Mrlexus kunde ge ett svar på. Jag har skrivit ett inlägg om det några sidor bak i tråden. Hade du följt med i tråden eller åtminstone orkat läsa bara några sidor bak hade du kunnat se att han menar att polisen vet vilka misstänkta GM är och har förhört dem. Det skulle kunna vara anledningen till att man vet att Sophie ljuger.

Tror du att polisen går ut och dementerar hennes lögn för skojs skoll utan att ha på fötterna?
Du bör ha ett svar på frågan eftersom du konstaterar att hon ljuger och polisen talar sanning. Nu gav du också ett svar; du menar att polisen bör vara den som säger sanningen eftersom det är mest troligt att de är den part som inte skulle ljuga.

Har du rätt? Kanske, kanske inte. Nästa gång du får spö på stan så kommer jag dock säga att du ljuger om dina uppgifter om att du blev förföljd utav gärningsmännen innan attacken avfärdas av polisen.
Citera
2016-03-26, 21:18
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Du bör ha ett svar på frågan eftersom du konstaterar att hon ljuger och polisen talar sanning. Nu gav du också ett svar; du menar att polisen bör vara den som säger sanningen eftersom det är mest troligt att de är den part som inte skulle ljuga.

Du menar att jag ska ha svar på frågan som jag har ställt till en annan person? Hur dum är du?
Frågan är inte huruvida polisen dementerar delar av hennes historia eller inte, det är solklart att de gör. Min fråga till Mrlexus var hur de har kommit fram till det.

Citat:
Har du rätt? Kanske, kanske inte. Nästa gång du får spö på stan så kommer jag dock säga att du ljuger om dina uppgifter om att du blev förföljd utav gärningsmännen innan attacken avfärdas av polisen.

Du är fri att göra precis vad du vill. Lögnen om biljakten är långt ifrån det enda som fått mig och andra att ifrågasätta hela den här historien. Som sagt, sätt dig in i tråden innan du börjar härja så kan du läsa alla olika anledningar till att folk är skeptiska.
Citera
2016-03-26, 21:25
Medlem
Citat:
Du menar att jag ska ha svar på frågan som jag har ställt till en annan person? Hur dum är du?
Frågan var ställd till dig av mig.
Citera
2016-03-26, 22:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Flickornas påhittade historier har påverkat väldigt mångas trygghetskänsla i Kba. Folks upplevda trygghet/rädsla borde väga tyngre än att man gör sig skyldig till att hänga ut två tonåringar som lögnare.

Du skriver som om det vore en sanning att det är påhittat. Är det så att du har belägg för detta så släng upp det. Flickorna? Det är i dagsläget 3 överfall i centrala Kungsbacka och rimligtvis har dom inget motiv att ljuga om något sånt här. Din jävla agenda här lyser igenom. Ta nu för fan och backa upp dina påståenden om någon ska ta dig på allvar din jävla tomte.

Polisen i Kungsbacka utreder just nu tre misstänkta brott i Kungsbacka som väckt mycket uppmärksamhet: överfallet på 16-åriga Sophie, ett överfall på en flicka i 15-årsåldern dagen efter och för två dagar sedan ska en kvinna i 30-årsåldern blivit utsatt för ett kidnappningsförsök. - See more at: https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3037353-oro-i-kungsbacka-efter-misstankta-overfall#sthash.gquun9ca.dpuf
Senast redigerad av Moosky 2016-03-26 kl. 22:36.
Citera
2016-03-26, 22:58
Medlem
Citat:

Fel, du HÄVDAR att hon hittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in