2016-03-31, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hm, jag är egentligen en blondin men färgar håret. Är ljus. Har gröna ögon. Mina barn har ljusbrunt hår och bärnstensögon. De blev kallade blattar först när faderns ursprung blev känt (han är läkare om det nu hör hit). De är ljusa, mitt ex är blekare än mig.
Yo buffs!

Om din argentinare du har på G yttrar något om t ex invandringspolitiken eller att vi borde skaffa hårdare straff för våldtäkt etc. ska du korka igen la puss då?

Eller är det bara dejting du inte kan göra med "SD: are"?
Citera
2016-03-31, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hm, jag är egentligen en blondin men färgar håret. Är ljus. Har gröna ögon. Mina barn har ljusbrunt hår och bärnstensögon. De blev kallade blattar först när faderns ursprung blev känt (han är läkare om det nu hör hit). De är ljusa, mitt ex är blekare än mig.

Ligger inte du på rygg vid det här laget? Huehuehue

Nä, nu var jag elak. Hoppas dejten går bra!

Och klart att man kan tänka sig att dejta en SDare.
Citera
2016-04-01, 08:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Yo buffs!

Om din argentinare du har på G yttrar något om t ex invandringspolitiken eller att vi borde skaffa hårdare straff för våldtäkt etc. ska du korka igen la puss då?

Eller är det bara dejting du inte kan göra med "SD: are"?
Öh? Har inte kommit till diskutera politik-stadiet ännu. Hårdare straff för våldtäkt är väl något jag skulle skriva under på.
Citera
2016-04-01, 08:48
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Ligger inte du på rygg vid det här laget? Huehuehue

Nä, nu var jag elak. Hoppas dejten går bra!

Och klart att man kan tänka sig att dejta en SDare.
Klassisk fb😉 Nä brukar vänta några dejter.

Det är väl lite knepigt att alltid veta hur någon står politisk, det beror nog på i vilken grad och incitament för att rösta på det ena eller andra. Män överlag är väl i högre utsträckning benägna att rösta åt högerhållet. Det finns väl en "risk" att träffa någon som lite slarvigt lagt sin röst på SD, Utan att vara politiskt intresserad och ämnet kanske inte dyker upp förrän efter ett par månader om han/hen inte vidtalar det.
Citera
2016-04-07, 14:38
Medlem
remedy4sanitys avatar
har nemas problemas med en partners politiska eller ideologiska ställningstaganden förutsatt att denne kan - på ett resonligt och intellektuellt vis - motivera varför hen står för just de åsikterna.
var tillsammans med en ledamot för SD i en medelstor svensk stad, och ptja, jag gör ingen som helst koppling mellan just hans SD-sympatier och faktumet att karldjäveln visade sig vara sociopat (och inte som nå skåpmatsuttryck, utan fullblodig kliniskt diagnosticerad psykopat), för säga vad man vill om hans mentala status, men den intellektuella var det inget fel på, så jag såg ingen anledning att försöka få någon jag tyckte om att ändra åsikt för att den inte passade mig, och det skulle jag inte göra idag heller.

off topic kan ju nämnas att varningsklockorna började ljuda för första gången när detta ex blev utfryst och utesluten på grund av han bland annat febrilt försökte uppmärksamma sitt parti på "judefrågan".....
Senast redigerad av remedy4sanity 2016-04-07 kl. 14:51.
Citera
2026-08-09, 08:13
Medlem
ViModeraters avatar
https://www.friatider.se/majoritet-svenska-kvinnor-vill-inte-dejta-sd-valjare

En majoritet av kvinnorna i en ny undersökning ser det som en "röd flagga" om en potentiell partner röstar på Sverigedemokraterna.

I den nya Sifo-mätningen, som beställts av företaget Lelo. uppger 57 procent av kvinnorna att SD-sympatier hos en dejt skulle vara ett varningstecken – en "red flag".
Citera
2026-08-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViModerater
https://www.friatider.se/majoritet-svenska-kvinnor-vill-inte-dejta-sd-valjare

En majoritet av kvinnorna i en ny undersökning ser det som en "röd flagga" om en potentiell partner röstar på Sverigedemokraterna.

I den nya Sifo-mätningen, som beställts av företaget Lelo. uppger 57 procent av kvinnorna att SD-sympatier hos en dejt skulle vara ett varningstecken – en "red flag".

Vilka har dom frågat ut "slumpmässigt"? Litet antal människor. Bara 1007 personer!

Sen så pratar man väl inte politik på en dejt??!!

I mitt fall skulle jag aldrig prata politik på en dejt och om det väl blir något så vete tusan om jag kan tolerera en vänsterpartist eller miljöpartist. En SDare har jag inget alls emot.
I övrigt så är sakfrågor mera intressanta än partitillhörighet då ett parti kan tycka samma som jag och även inte samma beroende på om vad.
Citera
2026-08-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vilka har dom frågat ut "slumpmässigt"? Litet antal människor. Bara 1007 personer!

Sen så pratar man väl inte politik på en dejt??!!

I mitt fall skulle jag aldrig prata politik på en dejt och om det väl blir något så vete tusan om jag kan tolerera en vänsterpartist eller miljöpartist. En SDare har jag inget alls emot.
I övrigt så är sakfrågor mera intressanta än partitillhörighet då ett parti kan tycka samma som jag och även inte samma beroende på om vad.
Grejen med många sverigedemokrater är att de inte kan låta bli att prata om hur dåligt det är med invandring och invandrare även vid tillfällen då det verkligen inte passar sig. Jag har hört såna vräka ur sig sånt på bröllop, begravningar, dop och första dejter. Så de avslöjar liksom sig själva rätt fort.
Citera
2026-08-09, 09:29
Medlem
halaltarzans avatar
Men många som hatar sverigedemokrater är väl de som utbildade sig och bor eller flyttade dit där det är etniskt rent, som typ Stockholms innerstad?

Och för egen del skulle jag inte bry mig ett skit om min kärring säger att hon skulle rösta på Jimpa.
Citera
2026-08-09, 19:09
Medlem
Jag skulle inte bry mig alls vad min partner röstar på. Det är hennes val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in