Citat:
Ursprungligen postat av
kung.av.julmust
Det här var det dummaste inlägget jag någonsin sett. Är du ett troll eller en världsfrånvänd idiot?
Låt mig uttrycka försteåsle för din frustration. Om det är något du vill ha klarlagt i sak, så står jag till förfogande. T ex kan jag ta upp frågan om propagandan.
För det första skall man vara mycket skeptisk till vad som sägs om Nordkorea. I ett inlägg från det senaste dygnet i detta forum, sägs att en nordkoreansk ubåt försvunnit. Hur vet man det och vilka säger det? Så vitt jag försytår säger USA det, men hur kan USA veta något sådant? I själva verket är Nordkorea ett svart hål för USAs underrättelsetjänst, vilket CIAs högsta chefer offentligt har medgett (sök Google så finner ni). Att dessutom säga något säkert om Ubåtar är tämligen dubiöst såvida det inte finns handfasta bevis.
Således finns ingen anledning tro på vad USA säger i detta ärende eller i väldigt många andra ärenden gällande den Demokratiska Folkrepubliken Korea. Det är först då det finns bevis som man kan tala om att något verkligen har inträffat i Nordkorea, t ex en raket som skjuter upp en satellit. Detta är numera erkänt som allmänt faktum.
För en inblick i all propaganda som förekommer kring Nordkorea är denna video instruktiv:
"North Korean Propaganda: A Cavalcade of Comedy - People living in western Europe and North America are bombarded with stories about north Korea – often centred around rumour, mysterious ‘intelligence’ sources, or the south Korean and US governments.Most stories are nothing but rumours, spread to portray the DPRK as crazy and unpredictable, but now, more and more often, we are seeing major news sources such as the Guardian, the Telegraph, and the Independent being forced to apologise and write retractions after these blatant lies have been exposed."
https://www.youtube.com/watch?v=49SO4vn4SNI