Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
Mourinho är sparkad av Chelsea.
Kan vi möjligen få se honom komma till Serie A?
Ett trovärdigt satsande Milan i sommar kanske?
Nja, tror inte det, även om det är möjligt. Berlusconi & Galliani vill gärna att det är tränaren som saknar kvalitet och inte truppen. Vilket till viss del kanske är riktigt. Truppen är trots allt bättre än vad de presterar. Och det skulle vara en signal att man har ambitioner.
MEN, det finns alltså tre stora tränare som just nu står utan lag.
Ancelotti, Mourinho och Pep. Och frågan är om någan vågar ta upp kampen mot de skarpaste tränarhjärnorna i världen?
Ancelotti kan jag endast se i Roma eller gli Azzurri. Roma måste övertyga om sin satsning för att kunna locka honom. Jag tror att han kan tänka sig att gå ned i lön jämfört med andra klubbar.
Pep tycker om Calcio och Italien. Jag skulle älska att se honom i t ex Milan, gärna tillsammans med sin gode vän Baggio, och att Maldini återvänder för spelar en roll inom klubben. Ett sätt för Milan att starta något nytt och samtidigt knyta an till sin framgång. Och visa att man har en vilja att åter glänsa internationellt.
Mourinho? Jag vet inte. Såvida inte Inter skulle göra en fuling och satsa på Mourinho efter att Mancini etablerat dem som bästa laget i Italien. Déjà vu...
Det sannolika är såklart att ingen av dem kommer till Italien. Men låt oss njuta av att Calcio åter har några av de allra mest respekterade tränarnamnen i världen. Generationen under Trapattoni, Capello, Lippi, Sacchi osv...