2013-08-22, 09:42
Medlem
kattpilotens avatar
Köp från silkroad
Citera
2013-08-22, 10:21
Medlem
Frostflakess avatar
Kom ihåg att du måste ha något fett (Smält smör etc) för att kunna absorbera THC't så att du kan ta det oralt. Trycka i 3-4g i ditt te, oboy eller kakor hjälper inte. När man tar cannabis oralt, alltså via mat eller dryck så blir det ett helt annat rus, än om du röker det.

När du röker det så tas det upp via dina lungor, och när du käkar det så tas det upp via blodet genom levern. Det blir mer psychedelic hög när du äter. Men för att svara på din fråga så är det inte svårt att baka.

Så länge du har något som THC't absorberas upp i så är det bara köra!
Citera
2013-08-23, 01:06
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Hur gör man cannabiskakor? infogad.

/Mod
Citera
2013-08-23, 01:27
Medlem
x0ms avatar
Hur många har testat att smälta i fett och hålla på pizza? Måste ju vara godare än både kakor och dryck.
Jag har provat att baka med hasch, och hela kakan smakade hasch, vilket jag inte tycker är nån höjdare när det gäller matvaror. Gjorde även oboy på gräs, och där la fettet sig på mjölken.

Så hur bakar man bäst, så det smakar bäst?
Citera
2013-08-23, 02:08
Medlem
vill ni göra något enkelt men ändå få bra resultat så gör firecrackers:

ni behöver bara digestivekex och naturligt jordnötssmör.

mecka ner weedet/haschet till smulor och blanda det med lite jordnötssmör sen har ni det på digestivekexet och lägger på ett till kex på så det blir som en dubbelmacka.

så lägger ni den i folie sen värmer den mitt i ugnen på 170 grader i 30 minuter minst. värmer ni på högre än 170 grader förstörs thc.

ni borde köra 0.5gram per kaka. se till att inte ha ätit nått på ca 3 timmar minst. dom blir väldigt potenta dom här kakorna.
Senast redigerad av hoxpuff07 2013-08-23 kl. 02:14.
Citera
2013-08-24, 17:25
Medlem
kofotleifs avatar
smällde i mig en kaffe och svalde en gubbe tillsammans med det. Kaffet bestod av meck, matlagningsgrädde 15% och svart kaffe.

Frågan är om jag blir stenad? Väldigt potent silver haze från christiania.

Har rökt innan idag också om det spelar in.
Citera
2013-08-24, 19:30
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
smällde i mig en kaffe och svalde en gubbe tillsammans med det. Kaffet bestod av meck, matlagningsgrädde 15% och svart kaffe.

Frågan är om jag blir stenad? Väldigt potent silver haze från christiania.

Har rökt innan idag också om det spelar in.

Måste du inte koka gubben i fett för att THC't ska fasta i fettet för att levern ska kunna ta upp det?
Citera
2013-08-24, 22:04
Medlem
Smält en klick smör/flytande milda på lägsta värmen i en kastrull på spisen, blanda ner 1g finfördelat hash, låt det lösa upp mellan 20-60 min på samma svaga värme i fettet, i slutet lägger du i bitar av äkta choklad.
Har du bra hash luktar detta underbart!
Sen är det bara att välja om man vill blanda ut detta med varm oboy eller varmt stakt kaffe.
Intages helst på tom mage, ruset för mig börjar efter en dryg timme och bara ökar och ökar dom närmsta timmarna.
Citera
2013-08-25, 16:05
Medlem
Funderar på att laga ngt på grönt. Köksfläkten fungerar ej för tillfället och bor i lgh. Hur mycket luktar det egentligen vid tillagningen?
Citera
2013-08-25, 17:01
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantorns
Funderar på att laga ngt på grönt. Köksfläkten fungerar ej för tillfället och bor i lgh. Hur mycket luktar det egentligen vid tillagningen?

Jag tycker inte det luktar något hemskt mycket. Borde går bra tycker jag iaf.
Dock så vet jag inte, vad hade du tänkt baka?
Citera
2013-08-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantorns

Känner enbart lukten när du kör ner trycket i kastrullen, så det är ingen fara, efter du löst ner det i fettet så kan du äta/baka det precis hur du vill bara du inte hettar upp det för mycket.
Citera
2013-08-27, 16:05
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LArsHolm
Tror du missat vad hashbrowns är för något. Det är en typ av stekt potatis.

Men om du gör Hasch brownies på rätt sätt så kommer du bli beng under en längre tid. Det är typ det ända som kommer hända.

Brukar göra en kladdkaka på 5-6 gram och äta 1-2 bitar. Efter ungefär 1-2 timmar så blir du kraftigt hög. Ruset kan hålla sig uppemot 6-8 timmar.

Tips:

Ät inte dom försent på kvällen då du inte kommer hinna känna någonting innan du somnar, rekomenderas att äta på dagen tillsammans med kaffet efter lunch.
Yes! äntligen, alltid velat säga det till folk som misstar hashbrowns for hasch brownies eller tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in