2016-02-17, 22:28
Medlem
Är det den här graven 04:20 in i klippet som hålet va?https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-FgHar man verkligen så lös sand så att det blir ett sånt märke efter en vält cykel på gravar? Kan väl inte varit sån sand som GW höll på med och skulle det varit jord så borde den varit hård och torr eftersom det varit så varmt.
Citera
2016-02-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvillvill
Är det den här graven 04:20 in i klippet som hålet va?https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-FgHar man verkligen så lös sand så att det blir ett sånt märke efter en vält cykel på gravar? Kan väl inte varit sån sand som GW höll på med och skulle det varit jord så borde den varit hård och torr eftersom det varit så varmt.

Tack för den länken.Mycket intressant!

Man kan ju direkt bevisa att GW ljuger som en hästhandlare.

Han säger först att detta är mitt i juli och bra väder och sedan säger han: "Det är mitt i natten och svart som en säck". Det är ju nonsens. Det är en månad efter midsommar och ljust på natten.

GW är en mediepajas som riskerar att förstöra utredningar och förhindra vittnen att höra av sig med sina förutfattade meningar. Tro inte att gubbens fantasier är verklighet utan gå på egna iakttagelser i området vid tiden för mordet.
Citera
2016-02-18, 21:31
Medlem
Joe Blows avatar
När hittades Malin?

En sammanfattning i GP från 2012 skriver man "Några timmar senare påträffades kvarlevorna på Östra Kyrkogården, av en morgonpigg man som var ute och promenerade."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1134031-ostra-kyrkogarden-olskroken

I Sommarmord del 5
https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
säger först Herr Persson (vid ca 3:40) att vittnets fru ringer till polisen dagen därpå och att man "då redan hittat henne". Strax senare säger speakerrösten att "på eftermiddagen hittades hon naken..."

Lite motstridiga uppgifter. Är det någon som vet med säkerhet när Malin hittades?
Citera
2016-02-19, 20:17
Medlem
Polis och Räddningstjänst vet naturligtvis exakt när någon ringde om att de funnit kroppen, och det var mitt på dagen.
Men ingen, utom GW förstås, vet ju om något fyllo eller knarkare varit och snokat i krokarna och spridit BO:s tillhörigheter här och där under natten och tidiga morgontimmarna.

Har du några iakttagelser beträffande fallet?
Senast redigerad av Reda 2016-02-19 kl. 20:25.
Citera
2016-02-19, 21:28
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Polis och Räddningstjänst vet naturligtvis exakt när någon ringde om att de funnit kroppen, och det var mitt på dagen.
Men ingen, utom GW förstås, vet ju om något fyllo eller knarkare varit och snokat i krokarna och spridit BO:s tillhörigheter här och där under natten och tidiga morgontimmarna.

Har du några iakttagelser beträffande fallet?
Att polisen vet tvivlar jag inte på. Jag tänkte snarast på om någon läsare i denna tråd mindes bättre än jag.

Fan vad irriterande det är att utredaren som GW hade med sig i Sommarmord del 5 (ca 21:30) inte fick berätta vad polisen tror. GW behandlar honom som rekvisita för sina egna idéer. Han skall bara nicka och bekräfta. Trots det får jag för mig att utredaren inte är helt till freds med GWs beskrivning och allmänt tvärsäkra påståenden.
Citera
2016-02-20, 13:12
Medlem
GWs bild av hur det har gått till tycker jag är lite märklig. Efter mordet skulle GM alltså ha satt sig ner på en parkbänk för att leta igenom plånboken. Varför hamnade då inte de bortgallrade sakerna där?

I stället tar tydligen genomgången av plånboken så lång tid att GM efter en stund beger sig hemåt under det att gallrandet och utläggandet av brödsmulor fortsätter, samtidigt som han går och drar eller sitter på en cykel. Låter lite konstigt.
Citera
2016-02-20, 18:09
Medlem
Citat:
Udda intressen?
Kan du ge exempel på vad ett sådant skulle kunna vara? Som är relevant för mordet, om jag tolkar dig rätt.
Citera
2016-02-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Kan du ge exempel på vad ett sådant skulle kunna vara? Som är relevant för mordet, om jag tolkar dig rätt.

Det skulle ju kunna vara homosexualitet eller dödskalleintresse. Skelettkvinnan var väl i samma ålder vid den tiden?
Vad vet jag mer än att om man inte löst mordet efter tjugo år har man kanske haft förutfattade meningar från början. Ungefär som GW:s meningslösa svammel om att mördaren suttit på en parkbänk och gått igenom BO.s tillhörigheter och sedan spridit dem runt området för att sedan slänga det sista i Kortedala nära sin bostad.
Citera
2016-02-21, 23:52
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Det skulle ju kunna vara homosexualitet eller dödskalleintresse. Skelettkvinnan var väl i samma ålder vid den tiden?
Vad vet jag mer än att om man inte löst mordet efter tjugo år har man kanske haft förutfattade meningar från början. Ungefär som GW:s meningslösa svammel om att mördaren suttit på en parkbänk och gått igenom BO.s tillhörigheter och sedan spridit dem runt området för att sedan slänga det sista i Kortedala nära sin bostad.
Lite mer ordning och reda, tack!

Leif GW säger i senaste programmet av Veckans brott att han tror att gärningsmannen (gm) bodde i närområdet av mordplatsen (mp). Jag tror att uttalandet har beprövad erfarenhet och statistik på sin sida, så i det avseendet är LGW inte ute och cyklar.

Kortedala är en stadsdel som inte är inom närområdet.

Undertecknad har en hypotes som binder samman fynden av Malins tillhörigheter. Gm som visar prov på bekantskap med Östra kyrkogården, där det förmodligen sker en del narkotikahandel sena kvällar, lägger ut ett villospår som leder till stadsdelen Lunden, där fotbollslag från stora delar av världen är inkvarterade för en fotbollsturnering. Dessa lag med ungdomar kommer snart att lämna Sverige. Meningen kan ha varit att vilseleda polisen till tron att gm kort efter mordet kunnat lämna Sverige med ett av fotbollslagen.

Sen förflyttar sig gm i rakt motsatt riktning till Kortedala. Det sista fyndet av Malins tillhörigheter görs i Kortedala, men det sker först långt senare. Att det fyndet görs var kanske inte meningen från gm:s sida.

Jag vill reservera mig för fakta då de kommer från nyhetsmedia som inte i alla delar är tillförlitliga. Polisen säger sig sitta på mera fakta men lämnar inte ut allt.
Senast redigerad av MossTrums 2016-02-21 kl. 23:55.
Citera
2016-02-22, 00:30
Medlem
Citat:
Undertecknad har en hypotes som binder samman fynden av Malins tillhörigheter. Gm som visar prov på bekantskap med Östra kyrkogården, där det förmodligen sker en del narkotikahandel sena kvällar, lägger ut ett villospår som leder till stadsdelen Lunden, där fotbollslag från stora delar av världen är inkvarterade för en fotbollsturnering. Dessa lag med ungdomar kommer snart att lämna Sverige. Meningen kan ha varit att vilseleda polisen till tron att gm kort efter mordet kunnat lämna Sverige med ett av fotbollslagen.

Finns det uppgifter att BO använde narkotika? Det skulle falla in under rubriken "udda intressen" som kan ha bäring på GM.
Citera
2016-02-22, 18:49
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Lite mer ordning och reda, tack!

Leif GW säger i senaste programmet av Veckans brott att han tror att gärningsmannen (gm) bodde i närområdet av mordplatsen (mp). Jag tror att uttalandet har beprövad erfarenhet och statistik på sin sida, så i det avseendet är LGW inte ute och cyklar.

Kortedala är en stadsdel som inte är inom närområdet.

Sen förflyttar sig gm i rakt motsatt riktning till Kortedala. Det sista fyndet av Malins tillhörigheter görs i Kortedala, men det sker först långt senare. Att det fyndet görs var kanske inte meningen från gm:s sida.

Jag vill reservera mig för fakta då de kommer från nyhetsmedia som inte i alla delar är tillförlitliga. Polisen säger sig sitta på mera fakta men lämnar inte ut allt.
De flesta mordoffer bor också i närområdet. Vill du därför hävda att Malin bodde i Lunden baserat på "beprövad statistik och erfarenhet"?

Det är extremt sällsynt att kriminella lägger ut villospår för att förvirra polisen. Sådant sker i usla TV-deckare. Om du skall driva din tes om sannolikheter vidare bör du snarast omvärdera din ståndpunkt vad gäller villospår.

De sista fynden som gjordes av BOs tillhörigheter i närheten av mordplatsen skedde väl på Danska Vägen i riktning mot Redbergsplatsen, eller? Det är i så fall i riktning mot Kortedala.

Några har varit inne på varför man tror att GM tvättade av sig efter mordet vid pumpen bredvid parkbänken han skulle satt sig på strax efter mordet. Detta måste väl tyda på att man har säkrat spår av någon form på pumpen från Malin såsom blod. Det händer ju till exempel att strypoffer börjar blöda näsblod. Har någon sådan förklaring kommit till allmänhetens kännedom?
Citera
2016-02-22, 22:18
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
De flesta mordoffer bor också i närområdet. Vill du därför hävda att Malin bodde i Lunden baserat på "beprövad statistik och erfarenhet"?

Det är extremt sällsynt att kriminella lägger ut villospår för att förvirra polisen. Sådant sker i usla TV-deckare. Om du skall driva din tes om sannolikheter vidare bör du snarast omvärdera din ståndpunkt vad gäller villospår.

De sista fynden som gjordes av BOs tillhörigheter i närheten av mordplatsen skedde väl på Danska Vägen i riktning mot Redbergsplatsen, eller? Det är i så fall i riktning mot Kortedala.

Några har varit inne på varför man tror att GM tvättade av sig efter mordet vid pumpen bredvid parkbänken han skulle satt sig på strax efter mordet. Detta måste väl tyda på att man har säkrat spår av någon form på pumpen från Malin såsom blod. Det händer ju till exempel att strypoffer börjar blöda näsblod. Har någon sådan förklaring kommit till allmänhetens kännedom?
LGW säger ofta att gm bodde i närområdet. T.ex. då han rekonstruerade seriemördaren Jack the Ripper i London ritade han cirkel på en karta inom vilken Jack uppskäraren skulle ha bott; samma sak sa LGW vid dubbelmordet i Linköping; detsamma har LGW upprepat vad gäller mordet på Östra Kyrkogården. Jag har hört honom säga att detta är grundat på ren statistik.

På den punkten håller jag inte med LGW vad gäller mordet på Malin i Göteborg. Gm bodde enligt min tolkning av rörelsemönstret inte i närområdet.
  • Han rör sig bort från mordområdet söder ut
  • Han rör sig i en halvcirkel
  • Han återvänder i riktning mot mordområdet, men förbi mordområdet
  • Sista fynden görs norröver mordområdet, i Kortedala.

Det har i media sagts att fyndet i Kortedala gjorts vid en spårvagnshållplats, men en polis i ett TV-program säger att fyndet gjorts nere på spåren in mot en tunnel.

Frågan är vad gm först gjorde i Lunden, söderöver, innan han tog sig norröver till Kortedala?

Scenariot med gm:s vilseledande förflyttning låter kanske som en tagit ur en deckare, men ibland överträffar verkligheten filmen.

Vad gäller pumpen är det bara att hoppas på att polisen har spår där: att de ha säkrat gm:s fingeravtryck på pumpen. Polisen håller en del fakta för sig själva.

Mordplatsen med gravens utformning är ett intressant spår. Vad får en ung kvinna att följa med gm till en upphöjd grav där man kan sitta på kanten till den, som det här varit frågan om?

Mordet är alldeles förfärligt, för den här mycket unga kvinna har blivit lurad av en gm hon haft ett förtroende för i den varma sommarnatten.

Detta är min hypotes. Och jag tror inte gm hade en cykel med sig, utan avtrycket på graven är lika klurigt det som mycket annat i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in