2016-06-13, 17:17
Medlem
Knugen37s avatar
Har som ni märkt tvivlat på Conte ända sedan han tog över. Men, om det är vinnarskallar han vill ha i laget så står jag bakom de och uttagningen till 100%. Oavsett om de är mitt hatobjekt Sturaro eller något mindre namn som Giaccherini som står där på planen så skiter jag i vilket. Men då ska dem fan springa utav bara helvete och verkligen ge 100% för tröjan. Kom igen nu! Avanti ragazzi!!
Citera
2016-06-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Har som ni märkt tvivlat på Conte ända sedan han tog över. Men, om det är vinnarskallar han vill ha i laget så står jag bakom de och uttagningen till 100%. Oavsett om de är mitt hatobjekt Sturaro eller något mindre namn som Giaccherini som står där på planen så skiter jag i vilket. Men då ska dem fan springa utav bara helvete och verkligen ge 100% för tröjan. Kom igen nu! Avanti ragazzi!!

Har för mig att Contes ord var "krigare som använder huvudet".

Vansinnigt intressant inledning av gruppen. Sverige och Irland vill ha tre poäng, medan Belgien och framförallt Italien inte vill förlora.
Citera
2016-06-13, 17:57
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Har för mig att Contes ord var "krigare som använder huvudet".

Vansinnigt intressant inledning av gruppen. Sverige och Irland vill ha tre poäng, medan Belgien och framförallt Italien inte vill förlora.

Kanske ett genidrag. När man har inte den där briljansen att tillgå så väljer Conte kanske det Italien och hans egna taktik kanske är bäst på. Kommer nog inte att bli lika roligt att titta på som ett lag med massa kreatörer som Insigne, Candreva, El Sharaway osv. men får hoppas att det lyckas.
Citera
2016-06-13, 22:53
Medlem
Calogeros avatar
Underskattade detta Italien och kanske även Conte å det grövsta. Grazie Grazi fucking ano Pellè!!
Citera
2016-06-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Underskattade detta Italien och kanske även Conte å det grövsta. Grazie Grazi fucking ano Pellè!!
Irland dominerade mot Sverige, framförallt i första halvlek. Sverige kom in i matchen i andra men hade inte ett enda avslut på mål. 1-1 är ett bra resultat för gli Azzurri.

Gli Azzurri:
Buffon; Barzagli, Bonucci, Chiellini; Candreva, Parolo, De Rossi, Giaccherini, Darmian; Pellè, Eder

3-5-2, utan någon som helst briljans. Kanske borde det benämnas 5-3-2? Med möjlighet för De Rossi att gå ner som ytterligare en mittback... Krigare som kan använda huvudet.

Belgien har såklart många briljanta stjärnor, men det betyder i sammanhanget mindre.

Courtois; Ciman, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen; Witsel, Nainggolan; De Bruyne, Fellaini, Hazard; R Lukaku

Bonucci visade vägern och symboliserade gli Azzurri. Fantastisk defensiv såklart, men även då han assisterade Giaccherinis mål. Gli Azzurri spelar med en stark defensiv och med ett rakt spel. Söker avslut. Precis som alla visste att de skulle spela.

Hjärta och taktisk skicklighet.

Den första riktiga stormatchen i EM! Och gli Azzurri vinner med 2-0.
Citera
2016-06-13, 22:58
Medlem
Knugen37s avatar
Vilken jävla insats, helt perfekt!! AVANTI
Citera
2016-06-13, 23:02
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Irland dominerade mot Sverige, framförallt i första halvlek. Sverige kom in i matchen i andra men hade inte ett enda avslut på mål. 1-1 är ett bra resultat för gli Azzurri.

Gli Azzurri:
Buffon; Barzagli, Bonucci, Chiellini; Candreva, Parolo, De Rossi, Giaccherini, Darmian; Pellè, Eder

3-5-2, utan någon som helst briljans. Kanske borde det benämnas 5-3-2? Med möjlighet för De Rossi att gå ner som ytterligare en mittback... Krigare som kan använda huvudet.

Belgien har såklart många briljanta stjärnor, men det betyder i sammanhanget mindre.

Courtois; Ciman, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen; Witsel, Nainggolan; De Bruyne, Fellaini, Hazard; R Lukaku

Bonucci visade vägern och symboliserade gli Azzurri. Fantastisk defensiv såklart, men även då han assisterade Giaccherinis mål. Gli Azzurri spelar med en stark defensiv och med ett rakt spel. Söker avslut. Precis som alla visste att de skulle spela.

Hjärta och taktisk skicklighet.

Den första riktiga stormatchen i EM! Och gli Azzurri vinner med 2-0.

Bonucci var helt galen. Världens bästa mittback?
Citera
2016-06-13, 23:05
Medlem
gato12s avatar
Jag är inte så jättevass på italienska men mycket "squadra" från Conte. En riktig lagbyggare.
Citera
2016-06-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag är inte så jättevass på italienska men mycket "squadra" från Conte. En riktig lagbyggare.

Och kanske framförallt motiverar dem. Han har såklart koll på den taktiska biten, men vill framförallt ha ett lag som kämpar tillsammans. Vinnarskallar.

Och med denna start är det svårt att kritisera honom, men samtidigt ser jag Inga direkta möjligheter för laget att kunna höja sig. Finns Inga outnyttjade resurser som kan blomma ut. Utan detta är nog pretty much it. På gott och ont.
Citera
2016-06-13, 23:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Och med denna start är det svårt att kritisera honom, men samtidigt ser jag Inga direkta möjligheter för laget att kunna höja sig. Finns Inga outnyttjade resurser som kan blomma ut. Utan detta är nog pretty much it. På gott och ont.
Instämmer helt. Man har ju så höga förväntningar på Gli Azzuri. Och visst vill man njuta av Giovinco (atom-myran), Pirlo och Totti.

Men nu borde man vara rätt så klara från gruppen iaf.
Citera
2016-06-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Instämmer helt. Man har ju så höga förväntningar på Gli Azzuri. Och visst vill man njuta av Giovinco (atom-myran), Pirlo och Totti.

Men nu borde man vara rätt så klara från gruppen iaf.

Si, men samtidigt ska man ta in att det var laget som är rankat som nummer två i världen. Och som de flesta anser vara på väg upp. Att det är nu de ska prestera.

Och Italien vinner med 2-0.

Starkt som fan. Frågan är om Italien verkligen kan leva upp till denna prestation.
Citera
2016-06-13, 23:23
Medlem
gato12s avatar
Blytung värvning av Juventus när man plockar in Pjanic. Blir ju arvtagare till Pirlo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in