2016-03-26, 10:52
Medlem
cc_zeros avatar
Jag beställde en BBQ Sandwich utan jalapenos, men upptäckte när jag kom hem att jag måste fått extra istället. Jag kan knappt äta svartpeppar utan att börja svettas, så det gick ju inte att äta. Hade ju dock tagit med käket hem, och orkade knappast gå tillbaka för att få en ny igårnatt.

Så, vad har MAX för policy när det gäller sånt här nuförtiden?

Är det värt att gå dit och snacka med dem, eller ska man bara skita i det?
Citera
2016-03-26, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jag beställde en BBQ Sandwich utan jalapenos, men upptäckte när jag kom hem att jag måste fått extra istället. Jag kan knappt äta svartpeppar utan att börja svettas, så det gick ju inte att äta. Hade ju dock tagit med käket hem, och orkade knappast gå tillbaka för att få en ny igårnatt.

Skita i det. Klaga måste du göra direkt.
Citera
2016-03-26, 11:10
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Skita i det. Klaga måste du göra direkt.

Är det deras policy eller din personliga åsikt?
Citera
2016-03-26, 11:34
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:

Du kan mejla dom. Du ska definitivt meddela restaurangen. Tänk om någon har allergi och tar en tugga och svullnar i halsen och kolar vippen . .

Slängde du burgaren eller åt du där det gick att äta?

Lägger till att visst är det bäst att klaga direkt men köper man för att ta med blir det lite svårare. .

Då är det bra att spara kvitto samt eventuellt ta foto så man har bildbevis.
Citera
2016-03-26, 11:40
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Du kan mejla dom. Du ska definitivt meddela restaurangen. Tänk om någon har allergi och tar en tugga och svullnar i halsen och kolar vippen . .

Slängde du burgaren eller åt du där det gick att äta?

Lägger till att visst är det bäst att klaga direkt men köper man för att ta med blir det lite svårare. .

Då är det bra att spara kvitto samt eventuellt ta foto så man har bildbevis.

Tänkte inte på att ta ngn bild, men det borde jag ju gjort så klart.

Det låg i alla fall ett halvt dussin jalapenos på, så jag slängde den och gick och la mig. Klockan var ju ändå halv två på natten när jag väl skulle äta den.

Hittade numret till resturangen, så ska ta och ringa dem senare idag tänker jag. Är ju lite tråkigt att betala 76kr för en mellan pommes m. dipp och en burk ramlösa ^^
Citera
2016-03-26, 11:54
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Tänkte inte på att ta ngn bild, men det borde jag ju gjort så klart.

Det låg i alla fall ett halvt dussin jalapenos på, så jag slängde den och gick och la mig. Klockan var ju ändå halv två på natten när jag väl skulle äta den.

Hittade numret till resturangen, så ska ta och ringa dem senare idag tänker jag. Är ju lite tråkigt att betala 76kr för en mellan pommes m. dipp och en burk ramlösa ^^

Visst är det så, har du kvitto kvar eller kanske betalade med kort så har du iallafall det registrerat.

Köpte burgare från just Max och köttet var konstigt nog rå i insidan . . Vet inte hur de lyckades med det men så var det. Kontaktade restaurangen och förklarade samt visade bild på köttet. Fick pengarna tillbaka och gratis mat.

Det var enda gången jag fått en dålig burgare hos Max.
Hade köpt och tagit med mig hem som du.
Citera
2016-03-26, 12:35
Moderator
rotadents avatar
Det bästa med Max är helt klart snabbkassorna där man knappar in sin beställning själv. Käkade på Max i förra veckan för första gången på säkert ett halvår, om inte mer. Det gick riktigt snabbt med snabbkassorna trots lunchtid och högt tryck i restaurangen.

Själva burgaren var sådär, det var något slags BBQ-burgare med lökringar på. Det var lite av ett Falling Down-moment när jag tog fram den, den var helt ihopmosad i ena änden och all dressing och barbecue-sås var på ena halvan. Den gick ned dock.
Citera
2016-03-26, 15:33
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Visst är det så, har du kvitto kvar eller kanske betalade med kort så har du iallafall det registrerat.

Köpte burgare från just Max och köttet var konstigt nog rå i insidan . . Vet inte hur de lyckades med det men så var det. Kontaktade restaurangen och förklarade samt visade bild på köttet. Fick pengarna tillbaka och gratis mat.

Det var enda gången jag fått en dålig burgare hos Max.
Hade köpt och tagit med mig hem som du.

Ringde dem för ett tag sedan och det var inga problem. Bara att komma förbi och hämta ett nytt meal.

Inga konstigheter
Citera
2016-03-26, 18:26
Medlem
Tullamores avatar
Fan, jag saknar den gamla de luxe-menyn. De nya är så jävla kladdiga.
Citera
2016-03-28, 15:35
Medlem
Mercinhos avatar
Vad är den största hamburgaren man kan äta hos Max? - Jag tänker på kött. En 400g kött i hambugaren vore kanon.

Burger King erbjuder typ en Big King XL med 220-300g gram kött hamburgare.
Citera
2016-03-28, 18:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Vad är den största hamburgaren man kan äta hos Max? - Jag tänker på kött. En 400g kött i hambugaren vore kanon.

Det är väl bara att lägga på en skiva kött till om man vill det? Åtminstone fanns det alternativet i snabbkassan där man själv knappar in. Jag vet inte hur många gram deras burgare är dock.
Citera
2016-03-29, 00:03
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho

Samtliga grand de luxe burgare har 160 grams kött i sig, vill man ha mer så går det att få så mycket extra kött man vill (kostar givetvis extra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in