2016-02-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
J
Nostalrius

Nostalrius är en helt ok server, balanserad i både pvp och pve realms (har två servrar samt test servrar).

Timeline:
https://en.nostalrius.org/timeline
Citera
2016-03-04, 18:50
Medlem
Downtaker2s avatar
Letar efter en server som kör vanilla eller TBC med 1x exp rate (helst Vanilla). Finns det några sådana med hyffsad population? Sett några där man kan välja exp rate men vore smutt om det enbart är normal rate.
Senast redigerad av Downtaker2 2016-03-04 kl. 18:52.
Citera
2016-03-06, 17:41
Medlem
Culuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downtaker2
Letar efter en server som kör vanilla eller TBC med 1x exp rate (helst Vanilla). Finns det några sådana med hyffsad population? Sett några där man kan välja exp rate men vore smutt om det enbart är normal rate.

Nostalrius. De är också igång med TBC-servern. x1 exp rate på båda.
Citera
2016-03-07, 08:17
Medlem
Obscuritys avatar
Började spela på Dalaran-WoW igen (WotLK-3.3.5).

Kände nu att jag blev sugen på en nyöppnad Vanilla server, då jag avskyr att vara "late to the party". TBC tycker jag är riktigt tråkigt nu, trots att det var den roligaste expansion i retail.

Får hålla ögon öppna.
Citera
2016-03-07, 08:27
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Började spela på Dalaran-WoW igen (WotLK-3.3.5).

Kände nu att jag blev sugen på en nyöppnad Vanilla server, då jag avskyr att vara "late to the party". TBC tycker jag är riktigt tråkigt nu, trots att det var den roligaste expansion i retail.

Får hålla ögon öppna.

Du kommer nog få vänta minst 1-2 år innan det öppnas en ny vanilla server som kommer att dra folk.

Förmodligen tills Naxx är clearat på Nostalrius och deras TBC server är öppen.
Tror Nostalrius behöver dö ut en aning innan en ny vanilla server kan slå sig in på marknaden.
Citera
2016-03-07, 08:31
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Du kommer nog få vänta minst 1-2 år innan det öppnas en ny vanilla server som kommer att dra folk.

Förmodligen tills Naxx är clearat på Nostalrius och deras TBC server är öppen.
Tror Nostalrius behöver dö ut en aning innan en ny vanilla server kan slå sig in på marknaden.

Nostalrius är ju enorm om jag inte har fel, jag nöjer mig med en tredjedel av det.

Men WotLK passar fint för stunden, i och med att jag har hela min Guild samlad, så känner mig välkommen igen!
Citera
2016-03-07, 08:37
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Nostalrius är ju enorm om jag inte har fel, jag nöjer mig med en tredjedel av det.

Men WotLK passar fint för stunden, i och med att jag har hela min Guild samlad, så känner mig välkommen igen!

Stämmer, är väl allt från 8-12k online vanligtvis.

Problemet är ju att alla flockar till Nostalrius istället för att spela på annat håll.

Kronos som är vanillarealm #2 har vanligtvis inte ens 1000 spelare online.

Bara kolla deras guildforum för att se hur död servern är. Runt 4-5 guilder per faction som aktivt rekryterar.

Därför ställer jag mig ytterst tveksam till att någon kommer ta på sig att starta en ny server inom ~2år och även om någon gör det så kommer det förmodligen misslyckas för att alla spelare spelar redan på annat håll.

Om du nu är sugen på vanilla tycker jag du ska börja på Nostalrius.
Det är inte för sent.

Du kan lätt hinna ta dig till 60 innan t.ex. AQ släpps.

Finns fortfarande guilder som progressar genom MC och BWL.

Men förstår lite hur du tänker och jag håller med.

Har iofs själv precis börjat om på nytt på Nostalrius då jag blev bannad för ett tag sen men är ju redan etablerad på servern med guild och vänner så blev ju lite enklare.

Började spela för första gången i somras så jag var lite sen även jag.

Aja, hoppas du hittar en schysst server att stanna på där du trivs, har sett att du har hoppat runt lite.
(Hade du inte till och med spelat på Nostalrius tidigare? Tror mig ha läst något sånt?)

GLHF
Citera
2016-03-07, 09:37
Medlem
Culuss avatar
Citat:

Problemet är ju att alla flockar till Nostalrius istället för att spela på annat håll.

Bara kolla deras guildforum för att se hur död servern är. Runt 4-5 guilder per faction som aktivt rekryterar.

Därför ställer jag mig ytterst tveksam till att någon kommer ta på sig att starta en ny server inom ~2år och även om någon gör det så kommer det förmodligen misslyckas för att alla spelare spelar redan på annat håll.

Det är inte för sent.

Har iofs själv precis börjat om på nytt på Nostalrius då jag blev bannad för ett tag sen men är ju redan etablerad på servern med guild och vänner så blev ju lite enklare.

Aja, hoppas du hittar en schysst server att stanna på där du trivs, har sett att du har hoppat runt lite.
(Hade du inte till och med spelat på Nostalrius tidigare? Tror mig ha läst något sånt?)

GLHF

Tror du de kommer starta om Nostalrius när Naxx är clearat? Jag körde på Emerald Dream innan (Feenix WoW) men den lades ju ner. Ska börja på Nostalrius snart, hoppas hinna 60 tll AQ.
Citera
2016-03-07, 19:50
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:

Det är inte för sent.

GLHF

Emerald Dream Vanilla
Archangel TBC
Arthas WotLK (Var top på servern, men Monster-WoW var sämsta Devs)
Dalaran-WoW WotLK
Warmane Lordaeron WotLK
Paus på flera månader
Dalaran-WoW WotLK

Har blivit mycket hopp, spelade retail Vanilla -> Cataclysm sedan klarade jag inte av hur spelet blev, främst Guilds (perks 1000 members etc)

Warmane gick bra, men tappade suget i och med P2W
Citera
2016-03-08, 00:09
Medlem
Vad är ni som spelar på nostalrius för klasser? är mage nått att hänga i granen ?
Citera
2016-03-08, 00:47
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Emerald Dream Vanilla
Archangel TBC
Arthas WotLK (Var top på servern, men Monster-WoW var sämsta Devs)
Dalaran-WoW WotLK
Warmane Lordaeron WotLK
Paus på flera månader
Dalaran-WoW WotLK

Har blivit mycket hopp, spelade retail Vanilla -> Cataclysm sedan klarade jag inte av hur spelet blev, främst Guilds (perks 1000 members etc)

Warmane gick bra, men tappade suget i och med P2W

Kom och ge Nostalrius ett försök iallafall!

Har du iallafall något att göra.

Kan vara lite segt att lvla på vissa ställen tack vare populationen bara men i 60 är det guld värt.
Snabba BG köer, mycket world pvp och man hittar grupp till instance väldigt enkelt. Finns även väääldigt många raiding guilder att välja mellan.

Communityt kan överlag vara rätt toxic men communityt är väldigt bra när man har hittat vänner, guild och lärt sig sortera ut alla småbarn som sitter i t.ex. barrenschat.

Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Vad är ni som spelar på nostalrius för klasser? är mage nått att hänga i granen ?

Kör priest och warrior

Mage är grymt bra.

Bra DPS i PVE, grymt i PVP och man kan enkelt farma DM:E för att få guld.
Citera
2016-03-08, 00:55
Medlem
Citat:
Kom och ge Nostalrius ett försök iallafall!

Har du iallafall något att göra.

Kan vara lite segt att lvla på vissa ställen tack vare populationen bara men i 60 är det guld värt.
Snabba BG köer, mycket world pvp och man hittar grupp till instance väldigt enkelt. Finns även väääldigt många raiding guilder att välja mellan.

Communityt kan överlag vara rätt toxic men communityt är väldigt bra när man har hittat vänner, guild och lärt sig sortera ut alla småbarn som sitter i t.ex. barrenschat.

Kör priest och warrior

Mage är grymt bra.

Bra DPS i PVE, grymt i PVP och man kan enkelt farma DM:E för att få guld.
Var du seriös när du sa kör priest och warrior ? har funderat på iprincip alla och vilken som helst skulle säkert funka! Men får väl pröva mig fram.. hade paladin i retail wow så skulle va kul med lite gamla minnen, har väl dock gjort bort det egentligen då jag hade en paladin på feenix servern för ett par år sen som dock var 12x så kanske inte samma sak. Men kanske kör på Mage till att börja med då Just nu lutar de mest, om jag ska göra en till mot warrior lr hunter skulle jag tro. kanske priest vet inte hahah!

Vad kör du? Kollade just på några videos på youtube med en mage som farmar zg och dm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in