2015-12-17, 18:14
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Mourinho är sparkad av Chelsea.
Kan vi möjligen få se honom komma till Serie A?

Ett trovärdigt satsande Milan i sommar kanske?

Var inte Mourinho rätt tydlig med att han inte trivdes i Italien och ville därifrån. Så uppfattade jag det iaf.
Citera
2015-12-17, 19:07
Medlem
Citat:
Mourinho är sparkad av Chelsea.
Kan vi möjligen få se honom komma till Serie A?

Ett trovärdigt satsande Milan i sommar kanske?

Nja, tror inte det, även om det är möjligt. Berlusconi & Galliani vill gärna att det är tränaren som saknar kvalitet och inte truppen. Vilket till viss del kanske är riktigt. Truppen är trots allt bättre än vad de presterar. Och det skulle vara en signal att man har ambitioner.

MEN, det finns alltså tre stora tränare som just nu står utan lag. Ancelotti, Mourinho och Pep. Och frågan är om någan vågar ta upp kampen mot de skarpaste tränarhjärnorna i världen?

Ancelotti kan jag endast se i Roma eller gli Azzurri. Roma måste övertyga om sin satsning för att kunna locka honom. Jag tror att han kan tänka sig att gå ned i lön jämfört med andra klubbar.

Pep tycker om Calcio och Italien. Jag skulle älska att se honom i t ex Milan, gärna tillsammans med sin gode vän Baggio, och att Maldini återvänder för spelar en roll inom klubben. Ett sätt för Milan att starta något nytt och samtidigt knyta an till sin framgång. Och visa att man har en vilja att åter glänsa internationellt.

Mourinho? Jag vet inte. Såvida inte Inter skulle göra en fuling och satsa på Mourinho efter att Mancini etablerat dem som bästa laget i Italien. Déjà vu...

Det sannolika är såklart att ingen av dem kommer till Italien. Men låt oss njuta av att Calcio åter har några av de allra mest respekterade tränarnamnen i världen. Generationen under Trapattoni, Capello, Lippi, Sacchi osv...
Citera
2015-12-17, 19:42
Medlem
Så Napoli – Inter, och Juventus – Lazio gör upp om ena finalplatsen.

Och nu är frågan vem som ska möta dem.

Spezia – Alessandria, och Milan/Sampdoria – Carpi.

Sjukt snedvridet. Men det beror såklart på patetiska misslyckanden från Roma, Fiorentina och Genoa. Kanske inser de att de kämpar om viktigare saker än cupen? Roma och Fiorentina vill spela i CL, medan Genoa kämpar om la Salvezza. I så fall ett underbetyg åt CI...

21:00 spelar Sampdoria mot Milan. Kan bli sevärt.

Återigen spelar omgivningen roll. Milan kan få en enkel väg till EL vid vinst, men om de förlorar kan en EL försvinna från Serie A-tabellen. Kanske säsongens viktigaste match för Milan. Mihajlovic förstår vad som står på spel. Samtidigt är Sampdoria inblandad i nedflyttningsstriden...
Citera
2015-12-17, 21:51
Medlem
Kör en repris och uppdatering av Berlusconis Milan, och Italiens nutidshistoria.

Gran maestro della Propaganda Due (P2) Licio Gelli är död.

http://lanuovasardegna.gelocal.it/polopoly_fs/1.12636059.1450376163!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/detail_558/image.jpg

0-0 i halvtid mellan Sampdoria och Milan...
Citera
2015-12-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
21:00 spelar Sampdoria mot Milan. Kan bli sevärt.

Återigen spelar omgivningen roll. Milan kan få en enkel väg till EL vid vinst, men om de förlorar kan en EL försvinna från Serie A-tabellen. Kanske säsongens viktigaste match för Milan. Mihajlovic förstår vad som står på spel. Samtidigt är Sampdoria inblandad i nedflyttningsstriden...

Sampdoria: Viviano, Cassani, Moisander, Zukanovic, Regini, Carbonero, Fernando, Ivan, Soriano, Muriel, Bonazzoli

AC Milan: Abbiati, Abate, Mexes, Romagnoli, De Sciglio, Cerci, Kucka, Bertolacci, Bonaventura, Bacca, Niang

Jämn och lite avvaktande första halvlek. Sedan direkt i andra halvlek, Bacca spelar fram till Niang som placerar in den. Iskallt.

Iskall var däremot knappast Zukanovic, som efter en för hård insats mot De Sciglio fick ett gult och direkt tjatade sig till ett rött. Idioti såklart. Cassano kom in, och det är såklart alltid kul. ”No pace left in those legs if there ever did”(direktcitat från den engelska kommentatorn, skyll inte på mig).

Milan spelade säkert och dödade kvarvarande tid. Ingen stor match men Milan tog en relativt säker seger. Lite som Mancinis Inter gjort. Bacca & Niang fungerade ganska fint tillsammans. Skapade möjligheter åt varandra.

Baccas mål på övertid var ett rent klassmål. Iskallt och snyggt. 2-0.

Montolivo satt på bänken, och Menez & Balotelli väntar fortfarande på att få visa sig.... Ser bra ut för Milan.
Senast redigerad av Brille68 2015-12-17 kl. 23:00.
Citera
2015-12-18, 04:07
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
"Intressant att se i vilket land Mourinho hamnar nu.

I Italien finns det två relativt rimliga destinationer och det är Roma och Milan. Förmodligen ligger ett tränarbyte närmst Roma där det verkligen råder hela havet stormar just nu. Ja, man ligger förvisso och lurar bakom den absoluta toppen i ligan och ja man har tagit sig vidare till åttondelsfinal i Champions League. Samtidigt tog man bara sex poäng i gruppspelet, man tog sig vidare med -5 i målskillnad och enbart en vinst vilket faktiskt är tämligen uselt. Roma gör inte längre några mål och spelet har sett intetsägande ut i över ett års tid nu. Dessutom åkte man ut mot blåbärsgänget Spezia i Coppa Italia så sent som igår.

Vad gäller Milan så är det stora felet ledningen och deras svågerpolitik. Berlusconi styr klubben med en järnhand och Galliani (sportdirektör) är hans marionettdocka. Dessa två har lyckats rasera den tidigare så otroligt framgångsrika klubb som man en gång i tiden faktiskt byggde upp från grunden. Nu är det Mihajlovic som är lagets tränare och det ser ungefär lika svängigt ut som tidigare år. Ibland vinner man och det byggs då upp ett hopp bland supportarna om att den här gången kommer det gå hela vägen, men sedan står man där och spelar 0-0 mot Carpi och Frosinone och vips så har Sassuolo gått om i tabellen. En sådan som Mourinho hade varit ytterst nödvändig för en klubb som inte haft en enda riktig tränare sedan Allegri lämnade. Hans jävlaranamma och envishet hade kunnat behövas i en miljö där nepotismens andar spökar som aldrig förr.

Men fan. Det skulle inte förvåna mig om det blir Manchester United i slutändan. Jag tror nämligen att Mourinho är tillräckligt passed off för att göra en sådan grej, även om supportrarna blir upprörda."

Sådär skrev jag i tråden om engelsk fotboll. När det kommer till Roma är jag osäker på om man kan matcha Mourinhos lönekrav, dessutom är jag själv inte speciellt förtjust i portugisen. Samtidigt så vill jag minnas att han flera gånger hyllade Roma då han tränade Inter.

Bra poänger.
Jag tror inte han hade passat i Roma. Däremot ett nysatsande Milan...
...som dock inte kommer ske under firma Berlu/Galliani.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Var inte Mourinho rätt tydlig med att han inte trivdes i Italien och ville därifrån. Så uppfattade jag det iaf.

Jag läste en intervju i höstas där han sa att han trivdes i Italien och England, men inte Spanien.
Citera
2015-12-18, 08:15
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:

Jag läste en intervju i höstas där han sa att han trivdes i Italien och England, men inte Spanien.

Klumpigt formulerat av mig
Han trivdes säkert bra i Italien, det jag menar är att han inte fungerade så bra med andra tränare och media där. Hans stil gick inte alls hem på samma sätt där som i England.
Citera
2015-12-18, 12:24
Medlem
Knugen37s avatar
Tror vi får tre fina CL lag ifrån Italien nästa säsong. Inter, Juventus och Napoli. Fiorentina lär väl tyvärr få sin obligatoriska 4:e plats.

Inter kommer att bli jäkligt svåra att rå på i CL om man fortsätter med denna satsning, erfarenheten och en stadig grund att jobba med har man redan. Sen ett Napoli som kan vinna över nästan vilket lag som helst på ett kokande San Paulo. Nog bästa möjliga lag som ska representera calcion i finrummet ( även om jag såklart hoppas på att Viola kniper en plats). Tror nästa år kan bli ett riktigt bra år för Italien.
Citera
2015-12-18, 19:03
Medlem
Passar på att kort hylla Cossu.

När han skrev på för Olbia i Serie D så gjorde Sconvolts hembesök.

http://www.youreporter.it/video_Ultras_del_Cagliari_addio_affettuoso_a_Andre a_Cossu

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/t1.0-9/12369047_443928255810864_1185011383877616124_n.png ?oh=b649afcb1b391a4be47ea3ac5e425be3&oe=5714E6DF
Citera
2015-12-18, 21:00
Medlem
Publiksnitt Serie A hittills är föga imponerande 22.300.

Inter (51.000), Napoli (38.500), Juventus (37.500), Roma (36.200), Milan (34.400),

Jag tror att Milan tillsammans med Inter kommer att toppa publikligan när säsongen är över.

I Serie B är snittet 6.900.

Bari (20.500), Cesena (12.100), Cagliari (11.900), Salernitana (11.100), Perugia (9.200)

Om man gräver djupt i serierna finner man t ex Lega Pro C. En tabell där Foggia ligger på andra plats i tabellen, Lecce på fjärde plats och Catania på 15:e plats och i kval om nedflyttning.

Deras publiksnitt är; Catania (10.600), Lecce (8.900) och Foggia (8.700). Jämför gärna med Serie A-lagen Frosinone (7.400), Carpi (9.100), Empoli (9.200) osv...
Citera
2015-12-18, 21:21
Medlem
Är det alltid så att Inter har större snittpublik än AC Milan eller är årets framgångar orsaken? Har alltid haft för mig att AC var den något större klubben.
Citera
2015-12-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det alltid så att Inter har större snittpublik än AC Milan eller är årets framgångar orsaken? Har alltid haft för mig att AC var den något större klubben.
Ganska jämnt skulle jag säga. Under 2000-talet har Inter generellt haft högre publiksnitt, medan Milan hade högre under 1990-talet. Två jämna lag publikmässigt där man är bortskämda med stora stjärnor och stora framgångar.

Men som jag påpekade, så kommer Milan att klättra. De kommer att möta i princip alla de stora lagen på hemmaplan under andra halvan av säsongen. Till viss del är det såklart viktigt att de fortfarande är med i den någorlunda toppen och kan hävda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in