Citat:
Ursprungligen postat av
amsta11en
Nordkoreanska folket har 0 och inget självbestämmande. Hur kan du då försvara "Nordkoreas" rätt till självbestämmande?
Bara för att du återupprepar vad den västliga propagandamaskinen förser dig med, blir påståendet inte sant. För detta krävs grundläggning och sådan har du icke kunnat påvisa.
Eftersom det uppenbarligen står illa till med kunskaperna, så ska jag för ett ögonblick agera folkupplysare. ("Pärlor för svin", med andra ord - men rätta mig gärna om jag har fel.)
I enlighet med den stora tanke som Jean-Jacques Rousseau redan på 1700-talet lade fram om Allmänviljan, så uttrycker sig folkets vilja genom det sociala kontraktet, i Nordkoreas fall i avtalet mellan massorna samt kamrat Kim och partiet. Detta garanterar folket beskydd, trygghet, säkerhet och frihet i enlighet med den nordkoreanska föreställningen om självständighet och självbestämmande, den sk Juche.
De högre demokratiska principerna som styr i Nordkorea är hela tiden hotade av en imperialistisk omvärld som inte kan tolerera denna form av folkliga enighet och styrka. Folkets självständighet är således hotat, men folket har sedan ww2 visat sig kunna stå emot alla angrepp även under de mest bistra omständigheter som har drabbat det. Så jag har all tillförsikt över att det koreanska folket även i framtiden kommer att kunna värja sig mot omvärldens försök att utslå split så att de amerikanska kapitalisterna och deras lakejer kan komma åt rikedomarna även i norr: söndra, härska och plundra.
Således, det är i sanning ett stark, enat och stolt folk, det koreanska. Synd bara att den södra delen lider under den imperialistiska ockupationen. Men en dag kommer frihetens klocka att slå även i Seoul.
Så hur är det då med min egen grundläggning? Jo, denna förklaras av att det nordkoreanska folket inte alls gör uppror, opponerar sig, visar missnöje – utan tvärtom i glädje sluter upp bakom det politiska systemet. Jämför detta med västvärldens turbolens och speciellt hur den fascistiska staten i USA till och med sätter in en militariserad poliskår mot folkliga upplopp mest varje månad. Legitimation skapas genom lydnad och erkännande. Lyder du och accepterar du statens beskydd och omsorg, ja då legitimerar du systemet.
Så, tillbaks till skolbänken och återkom sedan med några goda argument för varför Nordkoreas folk inte uttrycker sin demokratiska vilja genom det existerande politiska systemet och därmed aktivt bär upp det.