2015-04-14, 23:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur kan man kringgå "spärren" i TiVoToGo från ex. Norge.
Citera
2015-04-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur kan man kringgå "spärren" i TiVoToGo från ex. Norge.
Tror bara det är en vpn som gäller.
Citera
2015-04-15, 20:22
Medlem
Någon annan som inte kunnat ansluta till internet idag via comhem? Har haft problem sen tidig eftermiddag idag
Citera
2015-04-16, 08:33
Medlem
Vad tror ni om att kunna se på TiViToGo i Norge då jag har net1 som bredbandsleverantör (mobilt)? Är ett svenskt abonnemang, men torde väl köra via Icenets (norskt systerbolag) master?

Mitt svenska abonnemang fungerar alltså i Norge - men, frågan är om det då går att kringgå "landsspärren", eller om signalen ändå blir norsk. Äh, vad faan! Vet inte vad jag svamlar om...
Citera
2015-04-17, 17:42
Medlem
Bara mitt internet som är extremt slött idag?
comhem
Senast redigerad av tholbox 2015-04-17 kl. 17:47.
Citera
2015-04-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelm
Har sedan två år Medium 8 favoriter, och det har fungerat bra tills strax före jul 2014, då jag inte kunnat se EPG (programinfo) längre än ca 30 min framåt. Och ibland kommer EPG:n tillbaka när jag bläddrat fram ca 12 timmar, dvs det är ett tomrum.
Dessutom är menysystemet väldigt långsamt och vid uppstart av boxen så visas bilen i slow motion en stund och ingen EPG går att se, samt efter en stund startar boxen om.

Har provat min digitalbox Motorola VIP1903C i en annan lägenhet i mitt område, och det är samma fel. Har dessutom provat med en Samsung TiVo-box hos mig, och denna fungerar bra.
Fick min Motorola-box utbytt för en vecka sedan till en likadan, men samma fel kvarstår med den nya och nu vill dem byta ut även den nya boxen.

Enligt Comhem så känner dem inte till att någon annan haft mina problem, men jag misstänker att eftersom senaste firmware kom 8 dec. 2014, så kan det vara detta som är orsaken, dvs någon bugg.

Jag bor i södra storstockholm. Är det någon annan som har liknande problem som mig?
Ryck ut nätverkskabeln och starta om. Motorolaboxarna skall inte ha nätverkskabeln längre och den fuckar upp EPGn.
Citera
2015-04-19, 17:33
Medlem
Har installerat och kör CyberGhost 5 och har inställt att jag sitter på en IP-adress från en server i Sverige - ändå går det inte att se på TiVoToGo från Norge... Kan deras system ändå känna av att jag sitter utomlands eller är det att de spärrat vissa IP-adresser som många sitter och kör från, dvs. att deras system känner av att många kör från samma IP-adress...?
Citera
2015-04-19, 17:39
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tholbox
Bara mitt internet som är extremt slött idag?
comhem

Tycker det har varit slött hela veckan.
Citera
2015-04-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Tycker det har varit slött hela veckan.

Deras nät är överbelastat.
Kolla eran hastighet mellan kl 18-23 och se vad ni får.
Får ni under hastighetsgarantin så ring och felanmäl annars får ni ingen kompensation.
Citera
2015-04-22, 13:37
Medlem
Precis fått hem min tivo-box, och funderade en sak över installationen.
Måste man koppla in antenkabeln till hållet för tv? Det räcker alltså inte bara med en nätverkskabel mellan modemet och tivoboxen?

Vad har ni för hastigheter på erat wifi? Tänkte ifall modemet hade bra signalstyrka osv? har 250 från comhem. 250 med kabel direkt från modemet och ca 90 med wifi.

många frågor men hoppas nån har tid
Citera
2015-04-22, 15:13
Medlem
asslikethats avatar
Mitt internet har hållit på och dö då och då sen i natt. Någon annan som upplever samma?
Citera
2015-04-23, 18:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Är de inte rätt meningslöst att fråga om internet strular utan att säga var i sverige det gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in