Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Nej du kan inte bara äta det. Du behöver aktivera ditt THC genom att decarboxylera det, vilket innebär att du utsätter det för värme för att omvandla THC till THCA. Sen är det även en bra ide att infusera det med något fett som olja eller smör för att binda ditt aktiverade THC (THCA) . Kroppen tar inte upp THC utan bara THCA, när det sedan metaboliseras i kroppen blir det aktiva ämnet 11-hydroxy-THC.

Väldigt enkelt, bara googla. Men jag serverar dig gärna en länk:
https://www.leafly.com/news/lifestyl...ential-recipes

Har du inte fått det där om bakfoten?
Man dekarboxylerar thca för det ska bli thc och det är thca som är psykoinaktivt och därför behöver upphettning om man vill få effekt av thca.
Citera
2025-10-28, 16:51
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Har du inte fått det där om bakfoten?
Man dekarboxylerar thca för det ska bli thc och det är thca som är psykoinaktivt och därför behöver upphettning om man vill få effekt av thca.

Jo exakt, det är tvärt om. Som inläggen direkt efter redde ut..

Senast redigerad av LionFromZion 2025-10-28 kl. 16:53.
Citera
2025-11-07, 02:21
Medlem
Mulmads avatar
Varning för att ta för mycket på edibles har man alltid hört och det har aldrig varit ett problem då jag är ganska van. nyligen testade jag att använda 200mg thca och det dekarbades inte rätt till följd fick jag extremt svaga kakor, efter att väntat några timmar åt jag allt och ett svagt rus var det enda. Gjorde ett nytt försök dagen efter på 500mg och åt en tredjedel, igen ingenting bara ett svagt rus så jag åt resten och gick för att röka lite innan sängen. precis när jag lagt mig ner för att scrolla började hjärtat slå hårt och pulsen höjdes. Såklart tänkte jag det handlade om att rökat blandat sig med kakan så jag försökte varva ner och tänka logiskt. Men skiten gick från 30-100 snabbt, klockan började varna för pulsen, jag fick ett sms om nåt helt orelaterat men trodde att det var viktigt, reklamen på youtube var inte nåt jag ville behöva kolla igenom och lätt paranoid börja jag genast tänka över om det gjorde ont att andas. När jag ställde mig upp blev jag direkt yr och sammandragning fick det att kännas som jag behövde spy. Precis som edibles kan göra kom det i vågor, så efter det lugnade sig lite lyckades jag söka på det vid datorn för att lugna ner mig. Men lyckades då hamna på nån helt annan substans överdos och förstod inte det, där satt jag och läste hur jag höll på att dö vilket inte förbättrade skiten och fick mig nästan att ringa nån, förstod dock efter det lugnade ner sig igen mellan ”vågorna” att det var fel substans och hittade annan källa. Nån kanadensisk sjukvårds hjälpsida, där det stod att man bara behövde ”chilla” dricka vatten och röra sig, spya kunde förekomma men var inte farligt. The guardian sa typ samma sak och då gick det från 100-30 på loppet av några minuter, lyckades även somna inom några timmar och vaknade dagen efter tacksam för allt i livet (nästan som när man trippar)

Kortfattat är jag dum men tycker ändå det var en viktig lärdom om hur fel saker kan gå när man inte är försiktig, ps har jag inte sovit så bra på länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in