2016-03-13, 17:01
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Brukade han och hans nassesvin till vänner sparka blattar på trottoaren? Kan tänka mig det, typiskt äckliga Sverigedemokrater att hålla på med sånt.

Men seriöst, vad menar du att han skulle ha för människosyn? Kanske någon som delas av övriga världen?

Kan inte fatta att någon som du klagar på dålig allmänbildning, snacka om att kasta sten i glashus.
Någon som jag? Var snäll definiera vem "en sån som jag är". Nej, han var nog inte särskilt aktiv på det sättet. Men han hade en obehaglig aggressivitet gentemot utlandsfödda vilket säkerligen hade med hans uppväxt att göra. Jag tyckte lite synd om honom, men det funkade inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Finns inte på kartan i min värld. Då hör det även till saken att jag aldrig röstat vänster och ser ingen anledning att nån gång göra det heller.

Kan man då anta att du röstar blått? Hur ser du på att de nu har anammat SDs politik?
Citera
Medlem
Herrejösses, ett hjärntvättat folk som glider i upplopp, kaos och (vem vet) inbördeskrig. Frågan TS ställer är intressant eftersom det blottar den extrema polariseringen som lavinartat breder ut sig.
Citera
2016-03-13, 17:04
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Citat:
Kan man då anta att du röstar blått? Hur ser du på att de nu har anammat SDs politik?
Jag har röstat blått fram till senaste valet och jag har tämligen svårt för den inriktning M har ändrat sej till på senare tid. Nästa gång vete fan vad jag ska hitta på då jag inte tycker att nåt parti tilltalar mej längre.

Edit: stavvfel.
Citera
2016-03-13, 17:04
Medlem
NickSonnys avatar
Jag skulle aldrig kunna dejta någon som inte skulle dejta någon annan beroende på att den personen röstade på SD.
Citera
2016-03-13, 17:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Bara så ingen på riktigt går på den myten; samer och svear/götar levde i vitt skilda delar av det vi idag kallar sverige. Och om vi pratar om Sverige som det ser ut idag så var götarna först, flera tusen år innan samerna invandrade.

Med ditt resonomang om du menar att det inte finns något unikt svenskt eller nordiskt så finns det inte heller något uniks samiskst, eller unikt afrikanskt, eller unikt whatever...
Det jag menar är väl att det är märkligt i min värld att ställa upp ursprung mot varandra som att det ena är bättre än det andra. Mycket av den svenska kulturen är ett ihopkok, inget fel i det. Sverige hade nog varit rätt trist om vi hade haft stängda gränser tiderna igenom.
Citera
2016-03-13, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Någon som jag? Var snäll definiera vem "en sån som jag är". Nej, han var nog inte särskilt aktiv på det sättet. Men han hade en obehaglig aggressivitet gentemot utlandsfödda vilket säkerligen hade med hans uppväxt att göra. Jag tyckte lite synd om honom, men det funkade inte.

Har du aldrig varit utomlands? Utanför Sverige så tycker alla som sverigedemokrater. Åk till USA och översätt SDs politik så tycker en överlägsen majoritet att du är vettig, och visa Vänsterns/MPs politik så tycker de att du är dum i huvudet. Antar att du bor i Stockholm och sällan vistas utanför staden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag har röstat blått fram till senaste valet och jag har tämligen svårt för den inriktning M har ändrat sej till på senare tid. Nästa gång vete fan vad jag ska hitta på då jag inte tycker att nåt parti tilltalar mej längre.

Edit: stavvfel.

Tack för svar!
Citera
2016-03-13, 17:08
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Har du aldrig varit utomlands? Utanför Sverige så tycker alla som sverigedemokrater. Åk till USA och översätt SDs politik så tycker en överlägsen majoritet att du är vettig, och visa Vänsterns/MPs politik så tycker de att du är dum i huvudet. Antar att du bor i Stockholm och sällan vistas utanför staden.

Nja det tror jag inte
Bernie Sanders håller på att vinna i alla stater medan man har gjort Trump till ett troll som man skrattar åt. Har du ens sett vad Russell Brand har sagt till Trump? Han satt och skrattade åt honom i alla hans videor. Det är bara det att media försöker göra allt för att "trampa" ner Bernie Sanders. Jag tror att Usa var ett dåligt exempel. Det enda som har liknande politik till SD är Kanada men inte ens dessa ställer hudfärg mot hudfärg utan det handlar om utvisning av kriminella.
Citera
2016-03-13, 17:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jodå. Jag respekterar att folk tycker olika. Ts fråga är ju om tjejer kan tänka sig ett förhållande med en sverigedemokrat, jag kan det inte, men det finns säkert några andra som är öppna för det.

Bor inte i Sthlm. Är från en liten norrbottnisk by, och har bott på lite olika delar i Sverige.
Citera
2016-03-13, 17:16
Medlem
Edt.cat.s avatar
Det beror på; är individen en progressiv socialliberal som av humanitära och sociala skäl valt att engagera sig i/rösta på sd, eller är personen i fråga främlingsfientlig och därav sd'are? I det första fallet, ja, inga problem alls, andra alternativet kan hitta någon annan, orkar inte med människor fulla med rädsla och hat.
Citera
2016-03-13, 17:28
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag röstar inte där nej. Jag försökte göra en poäng i hur korkat många SD-anhängare resonerar utifrån etnicitet, äkthet och nationalism. Jag skulle kunna dejta en person med en annan hudfärg. Vad gäller religion kan det ju finnas annat att ha i åtanke.
Skulle du då kunna dejta en same som röstar i tinget och är av åsikten att du inte skall få rösta för att du inte är tillräckligt "rasren"?
Den åsikten borde väl kunna likställas med vilken rasist eller nazist som helst eller?

Sen är frågeställningen i tråden lite korkad, man kan säkert vara sverigedemokrat utan att vara rasist/nazist...dom flesta väljarna har väl tidigare röstat på M eller S så frågan kanske skulle varit om man kunde dejta en rasist/nazist.
Citera
2016-03-13, 17:30
Medlem
Jafan89s avatar
Är det en bra person som jag tycker om och vill spendera tid, så varför inte egentligen.

Det här gäller de flesta ideologier och man ger personen en ärlig chans, jag skulle inte ens avfärda en miljöpartist eller FI bara för att de råkar beteckna sig själva som det, däremot så är chanserna nog inte de bästa för att det kommer fungera, det är helt enkelt lätt att det blir oenigheter om saker både bryr sig mycket om där man inte kompromissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in