2016-03-23, 15:26
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Turkiet:
Hopf
Lustig VNL Granqvist Augustinsson
Durmaz Lewicki Källström Zengin
Guidetti Berg

Planerade byten: Larsson/Durmaz, Forsberg/Zengin, Källström/Ekdal

Tjeckien:
Olsen
Salomonsson VNL Granqvist Olsson
Larsson Hiljemark Ekdal Forsberg
Zlatan Guidetti

Planerade byten: Augustinsson/Olsson, Larsson/Durmaz/Forsberg/Zengin, Lewicki/Ekdal, Kujovic/Zlatan (om Kujo är tillbaka)
Kan bara instämma. Dessa elvor vore intressanta att se!
Citera
2016-03-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Disco på Expressen rapporterar från träningen att backlinjen som matchas är Lustig VNL Granqvis Augustinsson. Väldigt spännande! Som jag skrev för ett par veckor sedan: En, två bra landskamper nu från VNL samt fortsatt förtroende i Benfica så känns det fullt rimligt att han tar en plats i elvan. Men. Först gäller det att prestera och Turkiet ikväll blir en intressant värdemätare.

Övriga delar av elvan verkar vara Lewicki Källström centralt och Guidetti Berg på topp. Hoppas själv på att Olsson och Forsberg tar varsin kant men det ser ut att bli Zengin/Durmaz. Sedan vill jag gärna se Hopf eller Olsen, kanske då Hopf med tanke på att han är i så pass bra form (fortfarande?).

Helst ser jag gärna så få byten som möjligt, i synnerhet bland debutanterna och de nyare spelarna. Ge August, VNL, Lewicki och Guidetti 90 min och så får andra 90 min mot Tjeckien.

Turkiet:
Hopf
Lustig VNL Granqvist Augustinsson
Durmaz Lewicki Källström Zengin
Guidetti Berg

Planerade byten: Larsson/Durmaz, Forsberg/Zengin, Källström/Ekdal

Tjeckien:
Olsen
Salomonsson VNL Granqvist Olsson
Larsson Hiljemark Ekdal Forsberg
Zlatan Guidetti

Planerade byten: Augustinsson/Olsson, Larsson/Durmaz/Forsberg/Zengin, Lewicki/Ekdal, Kujovic/Zlatan (om Kujo är tillbaka)
Borde inte Erik Johansson få starta en match?
Citera
2016-03-23, 17:37
Medlem
Socialkonservativs avatar
Vilken kanal sänder Sveriges match?
Citera
2016-03-23, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vilken kanal sänder Sveriges match?
TV4
Citera
2016-03-23, 20:17
Medlem
Ett ämne som inte diskuterats så mycket är vem som kommer ta över som lagkapten efter EM (för jag utgår från att Zlatan slutar). Isaksson är vicekapten och kommer också han sluta. När inga av dessa har varit tillgängliga har Hamrén haft Granqvist och Seb Larsson som kaptener.

Min röst hade gått till Granqvist. Sveriges ledare i försvaret och kommer bli viktig med sin erfarenhet under VM-kvalet då Sverige mer eller mindre kommer göra en generationsväxling. Dessutom är han väl lagkapten i Krasnodar?
Citera
2016-03-23, 20:41
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ett ämne som inte diskuterats så mycket är vem som kommer ta över som lagkapten efter EM (för jag utgår från att Zlatan slutar). Isaksson är vicekapten och kommer också han sluta. När inga av dessa har varit tillgängliga har Hamrén haft Granqvist och Seb Larsson som kaptener.

Min röst hade gått till Granqvist. Sveriges ledare i försvaret och kommer bli viktig med sin erfarenhet under VM-kvalet då Sverige mer eller mindre kommer göra en generationsväxling. Dessutom är han väl lagkapten i Krasnodar?

Behövs någon som är given i startelvan och som kommer spela ett tag framöver åtminstone. Är det verkligen säkert att Granqvist kommer göra det? Många unga mittbackar bakom honom som inte är speciellt långt ifrån startelvan.
Citera
2016-03-23, 20:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Ekdal är det givna valet.
Citera
2016-03-23, 20:47
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ekdal är det givna valet.
Ja, funderade på honom också. Hade varit kul att se.

Om Granqvist spelar vidare (fyller trots allt "bara" 31) känns det rätt självklart att han får bindeln. Han är väl den med mest kaptenserfarenhet i truppen när Zlatan och Isaksson lägger av.
Citera
2016-03-23, 21:44
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:

VNL med Gagliolo som vicekapten!

Nej, Ekdal känns som ett bra val, kanske med Guidetti som vice. Om Hiljemark tar en startplats känns även han aktuell. Känns som en bra ledartyp.
Citera
2016-03-23, 22:14
Medlem
Är Ekdal verkligen kaptensmaterial då? Aldrig sett honom som en väldigt tydlig ledargestalt. Lustig är vicekapten i Celtic, hade han funkat?
Citera
2016-03-23, 22:15
Medlem
Edit: Dubbel
Citera
2016-03-23, 22:41
Medlem
Jaxxxs avatar
Måste säga att det är lätt att slentriangnälla på Hamrén, men måste säga att han gör rätt när han testar en ny mittback och en ny vänsterback imorgon. De positioner vi enligt mig varit sämst på i kvalet. Att sätta en backlinje måste vara prio ett inför EM.

Utöver det är jag personligen inte så förtjust i varken Durmaz eller Zengin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in