2016-01-26, 15:19
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Om man skippar tillbehör som trips och läsk. Är den nya gröna menyn ohälsosam? Antingen en halloumiburgare eller pulled oumph! får det bli. Jag gillar deras gamla vegetariska alternativ. Dessvärre finns grönsaksburgare på exakt alla hak.
Om vi endast ser till kalorier så går deras Grand Deluxe BBQ Burger på 1048 kcal, Grand Deluxe Brioche 881 kcal, Originalburgare 670 kcal, Friscoburgare 692 kcal.

BBQ Sandwich går på 419 kcal, Crispy Mexican 621 kcal och Haloumiburgaren går på 658 kcal.

Här finns mer ingående information.
https://www.max.se/sv/Maten/Naringsvarden/?product=11514
Citera
2016-01-26, 17:43
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Om vi endast ser till kalorier så går deras Grand Deluxe BBQ Burger på 1048 kcal, Grand Deluxe Brioche 881 kcal, Originalburgare 670 kcal, Friscoburgare 692 kcal.

BBQ Sandwich går på 419 kcal, Crispy Mexican 621 kcal och Haloumiburgaren går på 658 kcal.

Här finns mer ingående information.
https://www.max.se/sv/Maten/Naringsvarden/?product=11514

Ska du äta "ute" så är den här menyn ett helt okej val!
BBQ Sandwich per 100 g = Protein 6,6, Fett 5,1, KH 22
Tyvärr lågt proteininnehåll, men näringsmässigt är det här väldigt godkänt för en utelunch.
Även Halloumin är näringsmässigt ett bra val.

Vad gäller glutenbröd är dessa inte på något sätt "nyttigare" eller "hälsosammare" än vanliga hamburgerbröd.
Citera
2016-01-29, 14:23
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Om man skippar tillbehör som trips och läsk. Är den nya gröna menyn ohälsosam? Antingen en halloumiburgare eller pulled oumph! får det bli. Jag gillar deras gamla vegetariska alternativ. Dessvärre finns grönsaksburgare på exakt alla hak.

Det gäller att byta ut brödet till antingen rågbröd eller GI-grödet. Gi brödet är något grövre med pumpafrön. Sen så kan man alltid ta lite mindre dressing (vilket jag skulle rekommendera på halloumin men inte crispy mexican då den blir för torr.
Citera
2016-01-30, 12:01
Medlem
2anRuless avatar
Det är ingen som har koll på om huruvida Max planerar att öppna upp restauranger i andra länder?
Citera
2016-01-30, 12:23
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Det är ingen som har koll på om huruvida Max planerar att öppna upp restauranger i andra länder?
provat googla?

här har du allsköns info
https://sv.wikipedia.org/wiki/Max_Hamburgerrestauranger

samt en artikel om expansion.
http://www.besoksliv.se/artikel/daerfoer-satsar-max-pa-vaerldens-tuffaste-marknad-29568
Citera
2016-01-31, 14:29
Medlem
Hur är halloumiburgaren, är det en generös ostbit?
Citera
2016-01-31, 17:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Jag undrar det samma. Åt en hemgjord halloumiburgare häromdagen och osten var för jäkla salt. Är Max halloumiburgare lika salt står jag nog över.
Citera
2016-01-31, 18:29
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules

De planerar att öppna i ett grannland som ligger på andra sidan Östersjön. Om allt ligger rätt till så blir det redan i slutet av detta år. Kan tyvärr inte säga mycket mer än så.
Citera
2016-01-31, 23:32
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet

Nej, trots att den uppenbarligen är specialtillverkad för dessa burgare är den mycket mindre än bröden och väldigt tunn. Den är god, men halloumin är inte speciellt framträdande. Mer en varm smörgås där hallomi är en av sakerna man haft i.

Gott - men absolut inte värt 50 kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag undrar det samma. Åt en hemgjord halloumiburgare häromdagen och osten var för jäkla salt. Är Max halloumiburgare lika salt står jag nog över.

Det är en annan negativ grej, den är inte lika salt som halloumi brukar vara och försvinner därför lite grann bland de andra ingredienserna.
Citera
2016-02-03, 13:54
Medlem
degtobbes avatar
Nybyggt Max utanför Hudiksvall, rätt gott faktiskt
Citera
2016-02-09, 19:59
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Detta kanske ses som trams och OT
(liksom det mesta jag skriver, ber om ursäkt i så fall)
men MAX har de sötaste dofsingarna i personalen
'
Inte i Gävle! här ser alla damer ut som skit.
Citera
2016-02-12, 22:54
Medlem
TarzansFarsas avatar
Jag är jättehungrig. Skönt att max har öppet till 4.30. Vad ska man ta för meny ifall man vill bli mest mätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in