2016-03-13, 16:08
Medlem
Access-Denieds avatar
Rubriken säger det mesta. Skulle du kunna tänka dig att dejta / ha ett förhållande med en person som är Sverigedemokrat eller är det så illa att du skulle sätta stop oavsett hur mycket du gillar personen i övrigt?

Jag vet att det är olika från person till person hur viktig en partners politiska hemvist är, syftet med tråden är att försöka få en uppfattning om hur vanligt det är att dissa någon p.g.a. detta.

Jag är själv Sverigedemokrat och brukar fundera ibland på om detta kan sätta käppar i hjulet för mig när jag träffar tjejer. Man kanske inte talar om politik direkt men det kommer ju fram någon gång.

Låt höra vad ni har att säga om saken!
Citera
2016-03-13, 16:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Skulle aldrig gå, inte en chans.
Citera
2016-03-13, 16:11
Medlem
Kvinnor har inte i politik att göra, så vad de tycker spelar mindre roll.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skulle aldrig gå, inte en chans.
Säger man A säger man B... Varför inte?
Citera
Medlem
UngeHerrProms avatar
tror inte en persons politiska åsikt skulle sätt stop för mina känslor, folk får ju ha vilken åsikt
dom vill
Citera
2016-03-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Rubriken säger det mesta. Skulle du kunna tänka dig att dejta / ha ett förhållande med en person som är Sverigedemokrat eller är det så illa att du skulle sätta stop oavsett hur mycket du gillar personen i övrigt?

Jag vet att det är olika från person till person hur viktig en partners politiska hemvist är, syftet med tråden är att försöka få en uppfattning om hur vanligt det är att dissa någon p.g.a. detta.

Jag är själv Sverigedemokrat och brukar fundera ibland på om detta kan sätta käppar i hjulet för mig när jag träffar tjejer. Man kanske inte talar om politik direkt men det kommer ju fram någon gång.

Låt höra vad ni har att säga om saken!
Du sätter ju ribban direkt i tråden, man up för fan och sluta bete dig som ett hen!
Du fattar väl att varenda vänsterextremist kommer gå in i tråden och säga nej?
Citera
2016-03-13, 16:14
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Du sätter ju ribban direkt i tråden, man up för fan och sluta bete dig som ett hen!
Du fattar väl att varenda vänsterextremist kommer gå in i tråden och säga nej?

Du har nog en poäng där...
Citera
2016-03-13, 16:17
Medlem
Herregud, att du ens tar detta till en diskussion?
SD fick 13% av rösterna, ska vi se, FI fick 1/3 av det.
Skulle du ha något emot att dejta/ha ett förhållande med en feminist?
De verkar ju mycket värre med tanke på att de fick 1/3 av rösterna som SD fick.
Miljöpartiet, vänsterpartiet, knappt hälften?

Om SD fick 99% av rösterna, skulle du kunna ställa samma fråga?
Citera
2016-03-13, 16:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Säger man A säger man B... Varför inte?
För att jag inte skriver under på den människosynen. Bröt med en kille som från början mest verkade moderat, men han visade sitt rätta ansikte efter ett tag. Och alla sd-snubbar som tror att det finns något unikt svenskt och nordiskt. Jag som är delvis same skulle med den retoriken kicka ut en hel del av det anhanget "för min sort var här före er".
Citera
2016-03-13, 16:22
Medlem
RiverStyxs avatar
En trevlig SD-tjej som delar många av mina åsikter - varför inte?

Jag tycker dock inte politik är avgörande i förhållanden. OK, en rabiat F!-skata känns väl osannolikt att jag skulle kunna spendera min tid med, men bortsett från de seriöst störda skulle jag till och med kunna umgås intimt med typ en sossetjej.
Citera
2016-03-13, 16:22
Medlem
Jag ser helst att hon lutar sig mot SD. Så svar ja.
Citera
2016-03-13, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För att jag inte skriver under på den människosynen. Bröt med en kille som från början mest verkade moderat, men han visade sitt rätta ansikte efter ett tag. Och alla sd-snubbar som tror att det finns något unikt svenskt och nordiskt. Jag som är delvis same skulle med den retoriken kicka ut en hel del av det anhanget "för min sort var här före er".
Dagens kvinnologik... fasen vad tappade ni är. Din förlust men å andra sidan gav du för lite info så jag kanske har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in