2016-05-11, 23:49
Medlem
MrSkargards avatar
Hur har det gått för Niklas Hult i Frankrike?
Citera
2016-05-11, 23:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det var väl Henke som aldrig fick en passning från Zlatan mot Senegal i utmärkt läge? Är det förresten bara jag som stör mig på att en spelare med dubbelt medborgarskap har tagit plats i truppen? Rasse eller ej så känns det ovärdigt.

Jag mindes fel. Kunde ha svurit på att det var Andersson, men det var det inte. Spelar ingen roll, vi var såååå nära.

Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Kul att det kommer fram lite yngre. Gillar Hiljemark & Lewicki!
Ang Jonas Olsson, vartenda match jag sett med honom så har han gjort bort sig rejält, finns det någon här som har bra koll på killen? Är han verkligen så genomusel?

Nej, han gör det bra i PL. Däremot har han inte varit lyckad i landslaget.
Citera
2016-05-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag mindes fel. Kunde ha svurit på att det var Andersson, men det var det inte. Spelar ingen roll, vi var såååå nära.

Nej, han gör det bra i PL. Däremot har han inte varit lyckad i landslaget.

De matcherna jag syftade på var just i PL. Han ser trött ut & en massa felbeslut.
Men har inte följt han jätte noga så kan inte få en hel uppfattning.
Är det rätt att han inte är uttagen i truppen till EM?
Citera
2016-05-11, 23:55
Medlem
Citat:
Hur har det gått för Niklas Hult i Frankrike?

Så som jag fattat det så har han gjort det bra när han har fått spela, men det har blivit en del bänk på slutet som följd av skador. Det har ju gått ganska bra för Nice den här säsongen, fyra med en omgång kvar, så det är ju inget skitlag han spelar i.

Han är redan 26 år, så mycket bättre än så här blir han nog inte. Om det räcker till landslagsspel de kommande åren får framtiden utvisa.
Senast redigerad av Dworek 2016-05-11 kl. 23:58.
Citera
2016-05-12, 00:09
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet om Kujovic är muslim? Emir låter ju onekligen som albanskt?
Citera
2016-05-12, 00:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet om Kujovic är muslim? Emir låter ju onekligen som albanskt?

Ja, han är muslim, praktiserande sådan, vilket han talade om i sin intervju med Olof Lundh. Det framkom även att han kunde turkiska, vilket jag uppfattade som lite udda. Vad jag förstår är Emir Kujovic av montenegrinsk börd? Är det verkligen legio att de kan turkiska?
Senast redigerad av snillet_1 2016-05-12 kl. 00:20.
Citera
2016-05-12, 00:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag syftar på Jimmy Durmaz som skaffade sig turkiskt medborgarskap 2012.

Det var bara av praktiska skäl ju.
Citera
2016-05-12, 00:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, han är muslim, praktiserande sådan, vilket han talade om i sin intervju med Olof Lundh. Det framkom även att han kunde turkiska, vilket jag uppfattade som lite udda. Vad jag förstår är Emir Kujovic av montenegrinsk börd? Är det verkligen legio att de kan turkiska?

Han spelade i Turkiet 2011-2013.
Citera
2016-05-12, 01:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Blir jobbigt för honom i EM då ramadan börjar den 6 Juni och pågår en månad
Citera
2016-05-12, 02:58
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ja, han är född i Montenegro, precis som sin storebror, den välbekante Ajsel Kujovic.

Huruvida montenegriner kan/ska kunna turkiska har jag dock ingen aning om...
Citera
2016-05-12, 09:00
Medlem
BarryHeros avatar
När skickade vi en så här orutinerad trupp senast? Tio spelare som gjort färre än 10 landskamper.
Citera
2016-05-12, 09:10
Medlem
BarryHeros avatar
När Erik Hamrén ringer de "tråkiga samtalen" till spelare som inte blivit uttagna till EM, vilka tror ni han ringer till?

Jag tar för givet att han ringer såna som Pierre Bengtsson, Jonas Olsson, Oscar Wendt, och Ola Toivonen som varit med mycket tidigare, men hör han av sig till spelare som Sam Larsson, Alexander Farnerud, Isaac Kiese Thelin, och Riccardo Gagliolo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in