2016-03-19, 21:03
Medlem
snillet_1s avatar
Contes trupp inför träningsmatcherna som är runt knuten:

GK: Buffon, Perin, Sirigu

D: Acerbi, Antonelli, Astori, Barzagli, Bonucci, Darmian, De Silvestri, Ranocchia

M: Florenzi, Giaccherini, Jorginho, Montolivo, Thiago Motta, Parolo, Soriano, Verratti

F: Bernardeschi, Bonaventura, Candreva, Eder, El Shaarawy, Immobile, Insigne, Pellè, Zaza

Detta får väl antas vara väldigt nära hur EM-truppen kommer att se ut, Chiellini undantagen som ju är skadad. Jorginho med sin första kallelse till det italienska landslaget - mycket välförtjänt. Likaså för Bernardeschi som även han har gjort en bra säsong.

---

Och Sabatini bekräftade det som de flesta av oss redan hade räknat ut:

http://www.football-italia.net/81560/sabatini-im-leaving-roma

Spännande att se vem som ersätter.
Citera
2016-03-19, 21:26
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

D: Acerbi, Antonelli, Astori, Barzagli, Bonucci, Darmian, De Silvestri, Ranocchia

M: Florenzi, Giaccherini, Jorginho, Montolivo, Thiago Motta, Parolo, Soriano, Verratti

F: Bernardeschi, Bonaventura, Candreva, Eder, El Shaarawy, Immobile, Insigne, Pellè, Zaza

Detta får väl antas vara väldigt nära hur EM-truppen kommer att se ut, Chiellini undantagen som ju är skadad. Jorginho med sin första kallelse till det italienska landslaget - mycket välförtjänt. Likaså för Bernardeschi som även han har gjort en bra säsong.

---

Och Sabatini bekräftade det som de flesta av oss redan hade räknat ut:

http://www.football-italia.net/81560/sabatini-im-leaving-roma

Spännande att se vem som ersätter.

Marchisio är också skadad och lär oavsett form få med en EM-biljett
Citera
2016-03-19, 21:28
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Vad har Ranocchia gjort för att förtjäna en plats i landslaget? Nu har jag inte sett så mycket med Sampdoria men det jag sett då har han inte imponerat.
Citera
2016-03-19, 22:39
Medlem
Stor match i Rom. Roma och Inter kämpar i första hand om den sista CL-platsen. Riktigt bra andra halvlek där Inter tog ledningen och Roma sedan tryckte på. Fin inställning från Inter men även Roma. Medan Totti & De Rossi satt på bänken...

*

Citat:

---
Chiellini och Marchisio saknas såklart. Jag vill dessutom ha med De Rossi, Giovinco och kanske Donnarumma. Pirlo däremot är jag inte lika säker på längre, även om han hade platsat.
Citera
2016-03-19, 22:46
Medlem
Lysande inlägg Stivali!

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Greve Buffon lade väldigt mycket av grunden som Darwin byggde vidare på sen. Jag undrar fan om inte Gianluigi Buffon härstammar från denna pionjär & gigant, Georges-Louis Leclerc de Buffon.
...
Buffons släktingar har tidigare nämnts i tråden.

Vivoli april 2013:
I Don Tommasos bok finns en gammal lagbild från pappa Gunnars tid i Milan. Målvakten där, Lorenzo Buffon, är släkt med Gianluigi Buffon.
(FB) Allt om Calcio!

Kusin till Gigi Buffons farfar. Lorenzo Buffon vann fem Scudetti, och spelade i landslaget. Född 1929.

Om jag får möjlighet ska jag försöka gräva i Buffons familjehistoria. Sånt fascinerar mig.
Citera
2016-03-19, 22:56
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
[Toåtti]

[Tåoti]

[Toti]

Alltså va fan säger karln egentligen? Minns slutet av dom gamla goda tiderna, då Di Canio hälsade på romerska och allt. När det va en rödgul Banderia mot en babyblå allemans-bandiera. När Totti skulle kommentera nåt di babyblås symbol sagt. Och Totti svarade "De Canio? Tränaren?"
Ett känt sätt att förödmjuka. Förneka dess existens, inte kunna namnet, inte känna till namnet.

Jag har påstått det tidigare och aldrig fått mothugg. Förståndigt. Tar det som en bekräftelse. Att Totti är den enskild viktigaste pjäsen som någonsin funnits i något lag, alla idrotter och länder inkluderade.

Men "vår" president kan inte uttala hans namn?!?!?!

Såg en bild på Rosella Sensi i nåt sammanhang idag. Minns när jag svor åt henne. Tänkte kring amerikanernas köp att det här kanske kommer och biter mig i röva. Det gjorde det. För då ville jag för allt i världen ha bort henne. Fan jag snudd på hatade henne. Nu drömmer jag mig tillbaka. Hon är trots allt en Sensi.
Och som inte det vore nog, hon personifierar fan i mig begreppet MILF för mig.
Kommer med längre utläggning imorgon. Just nu är jag bara så jävla bedrövad. Luciano Spalletti och James Pallotta fryser ut Francesco Totti från Roma. Fy-fan. Fuckers.
Citera
2016-03-20, 16:58
Medlem
Började se på derby della Mole men Allegris Juventus är riktigt bra medan Venturas Torino är en besvikelse denna säsong. De borde dock inte behöva bli direkt indragna i nedflyttningsstriden. Hoppas jag...

Det kan bli bli slagsmål om Morata mellan Real Madrid och Juventus. (Läste någonstans att med Morata på planen så spelade Juventus 3-0 mot Bayern München i dubbelmötet som slutade med tysk seger på 4-6.)

Carpi tog ännu en seger och klättarar därmed upp från nedflyttningsplats. På de fem senaste matcherna har man tre oavgjorda följt av två raka segrar. Imponerande. Grinta och moral.

Palermo nu på nedflyttningsplats, och även Udinese och Sampdoria är nu inblandade i striden...
Citera
2016-03-20, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det kan bli bli slagsmål om Morata mellan Real Madrid och Juventus. (Läste någonstans att med Morata på planen så spelade Juventus 3-0 mot Bayern München i dubbelmötet som slutade med tysk seger på 4-6.)
Det stämmer.

Buffon slog rekordet. Tur var väl det. Men tyvärr spräcktes nollan. Vad kom han upp i? 974 minuter?
Citera
2016-03-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det stämmer.

Buffon slog rekordet. Tur var väl det. Men tyvärr spräcktes nollan. Vad kom han upp i? 974 minuter?

Ah just det. Buffons rekord. Jag såg matchen lite till och från på mute, men det förklarar kanske varför Bonucci var så störd över straffen?

Oavsett så brukar det vara en lättnad när den typen av rekord är slagna och man åter helhjärtat kan koncentrera sig på att vinna matcher.

PS
973 minuter är numera rekordet. Buffons rekord!
Senast redigerad av Brille68 2016-03-20 kl. 17:26.
Citera
2016-03-20, 17:46
Medlem
Det är en balansakt som Pozzo håller på med. Granada ligger på plats 17 i La Liga, Udinese på plats 16 i Serie A och Watford på plats 14 i PL. Alla kommer nog att kunna stanna kvar. Vilket såklart är av stor betydelse för verksamheten.

Han var smart och duktig, och hade länge ett försprång inom sin nisch. Finna talanger, förädla dem och ge dem speltid i ett skyltfönster, för att sedan kunna sälja till bra pris. Men jag börjar tvivla lite på att familjen Pozzo kan fortsätta om de inte igen förnyar sig. Man har haft ett försprång, men jag tror inte att man kan behålla det. Men detta vet inte minst 4522 betydligt mer om än jag.
Citera
2016-03-20, 18:12
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det stämmer.

Typiskt att det var en straff som skulle spräcka rekordsviten. Hade ju varit roligt om han fick komma upp i 1000 minuter. Men Buffon får ta det nästa säsong istället.
Citera
2016-03-20, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Typiskt att det var en straff som skulle spräcka rekordsviten. Hade ju varit roligt om han fick komma upp i 1000 minuter. Men Buffon får ta det nästa säsong istället.
Instämmer! Men 1 000 minuter är få förunnat. Fint tacktal av Buffon till resten av truppen också.

"Barzagli: da clonare, subito" Svårt att inte hålla med!
Citat:
Ah just det. Buffons rekord. Jag såg matchen lite till och från på mute, men det förklarar kanske varför Bonucci var så störd över straffen?
Jag såg inte matchen, men det är nog förklaringen till Bonuccis beteende, skulle jag gissa på. Men han har rekordet nu, så de är nog glada efter matchen oavsett! Hade varit en annan historia om straffen kom redan i andra minuten...

Citat:
Det är en balansakt som Pozzo håller på med. Granada ligger på plats 17 i La Liga, Udinese på plats 16 i Serie A och Watford på plats 14 i PL. Alla kommer nog att kunna stanna kvar. Vilket såklart är av stor betydelse för verksamheten.
Balansakt, absolut, men för Watfords del så är det ingen som helst fara. De spelar i PL nästa år. Udinese klarar sig nog, det ska mycket till för att både Carpi och Frosinone (eller Palermo) ska lyfta sig så mycket att Udinese trillar ut. Men visst, konstigare saker har inträffat! Det spanska fotbollslaget Granada har jag ingen koll på. (Men staden i Nicaragua är trevlig. Och där var Vieris #32 väldigt populär, oklart varför.)
Senast redigerad av U-Fig 2016-03-20 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in