2026-01-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nej. Det jag begärde var enkelt: Att deras VD skulle gå ut offentligt och be om ursäkt, inte till mig personligen, men till alla de lurar. Det lär ju dock inte hända.

Killen jag pratade med förstod nog för övrigt att det de pysslar med inte är riktigt kosher, men sitter han i deras kundtjänst får han ju vackert ställa sig bakom deras affärsmetoder. Trevlig var han i alla fall, alltid något.

Haha ja, det är nog större chans att du vaknar upp med 100 miljoner på kontot imorgon än att en VD går ut och ber om ursäkt för att han drar in mer pengar till deras aktieägare.

Håller dock med om att det är riktigt fult.
Vet att det internt är missnöje hos dom anställda på företaget över sådana prisjusteringar då det är fult gjort och det är folket som jobbar inom kundservice som får ta skiten.
Citera
2026-01-23, 15:18
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Haha ja, det är nog större chans att du vaknar upp med 100 miljoner på kontot imorgon än att en VD går ut och ber om ursäkt för att han drar in mer pengar till deras aktieägare.

Håller dock med om att det är riktigt fult.
Vet att det internt är missnöje hos dom anställda på företaget över sådana prisjusteringar då det är fult gjort och det är folket som jobbar inom kundservice som får ta skiten.

Exakt. Jag förstår också att det inte är människorna man når på supporten som är ansvariga för hur företaget lägger upp sin affärsutveckling men, som jag sa till killen, de har ju ändå valt att jobba med kundservice. Hade jag kunnat komma fram till VD, affärsutvecklingsansvarig eller någon i ledningsgruppen (och det gäller naturligtvis inte bara T2) hade jag förstås tagit den möjligheten. Men så de flesta stora företag (och myndigheter) uppbyggda. De som har mest ansvar och högst lön går inte att nå för en vanlig kund/klient.
Citera
2026-02-06, 06:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
bredband max 250, 500 respektive 1200, vad kör tele2 för uppladdningshastigheter nuförtiden?

yeeeejj pissigt värre, varför gömmer dom uppladdningshastigheten?
Jag kan tyvärr inte hitta information om uppladdningshastigheter i den tillgängliga informationen. Jag kan endast se nedladdningshastigheter för bredband via FiberKoax/FiberLAN och Mobilt bredband via 5G.
Senast redigerad av Arne.Anka 2026-02-06 kl. 06:39.
Citera
2026-02-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
bredband max 250, 500 respektive 1200, vad kör tele2 för uppladdningshastigheter nuförtiden?
Jag kan välja mellan 50 och 100 Mbit/s upp på Bredband 250, 500 och 1200.
Citera
2026-02-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Jag kan välja mellan 50 och 100 Mbit/s upp på Bredband 250, 500 och 1200.

Jag har varit nöjd med Tele2 hittills. Jag har 1000/1000 på landsbygden i Värmland. Jag såg att de hade problem i Jämtland. Hur kommer det sig att Telenor och Tele2 alltid har problem tillsammans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in