Har gjort cannabutter i helgen efter konstens alla regler. först decarb:at gräset på 100 grader i en timme, efter det fick det sjuda i en varm (ej kokande) smörblandning på 2/3 smör och 1/3 vatten i 5 timmar. därefter in i kylskåpet under natten och imorse separerade jag det färdiga cannabissmöret från vattnet och har nu min färdiga produkt. Min fråga är helt enkelt hur potent cannabissmöret kan tänkas vara? jag gjorde på 2.5 gram grönt av bra kvalitet. bara buds och inget smul eller annat skit. Tror ni att 4 personer kan bli bänga på detta? Jag vet vissa personer här på forumet har skrivit om att dom ätit 1.5g hasch och det varit en lagom dos, men då har dom bara rört ut det snabbt i lite matfet eller lagt det under osten på en Billys panpizza liksom, hela min process borde ju dragit ut nästan allt av THC:et och därför gjort det starkare, eller?
När jag har bakat på mitt så har jag alltid räknat med 1+ per person. Aldrig gjord de så avancerat
som du, men under ett gram så har det alltid varit för lite. Beror självklart på hur mycket man röker
och hur bra cannabisen du bakade med är i jämförelse
Om någon av er ska testa receptet så uppskattar jag verkligen, från himmel till jord, om du lite snabbt kunde skriva hur mycket du använde? Åt du på tom mage? Din toleransgräns? Kvaliteten på gräset du använde? Som tack för att jag tydligen hitta ett helt fantastiskt recept som rädda ditt liv heheh
Det står i beskrivningen "Take a small amount of weed - Roughly .2 grams - .4 grams (the same amount that you'd pack a bowl with)"
...VAAAAaaaa!!! så lite gräs för och baka??? Samma mängd som man använder för och röga pipa.
Hittade INGA negativa recensioner från den forumlänken på receptet. Tryckte in några ord nedan från forumstråden på två sidor för och sälja in länken lite mer till er, så ni förhoppningsvis testar just detta recept om ni ska baka och är snälla nog och ge mig en recension..... Tack som fan verkligen i så fall. Kommer själv höra av mig med en recension tidigast om några veckor tyvärr, om jag inte hittar ett annat bättre recept.
.
.
.
.
"Just making my second batch now. Last time they worked out perfect. Very happily stoned after an hour or so, for a good few hours."
"i haven't been this high since i was a teen! i'm using less than .25 a gram per firecracker"
"Oh woaw, I cant believe it. There is this person called milfbogen, he has a huge raging cock, you should definitely try it out. Really good 9/11 points I'd say " ;--)
"I only got to a peak of around 6.5/10 but I was expecting something like that to happen with my tolerance. The great part was that I was at a continuous 6/10 for 4 hours. "
En triprapport:
Mine went well given the conditions. Before I ate the cracker, I ate a bowl of cereal about an hour and a half before, and a taco and coffee an hour before. So I had about a half full stomach when I ate it. I used about .15 if I had to guess..about a half a bowl's worth. I didn't want to use too much just because I wanted to test it and I have a considerably low-medium tolerance.
I started feeling the effects about an hour and ten minutes after I ate it.
5:08 ate cookie
6:18 I was driving on my way to work to see my schedule for the upcoming week, and I started to feel tingly in my knees...it was nice.
6:24 By the time I got to work, I had a small buzz.
6:45 When I got home, I was high. Probably a 5/10
7:00 munchies hit, 7/10
7:30 mom came home 8/10
8:30 was getting really tired, had a long day9/10
8:35 passed out
I didn't get SUPER baked, but I had a really good high going by the time I fell asleep. The cool thing I think is that after my initial high, I was still climbing 2 hours later. So next time I make these, I'm putting in .2-.25 and I'm eating it on an empty stomach.
I put a lot of nutella in, so taste wasn't an issue. Like I said, I only used .15 so the texture wasn't bad at all.
Good recipe, rep for you
Edit: I wrote that when I was high and I messed up the times lol. Should make more sense now.
Jag är i slutändan mest nyfiken om detta recept funkar med svenskt medelmåttigt weed /hur mycket man bör ta då för en person som är helt ren i kroppen från thc, men ingen rookie.
Om någon av er ska testa receptet så uppskattar jag verkligen, från himmel till jord, om du lite snabbt kunde skriva hur mycket du använde? Åt du på tom mage? Din toleransgräns? Kvaliteten på gräset du använde? Som tack för att jag tydligen hitta ett helt fantastiskt recept som rädda ditt liv heheh
Det står i beskrivningen "Take a small amount of weed - Roughly .2 grams - .4 grams (the same amount that you'd pack a bowl with)"
...VAAAAaaaa!!! så lite gräs för och baka??? Samma mängd som man använder för och röga pipa.
Hittade INGA negativa recensioner från den forumlänken på receptet. Tryckte in några ord nedan från forumstråden på två sidor för och sälja in länken lite mer till er, så ni förhoppningsvis testar just detta recept om ni ska baka och är snälla nog och ge mig en recension..... Tack som fan verkligen i så fall. Kommer själv höra av mig med en recension tidigast om några veckor tyvärr, om jag inte hittar ett annat bättre recept.
.
.
.
.
"Just making my second batch now. Last time they worked out perfect. Very happily stoned after an hour or so, for a good few hours."
"i haven't been this high since i was a teen! i'm using less than .25 a gram per firecracker"
"Oh woaw, I cant believe it. There is this person called milfbogen, he has a huge raging cock, you should definitely try it out. Really good 9/11 points I'd say " ;--)
"I only got to a peak of around 6.5/10 but I was expecting something like that to happen with my tolerance. The great part was that I was at a continuous 6/10 for 4 hours. "
En triprapport:
Mine went well given the conditions. Before I ate the cracker, I ate a bowl of cereal about an hour and a half before, and a taco and coffee an hour before. So I had about a half full stomach when I ate it. I used about .15 if I had to guess..about a half a bowl's worth. I didn't want to use too much just because I wanted to test it and I have a considerably low-medium tolerance.
I started feeling the effects about an hour and ten minutes after I ate it.
5:08 ate cookie
6:18 I was driving on my way to work to see my schedule for the upcoming week, and I started to feel tingly in my knees...it was nice.
6:24 By the time I got to work, I had a small buzz.
6:45 When I got home, I was high. Probably a 5/10
7:00 munchies hit, 7/10
7:30 mom came home 8/10
8:30 was getting really tired, had a long day9/10
8:35 passed out
I didn't get SUPER baked, but I had a really good high going by the time I fell asleep. The cool thing I think is that after my initial high, I was still climbing 2 hours later. So next time I make these, I'm putting in .2-.25 and I'm eating it on an empty stomach.
I put a lot of nutella in, so taste wasn't an issue. Like I said, I only used .15 so the texture wasn't bad at all.
Good recipe, rep for you
Edit: I wrote that when I was high and I messed up the times lol. Should make more sense now.
Jag är i slutändan mest nyfiken om detta recept funkar med svenskt medelmåttigt weed /hur mycket man bör ta då för en person som är helt ren i kroppen från thc, men ingen rookie.
Tack, tack, tack <3
Ja firecrackers fungerar fint. Nej det luktar inget heller.
Du behöver:
Tuc Kex
0.3-0.5 gram cananbis
Jordnötssmör eller Nutella
Aluminiumfolie
Ugn 160 grader 22 minuter
Bre kexen med jordnötssmör/nutella. Grinda ditt cannabis och smula över det i ett tunt lager över hela kexet. Kläm på det andra kexet. Packa in i aluminiumfolie. Släng in i ungen på 160 grader i 22 minuter.
Asså jag önskar jag hade vågat testa haschbrownies, verkar fett nice. Hur är det?!
Gör firecrackers enligt receptet ovan. Det är lite annorlunda att baka. Får du i dig tillräckligt så blir du riktigt, riktigt bäng. Som första gången du blev bäng av att röka.
Gör firecrackers enligt receptet ovan. Det är lite annorlunda att baka. Får du i dig tillräckligt så blir du riktigt, riktigt bäng. Som första gången du blev bäng av att röka.
Det är väl ingen skillnad om man har hasch? Har kvar ca 1g hasch å vore riktigt kul att prova det där.
Du behöver:
Tuc Kex
0.3-0.5 gram cananbis
Jordnötssmör eller Nutella
Aluminiumfolie
Ugn 160 grader 22 minuter
Bre kexen med jordnötssmör/nutella. Grinda ditt cannabis och smula över det i ett tunt lager över hela kexet. Kläm på det andra kexet. Packa in i aluminiumfolie. Släng in i ungen på 160 grader i 22 minuter.
Håhå verkar som ett fint och enkelt recept du länka där
Men undrar, vad baserar du på att det receptet är bättre? För i min länk kör han weedet 15min ensamt i ugnen först, för att värmen ska jämnfördelat nå in i weedet innan han gör en dubbelmacka av det sen och har den i ugnen 20 min till...antar jag hans logik är?
Men, men, han använder nutella som bas som är hyfsat rikt på fett antar jag?... Men inte i samma liga som rent smör. Och man vill ju att thc ska sätta sig i fett, så när kroppen tar upp skiten i magen och gör sin grej så utsöndras thc från fettet in i kroppen.
Baserar detta från vad jag har hört av "proffesionella" rökare. Men om någon kan läxa upp mig med bra källor så vore jag tacksam liksom varför ska vissa recept ha en koktid på flera flera timmar när det funkar å lösa det på en 30min? Vad är bättre?
Du skrev 0.3-0.5 gram gräs bör användas, men i länken står det 0.4-0.6 gram... Kör du med dunder då du använder mindre? Eller vanligt svenskt dåligt weed?
Håhå verkar som ett fint och enkelt recept du länka där
Men undrar, vad baserar du på att det receptet är bättre? För i min länk kör han weedet 15min ensamt i ugnen först, för att värmen ska jämnfördelat nå in i weedet innan han gör en dubbelmacka av det sen och har den i ugnen 20 min till...antar jag hans logik är?
Men, men, han använder nutella som bas som är hyfsat rikt på fett antar jag?... Men inte i samma liga som rent smör. Och man vill ju att thc ska sätta sig i fett, så när kroppen tar upp skiten i magen och gör sin grej så utsöndras thc från fettet in i kroppen.
Baserar detta från vad jag har hört av "proffesionella" rökare. Men om någon kan läxa upp mig med bra källor så vore jag tacksam liksom varför ska vissa recept ha en koktid på flera flera timmar när det funkar å lösa det på en 30min? Vad är bättre?
Du skrev 0.3-0.5 gram gräs bör användas, men i länken står det 0.4-0.6 gram... Kör du med dunder då du använder mindre? Eller vanligt svenskt dåligt weed?
Recepet som jag länkande är bättre för de står att man ska 160 grader. Det fungerar bättre då enligt min erfarenhet. Annars kan du följa det svenska recepet som jag skrev. Ju mer fett ju bättre är det. Det behöver inte vara så jävla komplicerat! Testa dig fram.
Det är ingen idè att säga någon exakt dos eftersom alla reagerar olika samt att alla har olika cannabis. Men 0.5 gram på en firecracker funkar fint. Sen äter du bara hälften av den 0.5 kakan första gången för att vara på den säkra sidan. Det tar 2 timmar innan det kickar och får du i dig för mycket har du många obehagliga timmar framför dig.
Firecracker är gjorda för att de ska göras snabbt, därför behöver man inte köra flera timmar i ugnen. Men gör man en större batch med cannabissmör så tar det längre tid eftersom man har mer cannabis och vill få all thc extraherat. Men underskatta inte firecrackers, de fungerar väldigt bra!
Senast redigerad av smellyproof 2016-02-21 kl. 14:14.
Det är väl ingen skillnad om man har hasch? Har kvar ca 1g hasch å vore riktigt kul att prova det där.
Hasch fungerar minst lika bra. Kör på! 1 gram firecracker är en väldigt stor dos bara så du vet. 0.5 gram max skulle jag rekomendera. Var förbered på ett jävla rus. Panikattacker kan förekomma.
Senast redigerad av smellyproof 2016-02-21 kl. 14:08.
Hasch fungerar minst lika bra. Kör på! 1 gram firecracker är en väldigt stor dos bara så du vet. 0.5 gram max skulle jag rekomendera. Var förbered på ett jävla rus. Panikattacker kan förekomma.
Haha jo kommer ej ta mer än 0,5 då jag alltid behöver väldigt lite när jag röker, kommer bli intresant att pröva. Jag är absolut redo på att bli rejält stekt så det är inga problem
Hur kommer det sig att det räcker med så lite? Tycker man läser överallt om att det ska krävas riktigt stora mängder när man äter det.
Och, med tanke på ingredienserna. Är det där receptet eller det som Milfbögen länkade nåt man kan ha liggandes i rumstemperatur? I typ försluten påse, naturligtvis. Men de borde med tanke på ingredienserna knappast fara särskilt illa av att förvaras "varmt" nån vecka?
Det känns smidigare att tillverka fler på en gång.
Senast redigerad av Kiggzor 2016-02-23 kl. 19:07.
Något som många inte vet om. Ska försöka förklara utan att använda för stora ord för min standard, iaf:
alla vill ju åt thc. Thc är den molekylen som får en bäng, men den är THCA från första början och man kommer lättast åt thc från thca genom uppvärmning. Det är nästan givet att man "värmer upp weedet/aktiverar den" innan man slänger i den i smör eller olja när jag hör med amerikanare. Man måste inte, men det underlättar samt gör det jävligt mycket mer potent.
Okej hur länge ska jag då decarba? http://www.marijuanagrowershq.com/decarboxylating-cannabis-turning-thca-into-thc/ denna snubbe körde tre olika testtider i en ej så perfekt ugn och fick fram att bästa testet va 115 grader i 60min, vilket gav honom 100% decarboxylation (frigjort allt thc från thca). Ugnen varierade i temperatur under dess användning dock för det va en vanlig ugn.
Samma snubbe gjorde ett annat test http://www.marijuanagrowershq.com/decarboxylation-marijuana-alchemy/ fast med weed inplastat och doppat i vatten i 93 grader (200 Farenheit). Han körde tre tider och fick det 100% decarbat vid 100 min. Och det blev mer potent än ugnstestet han gjorde innan. Testet va noggrant utfört.
Plastar in det finhackade weedet i värmetålig plast och sluter den tätt.
Slänger i den i mitt lätt kokande vatten med någon tyngd fast på den, så allt är doppat i vatten.
Tar ut den efter 80min och låter den chilla, så alla fina partiklar i fukten som har skapats faller tillbaka i gräset.
Häller sedan ned gräset i mitt smälta kokosfett med vatten och låter den ligga där i nån/några timmar på 120 grader. Häller i mer vatten ibland om det behövs.
Låter det chilla, sen in i kylen. Tar aldrig av locket.
Vattnet har skiktat sig och olja har stelnat. Häll ut vattnet och lös det.
Bre sedan rikligt med skiten på en varm macka med ost och skinka på morgonen.
Går på känsla och kör då 80min istället för 90min. Tänker att jag tar igen de missade 10 minuterna från och decarba den när jag kokar ihop den med kokosfettet sen. http://www.thestonerscookbook.com/recipes/cannabis-coconut-oil/ <-detta kokosfettsrecept tar 12-18 timmar utan någon decarboxylation innan. Antar att det tar så lång tid för att det är svårare för decarboxylation att ske i massa fett.
Det används kokos för det har bäst fetthalt jämfört med olivolja eller smör.
Synpunkter? Hör snälla av er om hur det blev om ni gör som mig och uppskattar informationen jag dela med mig.
Kommer detta sätt få er golvade? Yepp det är jag helt övertygad. Men är detta recept det mest optimala? Vet ej, men ganska nära vill jag tro...för det är några antaganden som är baserade på känsla med fakta i bakhuvudet från min sida dock.