2016-03-14, 04:17
Bannlyst
Nordkorea hävdade på söndagen att de skulle kunna utplåna Manhattan i New York genom att skicka en vätebomb på en ballistisk missil dit. "Vår vätebomb är mycket större än den som Sovjetunionen utvecklade," sade Nordkoreas statstelevision på söndagen. "Om vätebomben skulle monteras på en interballistisk missil och träffa Manhattan i New York, skulle alla människor där dödas omedelbart och staden skulle brinna ner till aska", sade rapporten som citerade en kärnfysiker vid namn Cho Hyong II. https://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/north-korea-claims-it-could-wipe-out-manhattan-with-a-hydrogen-bomb/2016/03/13/3834cd54-e919-11e5-b0fd-073d5930a7b7_story.html

Kan det ha nått att göra med att USA skickat ett hangarfartyg till Sydkorea som ska vara med i övningen?

Det amerikanska hangarfartyget John C.Stennis anlände till den sydkoreanska staden Busan på söndagen för att vara med i den gemensamma militära övningen som utförs av Seoul och Washington. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/southkorea/12192395/US-aircraft-carrier-arrives-in-South-Korea-to-join-drill.html
Citera
2016-03-14, 16:55
Medlem
brattalattas avatar
Är Kim Jong Un verkligen redo för krig? Vad tror ni? Har svårt att tro att de har mat så det räcker.
Citera
2016-03-15, 00:47
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Är Kim Jong Un verkligen redo för krig? Vad tror ni? Har svårt att tro att de har mat så det räcker.

Ekonomin har utvecklats kraftigt under kamrat Kim Jong Un's ledarskap - men med ytterligare sanktioner kommer folket att drabbas, möjligen kommer sanktionerna att tvinga fram en ny svältperiod (vilket är ett brott mot mänskligheten enligt internationell rätt, men när har staterna som bestämmer i FN's säkerhetsråd brytt sig om sådant?), men jag gissar att Nordkorea dessförinnan kommer att ha startat befrielsen av syd.

Är han redo för krig? Kolla på denna video där Voice of Korea refererar till en artikel i dagens Rodong Sinmun - vilket är det Koreanska Arbetarpartiets officiella tidning. Av videon att döma, råder det inget tvivel om att den demokratiska folkrepubliken är beredd att skjuta sönder USA om så skulle behövas. Landet är på tårna och i videon behandlas hotet från den pågående USA-ledda militärövningen i södra Korea, vilken som syfte har att attackera Nordkorea och dess ledarskap i enlighet med USAs offensiva militära doktrin framlagd i OPLAN 5015:
https://www.youtube.com/watch?v=9X1urvavT5A
Citera
2016-03-15, 02:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Av videon att döma, råder det inget tvivel om att den demokratiska folkrepubliken är beredd att skjuta sönder USA om så skulle behövas. Landet är på tårna och i videon behandlas hotet från den pågående USA-ledda militärövningen i södra Korea, vilken som syfte har att attackera Nordkorea och dess ledarskap i enlighet med USAs offensiva militära doktrin framlagd i OPLAN 5015:
https://www.youtube.com/watch?v=9X1urvavT5A
Vad säger du när övningen har genomförts och Kim inte gjort något mer än att hota?

Glöm inte att svara på andra frågor som ställts till dig senaste dagarna, detta är ingen blogg.
Citera
2016-03-15, 02:59
Bannlyst
Nordkoreas ledare Kim Jong Un har beordrat kärnvapentester och tester av flera olika typer av ballistiska missiler, som kan transportera kärnkraftsstridsspetsar en begränsad stund, rapporterade nordkoreanska statliga medier. De visade även bilder i de statliga medierna som skulle föreställa hur Kim besöker en anläggning där stridsspetsarna tillverkats.
http://edition.cnn.com/2016/03/14/asia/north-korea-nuclear-tests/index.html
Senast redigerad av Ivanthehoe 2016-03-15 kl. 03:38.
Citera
2016-03-15, 03:25
Medlem
Dr.Dzerzhinsky vem du nu är? Skulle vara kul att träffa dej, Humor har du ju så det räcker fast
Moderator borde inte den här Tråden ligga under Humor?
Citera
2016-03-15, 05:46
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
För den som är intresserad av att veta mer om vad en av de västerländska topexperterna anser om Nordkoreas avancemang då det gäller kärnvapen kan kolla i detta inlägg (det Nordkorea sagt är långt ifrån luft och propaganda):
(FB) Borde vi vara rädda för Nordkorea?
Citera
2016-03-15, 06:02
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad säger du när övningen har genomförts och Kim inte gjort något mer än att hota?

Glöm inte att svara på andra frågor som ställts till dig senaste dagarna, detta är ingen blogg.

Hoten har uppbackning om du kollar i mitt förra inlägg – som refererar till ett annat forum. Dessa kommer förstås att iscensättas om Nordkorea bedömer att läget är sådant att det måste gå till anfall före USA gör det, om den dystopiska situationen skulle uppstå – en situation vilken framstår som mycket mer sannolik än bara för någon månad sedan, därför att USA och puppetregimen i syd laddar på med nya vapensystem och övningar för attack mot norr och Nordkorea måste förstås vara beredd att svara.

Vad gäller de frågor som du ställt är de ofta av de mer infantila slaget (”Vad säger du när övningen har genomförts och Kim inte gjort något mer än att hota?” Ja vad säger jag? Står jag med ändan bar och måste gråta eller är jag glad för att inget krig blev av eller gör jag ingenting, eller försöker jag analysera dymnamiken i det som var.) Bättre kan du väl komma med för att försöka utveckla den kontext som utspelar sig i Korea. Ju bättre frågor, ju fler svar lär du få. Så du får nog skylla dig själv.
Citera
2016-03-15, 06:08
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Den lille tjockisen med äppelkinder borde skaffa en tjej. Att vara oskuld i hans ålder ger bara upphov till sexuell frustration. Det är därför som Kim Jung-un försöker spela Allan hela tiden.
Citera
2016-03-15, 09:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Hoten har uppbackning om du kollar i mitt förra inlägg – som refererar till ett annat forum. Dessa kommer förstås att iscensättas om Nordkorea bedömer att läget är sådant att det måste gå till anfall före USA gör det, om den dystopiska situationen skulle uppstå – en situation vilken framstår som mycket mer sannolik än bara för någon månad sedan, därför att USA och puppetregimen i syd laddar på med nya vapensystem och övningar för attack mot norr och Nordkorea måste förstås vara beredd att svara.

Vad gäller de frågor som du ställt är de ofta av de mer infantila slaget (”Vad säger du när övningen har genomförts och Kim inte gjort något mer än att hota?” Ja vad säger jag? Står jag med ändan bar och måste gråta eller är jag glad för att inget krig blev av eller gör jag ingenting, eller försöker jag analysera dymnamiken i det som var.) Bättre kan du väl komma med för att försöka utveckla den kontext som utspelar sig i Korea. Ju bättre frågor, ju fler svar lär du få. Så du får nog skylla dig själv.
Annars kan man ju säga som så många gånger förut att det bara var tomma hot och att Kim inte vågade gå till attack den här gången heller, alltså att du och Kim står med ändan bar.

Det var några frågor till och sluta vara barnslig och ducka för dem. Vill du bara babbla kommunistpropaganda så kan du göra det på någon blogg, detta är ett diskussionsforum.

Jag kan sammanfatta åt dig då du verkar ha lite problem att läsa andras text:

1. På hur sätt bryter sanktionerna mot NK mot FN-stadgarna?
2. Visa att NK är en demokrati.
Citera
2016-03-15, 10:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Annars kan man ju säga som så många gånger förut att det bara var tomma hot och att Kim inte vågade gå till attack den här gången heller, alltså att du och Kim står med ändan bar.

Det var några frågor till och sluta vara barnslig och ducka för dem. Vill du bara babbla kommunistpropaganda så kan du göra det på någon blogg, detta är ett diskussionsforum.

Jag kan sammanfatta åt dig då du verkar ha lite problem att läsa andras text:

1. På hur sätt bryter sanktionerna mot NK mot FN-stadgarna?
2. Visa att NK är en demokrati.

Mata inte trollet
Citera
2016-03-15, 10:55
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Mata inte trollet

Nja med doktorn tycker jag ett undantag är okej faktiskt. Hans osannolikt skeva världsbild är ju riktigt underhållande att ta del av. Att försvara Anus Mundi Ultimate; Nordkorea , är så galet att det enbart kan betraktas som humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in