2016-02-26, 10:58
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chollen
Comhem är det absolut inget fel på, det är betydligt bättre och stabilare än vad det för för ett tag sedan. Dock föredrar jag Bahnoff
Precis därför jag undrar, de hade ett rätt risigt rykte förr.
Citera
2016-02-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad har du för hastighet? Och vad betalar du för det?

Jag har bredband 50 för typ 320 spänn i månaden men jag betalar själv inte bredbandskostnaden utan det står min arbetsgivare för, så jag bryr mig inte nämnvärt.
Jag skulle dock rekommendera deras bredband 100 för kampanjen som går nu, alltså den du nämnde i första inlägget
Citera
2016-02-26, 11:16
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Eller 30 dagar, då kan man börja snacka

haha, då är det mer befogat att ta fram högafflarna
Citera
2016-02-26, 11:57
Medlem
note-its avatar
Ja, på den adress jag bor på är uppkopplingen från comhem stabil. Kan ju variera beroende på anslutningspunkten där man bor, eller där man använder uppkopplingen.
Citera
2016-02-26, 12:52
Bannlyst
Com Hem fungerar bra, har haft dem i några år. Vet de fungerade sämre förut .
Citera
2016-02-26, 19:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Så vad tycker ni som har com hems bredbandstjänster?
Oftast funkar det rätt bra och när det är strul funkar det oftast till hälften, haft strul från november till början av februari i form av kapacitetsproblem.

Istället för att maxa 6.8MB/s hade jag ibland ned till 300KB/s kvällstid, fick abbonemangskostnaden nedsatt med 50% under denna perioden och ska jag vara ärlig så hade jag inte blivit ledsen om det tagit några månader till innan det fixades

Men som alltid med sånt här så bör du prata med grannarna för det kan skilja groteskt mycket hur bra det funkar mellan olika områden.
Citera
2016-02-26, 19:25
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man inte ändra sina 8 favoritkanaler längre?

Jag tycker att Comhem har blivit hutköst dyrt och de har dragit ner på många alternativ. Till exempel kan man bara välja mellan 250 och 500 Mbit/s bredband. Vem fan behöver så snabbt bredband egentligen? Och sjukt dyrt är det.

Kan man skaffa bredband på något annat sätt om man bor i ett Comhem-hus? Jag har inte längre någon lust att betala överpriser till Comhem och deras snåla utbud. De borde skämmas!
Citera
2016-02-26, 19:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Istället för att maxa 6.8MB/s hade jag ibland ned till 300KB/s kvällstid, fick abbonemangskostnaden nedsatt med 50% under denna perioden och ska jag vara ärlig så hade jag inte blivit ledsen om det tagit några månader till innan det fixades
Läste nyligen i ekonomisidorna att bolaget varit känt för att vara alltför generösa med diverse rabatter och erbjudanden om man ringde kundtjänst och klagade. Men det ska tydligen vara slut med det nu...
Citera
2016-02-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man inte ändra sina 8 favoritkanaler längre?

Jag tycker att Comhem har blivit hutköst dyrt och de har dragit ner på många alternativ. Till exempel kan man bara välja mellan 250 och 500 Mbit/s bredband. Vem fan behöver så snabbt bredband egentligen? Och sjukt dyrt är det.

Kan man skaffa bredband på något annat sätt om man bor i ett Comhem-hus? Jag har inte längre någon lust att betala överpriser till Comhem och deras snåla utbud. De borde skämmas!

Det fetstila där, vad menar du? På comhems hemsida så kan man välja 50, 100, 250, 500 samt 1gbit/s
Citera
2016-02-26, 21:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Det fetstila där, vad menar du? På comhems hemsida så kan man välja 50, 100, 250, 500 samt 1gbit/s

Det var konstigt. När jag går in på Mina Sidor och väljer Jämför Abonnemang finns det bara två alternativ att välja på.
Citera
2016-02-26, 23:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det var konstigt. När jag går in på Mina Sidor och väljer Jämför Abonnemang finns det bara två alternativ att välja på.
Fråga direkt det finns fler, jag fick nyligen 50/50.
Citera
2016-02-27, 02:22
Medlem
Citat:

Du har antagligen redan ett abbonemang och kan således bara uppgradera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in