Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Visst finns det säkert de som vill vara bekväma i att ha sina traditioner vid liv. Vad gäller tex lucia så är det ju en mix av katolskt helgon som slängts i mixern tillsammans med lite hednatro, samt att det är en daterad skönhetstävling. Så den traditionen kan gärna försvinna för min del.,men kan förstå vad du menar.
Nej, skulle inte anta att han ljög. Men de erfarenheter jag jag av "Sd-män" är bitterhet, och att de känner sig omsprungna, tillsammans med en syn på kvinnor som inte går hem hos mig.
Hednatro?
Vet du inte att vi har religionsfrihet här i Sverige?
Detta uttryck är ett fall av det politiskt korrekta kallar kulturell rasism eller kulturrasism...
Citat:
Kulturrasism innebär en essentiell syn på kulturer. Kulturrasisten söker tillskriva en kultur vissa (negativa) värden. Dessa ställs ibland även mot den egna kulturen, som sägs sakna dessa negativa värden. De som anklagas för kulturrasism anklagas också ofta för att vara smygrasister. Enligt Marcello Vittorio Ferrada de Noli, psykiater och professor emiritus i folkhälsovetenskap, är kulturell rasism ett uttryck för "uppsåtligt politiskt bedrägeri eller av ett undermedvetet främlingsfientligt affektivt tillstånd" och att "kulturrasisten sällan vill, eller ytterst sällan kan, erkänna sin faktiska biologisk-etniska rasistiska inställning".[4]
Kulturrasism är besläktad med xenofobi (främlingsfientlighet), islamofobi, antisemitism och orientalism.[5] Den kulturella rasismen som specifikt riktar sig mot judar kallas antisemitism. Riktar den sig mot romer kallas den antiziganism, mot kristna kristofobi, och riktas den mot muslimer kallas den för islamofobi.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturell_rasism
Att tala om asatro som hednatro är ett klart fall av kulturrasism, är du rasist?
Är det säkert att du inte skulle trivas med en rasse från Sverigedemokraterna, ni verkar ju ha en del gemensamt...
Själv hade jag tyckt det hade varit spännande att åka norrut och träffa samekvinnor om dom var singlar med eget boende...gärna kåta.