2016-03-24, 01:09
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Utöver det är jag personligen inte så förtjust i varken Durmaz eller Zengin.

Jag tycker ändå att Durmaz har vuxit till sig och mognat som spelare.
Han ser inte ut att ständigt söka Zlatans bekräftelse och är villig att kombinera med andra lagkamrater när Zengin antingen enbart söker Zlatan eller försöker dribbla som Messi.
Den sistnämnda har tyvärr inte fattat att laget är över jaget.
Citera
2016-03-24, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Jag tycker ändå att Durmaz har vuxit till sig och mognat som spelare.
Han ser inte ut att ständigt söka Zlatans bekräftelse och är villig att kombinera med andra lagkamrater när Zengin antingen enbart söker Zlatan eller försöker dribbla som Messi.
Den sistnämnda har tyvärr inte fattat att laget är över jaget.
Jag hoppas och tror att Zengin (bland annat) är ett minne blott med den nya förbundskaptenen.
Citera
2016-03-24, 16:30
Medlem
Granqvist är iaf lagkapten ikväll
Citera
2016-03-24, 18:29
Medlem
eternussermos avatar
Ganska väntad startelva, tycker det är synd att man inte testar Hopf nu när han är uttagen, mittfältet rätt givet, även om statyn Källström givetvis har gjort sitt bästa. Hoppas nästa förbundskapten inser det!

I
Citera
2016-03-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ganska väntad startelva, tycker det är synd att man inte testar Hopf nu när han är uttagen, mittfältet rätt givet, även om statyn Källström givetvis har gjort sitt bästa. Hoppas nästa förbundskapten inser det!

I
Källström kommer med största sannolikhet att sluta efter EM tillsammans med Zlatan, Isaksson och ett gäng andra.
Citera
2016-03-24, 20:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Källström kommer med största sannolikhet att sluta efter EM tillsammans med Zlatan, Isaksson och ett gäng andra.

Ur dagens start elva borde mittfältet utom Ekdahl försvinna ur truppen.
Citera
2016-03-24, 22:15
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ur dagens start elva borde mittfältet utom Ekdahl försvinna ur truppen.

Vilka ska in istället?
Citera
2016-03-24, 22:45
Medlem
Signaturums avatar
Jag tycker inte vi ska vara allt för hårda i våra ord mot kollektivet, individuellt finns det ett par spelare som förtjänar en sågning däremot.
Kim/Seb/Zengin måste verkligen lyfta sig. Kim har åldern emot sig och blir allt segare för varje landskamp, möter han vindsnabba och tekniska spelare resulterar det alltid i en frispark till motståndarna.
Seb må ha slagit frisparken som ledde till målet, men han är annars så medioker och seg i sitt spel, det håller inte. En aning vassare Källström, men nu när han knappt får spela fotboll sjunker nivån ännu lägre.
Zengin kan man skriva böcker om varför han är urusel men jag ska hålla det kort.
Egoist, hybris, brist på spelförståelse. Dom enda han är villig att kombinera med är
Zlatan och Durmaz, det håller inte i ett lag som måste jobba kollektivt för att få resultat.

Tycker i övrigt att det såg helt okej ut, det är en otroligt tuff bortamatch att debutera i.
VNL och Augustinsson förtjänar definitivt en chans till. Ser gärna mer av Hiljemark också.
Det finns en fin grund man kan bygga på, Scarfen är inte rätt man att bygga denna. Vi får hoppas att nästa FK har kompetens nog.
Citera
2016-03-24, 23:12
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
En aning vassare Källström, men nu när han knappt får spela fotboll sjunker nivån ännu lägre.

Va? Han spelar varje match.
Citera
2016-03-24, 23:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Han syftar väl på Seb och han spelar väl inte så mycket?
Seb har startat 5 matcher och spelat 12 totalt den här säsongen i pl, har väl varit skadad?
Lite konstigt formulering.
Citera
2016-03-24, 23:25
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-

Om jag har läst rätt har Seb knappast fått speltid på ett bra tag nu.

"Sebastian Larsson är med i truppen, trots en kvarts speltid sedan 28 november."
Citera
2016-03-25, 00:15
Medlem
skrudiss avatar
Jag tycker att Källström förtjänar speltid. Långsam, visst, men det är visat att han och Zlatan har något. Vem hittar Z lika väl? Åtminstone mot Irland bör han starta, särskilt om Zlatan letar sig ned i banan och fixar fasta situationer till vår fördel.

Mot tekniskt överlägsna belgare och italienare är jag inte lika säker. Drömmen vore att göra Källström till en Pirlo-liknande mittfältare, men det känns knappast troligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in