2016-03-25, 16:13
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseltratt
Mest störande är utan tvekan de som skall envisas med att köra in i fickan jag lämnar till framförvarande fordon på landsväg när man kan se att tåget med husvagnsekipage sträcker sig flera kilometer framåt. De tjänar nada på att köra om, för jag kommer att se hans fula bakstycke oräkneliga mil framöver, för det är ofta lika mycket mötande trafik. Sedan slackar jag av lite för att lämna avstånd åt honom, men då kommer det en ny idiot och skall tränga sig in och så återupprepas problemet i en oändlig cirkel av irritation. Till slut tröttnar man ju och orkar inte stänga av den så bekväma farthållaren länge, så blir det ett avstånd på bara ett par meter, totalt idiotiskt beteende från min sida, men de har faktiskt satt sig i den sitsen själva.
Klart störande ja. Häromdagen hade jag på motorväg 3 bilar framför mig i högra körfältet med under 5 meter mellan varandra. Då håller jag under rekommenderat avstånd, men ändå avstånd. Klart det kommer en BMW som kör om och klämmer sig in. Hade första bilen bromsat hade BMW:n dragit med mig i krocken. Hur nära skall man behöva ligga för att BMW/Audi skall fatta?
Citera
2016-03-26, 08:10
Medlem
Mackan52s avatar
Miljöpartihipsters jävla 2+1 vägar med stålvajerräcke som man inte kan köra om på, här nere i Skåne trafikeras de friskt av traktorer och skapar störiga köer!
Citera
2016-03-26, 08:36
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Miljöpartihipsters jävla 2+1 vägar med stålvajerräcke som man inte kan köra om på, här nere i Skåne trafikeras de friskt av traktorer och skapar störiga köer!

De skapades för att öka säkerheten och för att det är enormt dyrt att bygga fyrfiliga vägar. Vill du öka fordonsskatten med tiotusentals kronor så får du lobba för det.

Vad fan har Mp med detta att göra?
Citera
2016-03-26, 09:29
Medlem
Citat:

Källa på att miljöpartiet, ligger bakom 2+1 vägar. Det vägrar jag att tro på om du inte har något som styrker det.
Citera
2016-03-26, 11:16
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
De skapades för att öka säkerheten och för att det är enormt dyrt att bygga fyrfiliga vägar. Vill du öka fordonsskatten med tiotusentals kronor så får du lobba för det.

Vad fan har Mp med detta att göra?

Nä, minska invandringen istället så kommer pengarna räcka till

Citat:
Ursprungligen postat av sjödalsvägen
Källa på att miljöpartiet, ligger bakom 2+1 vägar. Det vägrar jag att tro på om du inte har något som styrker det.

http://www.expressen.se/gt/trafikverkets-besked-blir-ingen-ny-motorvag/

Och det är inte den enda gången, miljöidioterna är drivande för dessa meningslösa stoppklossar som kallas 2+1
Citera
2016-03-26, 14:30
Medlem
Har nog glömt att nämna en sak: folk som inte bländar av vid backkrön, trots att man tydligt ser att ljusen från en bil närmar sig från andra hållet.
SKITKUL att mötas på krönet och få mötande bilens helljus rakt upp i nyllet.

I övrigt är det irriterande med folk som inte fattar att man stannar för att släppa fram dem enligt högerregeln. Fick bara för ett par veckor sedan stå och vänta 5+ sekunder på att en polisbil skulle köra ut från höger i en högerregelskorsning.
Citera
2016-03-26, 14:42
Medlem
Citat:
Nä, minska invandringen istället så kommer pengarna räcka till

http://www.expressen.se/gt/trafikverkets-besked-blir-ingen-ny-motorvag/

Och det är inte den enda gången, miljöidioterna är drivande för dessa meningslösa stoppklossar som kallas 2+1

Det är knappast där 2+1-vägarna startade utan efter en jävla massa gnissel tog en GD på dåvarande Vägverket ett jävligt obekvämt beslut att skapa första 2+1-vägen på E4an strax ovanför Gävle och alternativet var inte 2+2 utan 1+1 med farliga omkörningar.

Att göra fyrfiligt på de vägar som är 2+1 idag i Skåne (som du tog upp) skulle vara en enorm kostnad med tanke på hur tät trafiken är och vilka små avstånd det handlar om.

Det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att projektera, köpa mark, anlägga, underhålla en 2+2-väg bara för att du inte kan bege dig hemifrån fem minuter tidigare.

Invandringen kan du gaffla om i en forumdel där vi gnäller om sånt.
Citera
2016-03-26, 14:46
Medlem
MartinStLouiss avatar
Folk som kör racing med varandra på vägarna är störande. När man åker på E4an brukar man kunna se folk som "tävlar" med varandra, så de håller ju inte hastigheten heller. Sen är det irriterande med folk som inte håller hastigheten i lugna bostadsområden.
Citera
2016-03-26, 15:05
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Det är knappast där 2+1-vägarna startade utan efter en jävla massa gnissel tog en GD på dåvarande Vägverket ett jävligt obekvämt beslut att skapa första 2+1-vägen på E4an strax ovanför Gävle och alternativet var inte 2+2 utan 1+1 med farliga omkörningar.

Att göra fyrfiligt på de vägar som är 2+1 idag i Skåne (som du tog upp) skulle vara en enorm kostnad med tanke på hur tät trafiken är och vilka små avstånd det handlar om.

Det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att projektera, köpa mark, anlägga, underhålla en 2+2-väg bara för att du inte kan bege dig hemifrån fem minuter tidigare.

Invandringen kan du gaffla om i en forumdel där vi gnäller om sånt.

Du frågade ju var pengarna skulle komma ifrån, klaga inte för att jag rubbar din världsbild.

I övrigt så jobbar jag med transport, det är därför det är störigt. Jag är inte en jävla söndagssvensson som du som tror att 40 km/h är tillräckligt i städer.

Du röstar säkert på MP också, jag ser dig
Citera
2016-03-26, 16:50
Medlem
Vonraks avatar
Folk som kör sakta och vägrar låta andra köra om, oftast genom att lägga sig i mitten av vägen eller öka farten när det blir omkörningstillfälle. Helt respektlöst beteende och utan tvekan det mest irriterande i trafiken enligt mig.
Citera
2016-03-26, 17:31
Medlem
st0ckiss avatar
Folk som vägrar använda blinkers på ett korrekt sätt vid körning i rondeller!
Man måste inte blinka vänster IN i rondellen, det räcker om man blinkar höger när man ska köra UT ur cirkulationsplatsen. Hur jävla svårt ska det vara att förstå?
Har man 18 ton i ryggen vill man gärna inte behöva stanna för att folk inte vet hur i hela helvete man uppför sig i trafiken.
Citera
2016-03-26, 18:32
Medlem
Citat:
Du frågade ju var pengarna skulle komma ifrån, klaga inte för att jag rubbar din världsbild.

I övrigt så jobbar jag med transport, det är därför det är störigt. Jag är inte en jävla söndagssvensson som du som tror att 40 km/h är tillräckligt i städer.

Du röstar säkert på MP också, jag ser dig

Mp har inte riktigt samma åsikter som jag gällande vapen, jakt, invandring eller verklighetsuppfattning så din personkännedom är lika tveksam som din kunskap om Trafikverkets budget, vad infrastruktur kostar och budgetprioriteringar. Det är mitt leverne.

Hade du sagt att traktorer bara skulle få köra på nätterna hade jag tyckt det hade varit ett diskutabelt men ganska orimligt förslag. Att göra om alla 2+1-vägar till motorväg är lika sannolikt som att din morsa är din farsa.

Att beskylla Mp för att traktorer bromsar upp dig på 2+1-vägar är... tja... okunnigt för att vara diplomatisk.
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2016-03-26 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in