2016-03-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Blanda korten och börja dra in helt andra saker, på klassiskt vänstrermanér. Brukar vara så när argumenten tryter.

Och korten är fortfarande den nya bottennivån på avpixlat. Ditt bidrag ....

Du tycker väl att avpixlats bottennivå är något helt andra saker är väl den usla kvinnosyn som nu tydligt visats odlas på avpixlat och inom delar av SDs ledning.
Citera
2016-03-13, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Och korten är fortfarande den nya bottennivån på avpixlat. Ditt bidrag ....

Du tycker väl att avpixlats bottennivå är något helt andra saker är väl den usla kvinnosyn som nu tydligt visats odlas på avpixlat och inom delar av SDs ledning.

Det är ju exakt det här som är att blanda korten. Att börja yla om SD i samma veva som du kritiserar en specifik artikel på AP. Som inte har något samröre med SD alls. Ska jag börja skriva om hur vänsteraktivister utomlands knivrånar folk och knyta det till Ung Vänster?
Citera
2016-03-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Det är viss skillnad på att hänga ut näthatare och oskyldiga personer
Vad är det för oskyldiga personer som har hängts ut här menar du?
Citera
2016-03-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Så vilka har MSM hängt ut med både namn och bild? Ja, förutom JC då.
Namn och bild?
Vem har sagt något om det?
Jag skrev tydligt i förra posten du citerade vad för uthängning jag åsyftar.

Ta det senaste bara där Aftonbladet hängt ut "rasister inom vården", på precis samma sätt som avpixlat gjorde här genom att ge tillräckligt mycket information om de så att vem som helst med små medel och några sökningar lätt tar reda på deras identitet.

"De svenska nazistkvinnorna" som redan nämnts är också ett bra exempel.

När Expressen "avpixlade näthatare" så var det flera helt vanliga personer som hängdes ut på precis samma sätt som här.

Varför räknas inte uthängningen av Julia Ceasar menar du?
Citera
2016-03-13, 23:30
Medlem
Citat:
Det är ju exakt det här som är att blanda korten. Att börja yla om SD i samma veva som du kritiserar en specifik artikel på AP. Som inte har något samröre med SD alls. Ska jag börja skriva om hur vänsteraktivister utomlands knivrånar folk och knyta det till Ung Vänster?

Va? Avpixlat som inte har något samröre med SD alls. Stoppa pressarna. Informera Ekeroth och Dagerlind.

Ja, gör det.

Det du skriver om ung vänster är naturligtvis inte att blanda bort korten, att börja yla om dom i samma veva som du berömmer en specifik artikel på P.

Själv kritiserar jag avpixlats usla kvinnosyn så som den manifesterat sig genom en specifik artikel på avpixlat, samma usla kvinnosyn som SDs riksdagsledamot Hanna Wigh just nu offentligt protesterar mot men som skyddas av delar inom partiets ledning. Och där gäller det faktiskt också hur den kvinnosynen tar sig uttryck i praktisk handling i form av övergrepp.
Citera
2016-03-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Typ Mutar Muthanna Majin? "De svenska nazistkvinnorna"? Lars Janzen (utan bild tror jag iofs). Mest folk som enligt media är högerpolitiska.

"Terroristen" har jag redan kommenterat. Nazi-kvinnorna? Ser inget fel att hänga ut folk i extrema kretsar, oavsett höger eller vänster.

Citat:
Eh, behöver du verkligen en lista? Troll.

Inget speciellt hade du att komma med. Som vanligt då. Troll.

Citat:
IRM är en skämtsajt som sysslar med avgrundsdjup kloakjournalistik. Om det ens kan kallas för journalistik. Du får nog komma med något bättre än propaganda.

Till skillnad mot diverse brunmedia menar du? Troll igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Namn och bild?
Vem har sagt något om det?
Jag skrev tydligt i förra posten du citerade vad för uthängning jag åsyftar.

En uthängning innebär namn och bild. Svårt att förstå?

Citat:
Ta det senaste bara där Aftonbladet hängt ut "rasister inom vården", på precis samma sätt som avpixlat gjorde här genom att ge tillräckligt mycket information om de så att vem som helst med små medel och några sökningar lätt tar reda på deras identitet.

Så vilka var dom då? Låt mig gissa, du har inte en jävla aning. Precis som alla andra som såg detta.

Citat:
"De svenska nazistkvinnorna" som redan nämnts är också ett bra exempel.

Se svar ovan.

Citat:
Varför räknas inte uthängningen av Julia Ceasar menar du?

Vadå räknas inte? Hur är läsförståelsen? Jag menade så klart att den uthängningen var redan känd.

Och apropå pixlade bilder:

https://www.facebook.com/irm.se/phot...type=3&theater

Som sagt. Hyckleriet har inga gränser alls hos "Avpixlat".
Citera
2016-03-14, 06:46
Medlem
Citat:

Ja det är faktiskt lite vanskligt eftersom ingen har hängts ut med namn och bild i det här fallet men du ändå gapar och skriker om uthängning.
Därför anpassade jag kriterierna för vad som är en uthängning till det här fallet, men det var tydligen inte bra det heller.

Citat:
Så vilka var dom då? Låt mig gissa, du har inte en jävla aning. Precis som alla andra som såg detta.

Ska jag hänga ut de?
Nä du...

Citat:
Se svar ovan.

Så en persons åsikter eller vem den är gift/tillsammans/umgås med är skäl nog för att unga kvinnor ska hängas ut med namn och bild i media?

Ja med den inställningen så förstår inte jag varför du ser några problem med avpixlats artiklar i det här fallet?
Det är väl uppenbart att avpixlat och kvinnan inte har samma åsikter och hon har dessutom grovt missbrukat sin yrkesroll och agerat högst olämpligt. Enkom baserat på att hon enligt avpixlat har "fel" åsikter så borde det ju med din logik vara rättfärdigat att hänga ut henne?

Citat:
Vadå räknas inte? Hur är läsförståelsen? Jag menade så klart att den uthängningen var redan känd.

Så bra, då förstår jag inte varför du frågade efter exempel när du redan kände till ett väldigt bra exempel, det media gjorde mot JC är obegripligt motbjudande.
Senast redigerad av Foolson 2016-03-14 kl. 06:49.
Citera
2016-03-14, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
en välunderrättad källa, källan, en person med insyn i saken, personer nära kvinnan, en källa, en person som känner kvinnan privat.
Men om det är förstahandskälla eller förmedlat i fyra fem led är oklart Men en källa gör ju att det är uppenbart att det handlar om skvaller från en före detta.

Inte Rasist Men ( https://www.interasistmen.se ) verkar vara betydligt mer trovärdig i den här frågan än avpixlat. Inte rasist men uppger ju till och med vilka man pratat med. Man redovisar vilken handling som finns och vad den innebär.

Ja ge upp det där med förtal. Det är uppenbart att du inte begriper.
För att citera Wikipedia
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.
Hade du begripit hade du insett att det är uppenbart att smutskastningen av denna kvinna är ägnat att utsätta henne för andras missaktning.
Det lyckas ju också. Det är bara att läsa de missaktande kommentarerna på avpixlat eller på Flashback.

Avpixlat har ju inte ens försökt att få Bert Karlsson att uttala sig. Det gör han normalt mycket gärna.

Det känns inte särskilt vanligt med att skvaller i vanlig media bygger på en anonym källa. Ofta är den anonyma källan bara ytterligare ett led i en granskning som innehåller dokument och som redovisar vilken ställning källan har,säger en anställd, säger en polis, säger den drabbade, säger den före.

Nej jag vet lika lite som avpixlat vad som gjorts eller inte gjorts. Det jag däremot hävdar, och det vet jag, är att männen på avpixlat och en del ledande SDpolitiker har en taskig kvinnosyn.
Den som tydligast redogör för detta är SD-riksdagsmannen Hanna Wigh. Hon är ju liksom inte vem som helst i sammanhanget. Och hon är inte en anonym före detta.

Jag förstår dit argument om varför Avpixlat inte ska granska den taskiga kvinnosynen på avpixlat och i SD-ledningen. Avpixlat vill att folk ska se något annat, se felet hos andra inte felen hos SD.

Nej jag tycker inte det är okej att utnyttja människor som befinner sig på den allra djupaste botten av samhället. Det är ett av skälen till varför jag tycker avpixlat är uselt, man utnyttjar dessa sämst ställda för att flytta strålkastarljuset från sig själva och den rörelse man ingår i.

Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?

När du citerar Wikipedia så missar du det som jag har visat på i tråden flera gånger:

Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. En ytterligare förutsättning är emellertid att uppgiften var sann eller att det fanns skälig grund för den. I lagtexten uttrycks det som: "Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar." Här är distinktionen mellan orden och och eller i lagtexten viktig; det räcker inte med att uppgiften är sann eller skäligt grundad, utan det ska också anses försvarbart att lämna uppgiften.

Ska du försöka att svara på frågan om du tycker att det är lämpligt att föreståndare och/eller anställda på flyktingförläggningar har sexuella relationer med de boende?
Citera
2016-03-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ja det är faktiskt lite vanskligt eftersom ingen har hängts ut med namn och bild i det här fallet men du ändå gapar och skriker om uthängning.
Därför anpassade jag kriterierna för vad som är en uthängning till det här fallet, men det var tydligen inte bra det heller.

Vad snackar du om?? Det är ju precis det som har hänt:

Citat:
Avpixlat pekar i sin text ut det boende och ort som Anna verkar vid idag. Redan här är Anna ordentligt inringad, men som om det inte vore nog så hängs även hennes Facebookprofil ut i kommentarsfältet och får ligga där i närmare tre dagar. Avpixlat lyckas även med konststycket att skriva ut Annas och Samans riktiga namn i adressfältet på de bilder som Avpixlat publicerat. De glömmer alltså att namnet på bilden även följer med när den laddas upp till sajten, därmed blir det ännu lättare att peka ut Anna.

För i helvete, läs tråden ORDENTLIGT.

Citat:
Ska jag hänga ut de?
Nä du...

Nej, för du har inte en jävla aning.

Citat:
Så en persons åsikter eller vem den är gift/tillsammans/umgås med är skäl nog för att unga kvinnor ska hängas ut med namn och bild i media?
Ja med den inställningen så förstår inte jag varför du ser några problem med avpixlats artiklar i det här fallet?
Det är väl uppenbart att avpixlat och kvinnan inte har samma åsikter och hon har dessutom grovt missbrukat sin yrkesroll och agerat högst olämpligt. Enkom baserat på att hon enligt avpixlat har "fel" åsikter så borde det ju med din logik vara rättfärdigat att hänga ut henne?

Extremister åt båda hållen ska hängas ut.

Sen finns det hur många som helst som missbrukar sin yrkesroll men vi båda vet varför AP väljer denna kvinna så lägg ner skitsnacket.

Citat:
Så bra, då förstår jag inte varför du frågade efter exempel när du redan kände till ett väldigt bra exempel, det media gjorde mot JC är obegripligt motbjudande.

Överens. Att en vilsen stackare som JC sitter och skriver banala texter ger jag blanka fan i.
Citera
2016-03-14, 08:24
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
"Terroristen" har jag redan kommenterat. Nazi-kvinnorna? Ser inget fel att hänga ut folk i extrema kretsar, oavsett höger eller vänster.

Så vad är det som gör att det är okej att hänga ut människor pga deras politiska åsikter? Hade kvinnorna varit t.ex. S eller L så hade det iofs inte varit så illa men eftersom man hänger ut dessa kvinnor som nazister så riskerar man att sätta dem i fara. Dessutom skulle jag nog vilja påstå att man registrerar deras åsikt.

I artikeln som TS handlar om så har inte Avpixlat hängt ut någon, "Anna" finns inte på bild och hennes namn eller andra personuppgifter är inte publicerade. Däremot har kommentatorer publicerat uppgifter, men är det Avpixlat ansvar? Är du ansvarig för vad någon klottrar på ditt hus? Eller på din bil?

Är det okej att någon som sköter ett boende har sexuella relationer med de boende, som befinner sig i en särskild och utsatt situation?

Inget jävla dravel, svara seriöst!

Edit: om jag googlar namnet får jag upp:
1. En annan flashback-tråd.
2. En artikel hos nordfront.

Inget från Avpixlat.
Senast redigerad av antalpromille 2016-03-14 kl. 08:36.
Citera
2016-03-14, 08:40
Medlem
Citat:
Vad snackar du om?? Det är ju precis det som har hänt:

För i helvete, läs tråden ORDENTLIGT.

Nej de har inte hängt ut med namn och bild. Bilden är pixlad och namnen (bara förnamn eller för och efternamn, vet du det?) låg i en bildadress av (förmodligen) misstag och är sedan korrigerat och i kommentarsfältet vilket även det är raderat.
Hade man velat hänga ut så hade man gjort det i artiklarna direkt och inte ändrat bildadressen och plockat bort kommentarer om identiteten heller.

Citat:
Nej, för du har inte en jävla aning.

Det skulle aldrig falla mig in att hänga ut folk.

Det är lika korkat som att jag skulle be dig bekräfta att du vet identiteten på kvinnan som den här tråden handlar om.
Inte helt genomtänkt va?
Citat:
Extremister åt båda hållen ska hängas ut.

Sen finns det hur många som helst som missbrukar sin yrkesroll men vi båda vet varför AP väljer denna kvinna så lägg ner skitsnacket.

Ja det är väl klart att vi vet varför just hon väljs ut, det skrev jag ju?

Men du tycker ju att fel åsikter och fel umgänge är skäl nog för att hänga ut folk så varför är du upprörd över det här? Det finns dessutom en aspekt till i och med det olämpliga i att ha sexuella relationer med boende på den flyktingförläggning som man är föreståndare för.

Vad har det för relevans att det finns många andra som missbrukar sin yrkesroll? Ska man bara strunta i det när man får kännedom om ett specifikt fall för "det finns ju ändå så många andra som också missbrukar sin yrkesroll"?
Senast redigerad av Foolson 2016-03-14 kl. 08:43.
Citera
2016-03-14, 09:26
Medlem
Citat:
Så vilka har MSM hängt ut med både namn och bild? Ja, förutom JC då.
Ola Lindholm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in