2016-04-12, 09:00
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
PlayTBC släpps på torsdag den 14 april, exakt tid ej specificerad, men GM's har sagt att det blir kvällstid iaf.
Citera
2016-04-12, 13:35
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Vad äre playtbc och corecraft? Varför är det sån hype på de? är de bara för att de är nytt eller de några speciella som ligger bakom playtbc?
Citera
2016-04-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Vad äre playtbc och corecraft? Varför är det sån hype på de? är de bara för att de är nytt eller de några speciella som ligger bakom playtbc?

Kan inte riktigt svara för playtbc men Coredraft har ju länge framställts som Burning Crusadeservern. Den skulle inte ha buggar mm utan skule släppas först när den höll en godkänd kvalité som jag förstod det. Lovvärt men nu har det gått så pass lång tid sedan man började prata om den att den mer och mer liknar Blizzards Titanprojekt. Verkar visserligen som det är en testserver uppe men det har gått många år nu. Hade Nostalrius fått fortsätta hade det troligtvis varit de som tagit den ledande positionen på den posten.
Citera
2016-04-12, 16:03
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Kan inte riktigt svara för playtbc men Coredraft har ju länge framställts som Burning Crusadeservern. Den skulle inte ha buggar mm utan skule släppas först när den höll en godkänd kvalité som jag förstod det. Lovvärt men nu har det gått så pass lång tid sedan man började prata om den att den mer och mer liknar Blizzards Titanprojekt. Verkar visserligen som det är en testserver uppe men det har gått många år nu. Hade Nostalrius fått fortsätta hade det troligtvis varit de som tagit den ledande positionen på den posten.
Jag har hört samma sak om PlayTBC; att den ska vara mycket bättre kodad/skriptad än övriga TBC-servrar. Skillnaden mellan PlayTBC och Corecraft är väl att PlayTBC har fått ett datum nu.
Citera
2016-04-12, 22:00
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag har hört samma sak om PlayTBC; att den ska vara mycket bättre kodad/skriptad än övriga TBC-servrar. Skillnaden mellan PlayTBC och Corecraft är väl att PlayTBC har fått ett datum nu.

Ser fram emot PlayTBC, kommer bli riktigt kul tror jag
Kommer finnas en PvE och en PvP som jag förstår det? Sen att man kan donera för mounts.
Citera
2016-04-12, 22:12
Bannlyst
Så sjukt hypad för PlayTBC på torsdag!!!
Citera
2016-04-13, 00:26
Medlem
jonyssss avatar
Lämnar denna tråd här
: https://www.reddit.com/r/wowservers/comments/4egbqu/looking_for_a_new_start_in_a_classic_setting/

Vad tror ni om denna servern ?
Citera
2016-04-13, 17:30
Bannlyst
Vad hette private servern ni var hypade över? Nu blev jag också sugen...

Till något helt annat... Är det någon som spelar warmane? Hur som helst kan någon svara på varför jag inte kan välja att spela på lordaeron, men alla andra wotlk-servrarna? Jag blir bara disconnected varje gång jag väljer realmen lordaeron, och det konstiga är att jag har spelat där tidigare. Jag vet inte när det började fuckade...
Citera
2016-04-13, 21:29
Medlem
jonyssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Vad hette private servern ni var hypade över? Nu blev jag också sugen...

Till något helt annat... Är det någon som spelar warmane? Hur som helst kan någon svara på varför jag inte kan välja att spela på lordaeron, men alla andra wotlk-servrarna? Jag blir bara disconnected varje gång jag väljer realmen lordaeron, och det konstiga är att jag har spelat där tidigare. Jag vet inte när det började fuckade...

Det är nog PLAYTBC. Annars Corecraft vilket ser väldigt bra ut men när den kommer har du både barn och barnbarn
Citera
2016-04-13, 23:58
Medlem
Observerads avatar
PlayTBC imorgon då! Blev sjukt taggad efter att ha läst att man kan boosta till 60 direkt. Det räckte med levlandet på Nostalrius, så det är väldigt välkommet. BM/MM hunter + ravager nästa!
Citera
2016-04-14, 06:14
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
PlayTBC imorgon då! Blev sjukt taggad efter att ha läst att man kan boosta till 60 direkt. Det räckte med levlandet på Nostalrius, så det är väldigt välkommet. BM/MM hunter + ravager nästa!

Nackdelen med att bo 6 tidszoner bort är att jag kommer få börja på fredagen fast servern lär väl vara kaputt idag ändå

Har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska spela, körde fury warrior under retail tbc och vill göra det nu igen, men ser djävligt många warriors på forumet samt är det den mest populära klassen i "whatcha gonna play"-pollen... blivit sugen på Hunter och Shadow Priest också... kommer ta 5 timmar bara att välja klass
Citera
2016-04-14, 10:48
Medlem
Muwltipliers avatar
Många som kom lite längre på Nostalrius verkar se PlayTBC som en frisk fläkt. Andra verkar köra på Kronos. Förstår båda!

Själv rerollade jag på Kronos, men men...

Vad händer för Flashback-gillet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in