Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Mitt ex, men vi är goda vänner fortfarande. Ja, hans föräldrar är fortfarande politiskt aktiva i Chile. De är väl något slags "red-set" som den intellektuella övre medelklassen i Chile brukar kallas. Väldigt drivna människor. Mitt ex är inte lika politiskt intresserad som sina föräldrar men han engagerar sig på andra sätt.
Förlåt
Ja, många chilenare är för rättvisa i världen. Har väldigt många som reser med mig till utsatta länder i världen och hjälper till. Min bästa vän, han är halv svensk och halv chilenare. Han är aktiv mot att motarbeta rasism och nazism.
Jag gillar män som har medmänsklighet och omtanke för världen. Jag gillar inte män som är bittra, egoistiska och har en vidrig kvinnosyn.
Det förvånar mig inte att dina barn har blivit kallade för blattar utan det är den nivån jag har uppmärksammat på SDare. Det är inte längre bara en politisk åsikt utan mycket hat och aggression blandas in i deras känslor. Mina vänner oavsett politisk ställning har mått riktigt dåligt över deras beteende eller attityd. Vissa kvinnor har till och med delat med sig av man kallats när man diskuterat med SD. Allt ifrån hora, slampa osv i privata meddelanden.
Har själv blivit kallad för slampa, hora osv men sedan ångrade personen sig eftersom han fick rejält med påhopp av svenska befolkningen.
Av den anledningen minskade min respekt mer och mer för dessa män som stödjer SD. Jag kan inte vara med en man som är så respektlös och vidrig i sin syn mot människor. Jag accepterar deras åsikt och motsäger mig inte den men jag vill inte blandas med dessa människor varken i kärlek eller vänskap.
Jag var dock inte sån förr. Jag var mer öppen för att alla kan ha olika åsikter och man kan ändå leva tillsammans oavsett men synen förändrades när man såg deras attityd för det var inte längre bara en åsikt utan mycket var baserat på hat på grund av någons hudfärg, tro eller etnicitet.
Jag ser att många kvinnor har fattat det och tar avstånd. Man kanske har SDare i sin bekantskap men jag ser inte dessa som vänner eller någon potentiell partner. Deras eget fel att samhället börjat ta avstånd ifrån såna människor.