2016-02-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFbogen
Nu har jag nördat idag och förstår nu varför snubben i min förra länk http://www.marijuana.com/community/t...e-this.293740/ värmde upp det innan han tillaga det i något annat.

Decarboxylation!

Något som många inte vet om. Ska försöka förklara utan att använda för stora ord för min standard, iaf:

alla vill ju åt thc. Thc är den molekylen som får en bäng, men den är THCA från första början och man kommer lättast åt thc från thca genom uppvärmning. Det är nästan givet att man "värmer upp weedet/aktiverar den" innan man slänger i den i smör eller olja när jag hör med amerikanare. Man måste inte, men det underlättar samt gör det jävligt mycket mer potent.

Starka källor med korta summeringar (orka läsa?):
Tillslut så tänker jag...

Så här gör jag:
  • Plastar in det finhackade weedet i värmetålig plast och sluter den tätt.
  • Slänger i den i mitt lätt kokande vatten med någon tyngd fast på den, så allt är doppat i vatten.
  • Tar ut den efter 80min och låter den chilla, så alla fina partiklar i fukten som har skapats faller tillbaka i gräset.
  • Häller sedan ned gräset i mitt smälta kokosfett med vatten och låter den ligga där i nån/några timmar på 120 grader. Häller i mer vatten ibland om det behövs.
  • Låter det chilla, sen in i kylen. Tar aldrig av locket.
  • Vattnet har skiktat sig och olja har stelnat. Häll ut vattnet och lös det.
  • Bre sedan rikligt med skiten på en varm macka med ost och skinka på morgonen.
  • Invänta panikattacker inom 2timmar.

Varför gör jag så?
Av och jämföra med mina källor så kan jag nog bäst simulera "weed å vatten-testet" hemma och utföra det noggrant. http://www.marijuanagrowershq.com/de...juana-alchemy/ 93grader i 100min.

^det noggrant utförda testets tid och temperatur känns väldigt närliggande till http://www.thestonerscookbook.com/20...active-effect/ känd sida som istället säger 100grader i 90min för och koka i vatten.

Går på känsla och kör då 80min istället för 90min. Tänker att jag tar igen de missade 10 minuterna från och decarba den när jag kokar ihop den med kokosfettet sen.
http://www.thestonerscookbook.com/re...s-coconut-oil/ <-detta kokosfettsrecept tar 12-18 timmar utan någon decarboxylation innan. Antar att det tar så lång tid för att det är svårare för decarboxylation att ske i massa fett.

Det används kokos för det har bäst fetthalt jämfört med olivolja eller smör.

Synpunkter? Hör snälla av er om hur det blev om ni gör som mig och uppskattar informationen jag dela med mig.

Kommer detta sätt få er golvade? Yepp det är jag helt övertygad. Men är detta recept det mest optimala? Vet ej, men ganska nära vill jag tro...för det är några antaganden som är baserade på känsla med fakta i bakhuvudet från min sida dock.

Glömde en viktig detalj och påpeka, och det är att temperaturen är väldigt viktig och ha koll på.

http://www.thestonerscookbook.com/re...s-coconut-oil/ läs stegen i denna länk så får du reda på exakt hur du bör göra när du ska koka ihop det med kokosfett. Enda skillnaden är att du bör inte som sagt köra 12-18 timmar som det står i receptet, för du har redan aktiverat thc via decarboxylation innan.

Frågor? tog inte med alla detaljer man bör tänka på som gör saker och ting lättare/bättre, men skrev lite lätt överlag i förra inlägget hur man bör göra.
Citera
2016-02-25, 16:10
Medlem
Rasandes avatar
Är det nån som provat att baka med bho? Isf hur gjorde ni? Blev det bra?
Citera
2016-02-25, 21:17
Medlem
Robotboyoos avatar
guys! behöver råd, jag vill ha en sån enkel, och bäst THC aktiverande dryck som möjligt. Har tillgång till 1.4g riktigt bra hasch. what do i make?
Citera
2016-03-12, 01:11
Medlem
Smälde 0.8 g nu. Bara svalde med vatten. Inte rökt gräs på 1 år. Så två frågor.

Kommer jag känna effekt öht?
Hur länge får man vänta timme? Två?
Citera
2016-03-12, 02:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Smälde 0.8 g nu. Bara svalde med vatten. Inte rökt gräs på 1 år. Så två frågor.

Kommer jag känna effekt öht?
Hur länge får man vänta timme? Två?
Märkligt val att inte lösa rökat i fett först. Sönderdelade du biten (jag förmodar att det var hasch) innan du svalde?

Du lär absolut få effekt efter ett par timmar. Sov gott!
Citera
2016-03-18, 09:02
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Enklaste receptet jag har är att göra en kopp te med nedsmulat brunt. Tar lite rapsolja, en tepåse och häller i en tredjedels kopp med varmvatten. Efter ca 5 min är det drickvarmt.
Sveper muggen och sköljer munnen från den äckliga smaken.

Hela processen tar tio minuter. Sedan tar det 30min innan cb ruset börjar.
Citera
2016-03-18, 09:55
Medlem
elpepes avatar
Min personliga favorit: koka upp en blandning av grädde och mjölk, sänk värmen så att det sjuder och släng i önskad mängd röka (brukar slänga i 1g bruning för det gifter sig bra smakmässigt ) Jag brukar låta denna kombination stå och sjuda i en halvtimme (rör om under tiden) då min personliga erfarenhet är att tiden det sjuder avgör hur skev jag sedan blir, har dock inte gjort det tillräckligt många gånger för att avgöra hur stor skillnad tiden gör. Släng i lite kakao pulver och socker och sedan har man en riktigt fin kopp varm choklad! Effekten har några gånger blivit som att röka bruning för första gången, alltså att man blir riktigt skev och bara KAN sitta och dreggla (detta avgör ju förstås kvalitet på rökat) och då har jag rökt mer eller mindre varje dag i flera år. Grym effekt och härlig smak, fungerat bäst smakmässigt med svart afghan enligt mig!
Citera
2016-03-18, 17:53
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Svepte en kopp brunt te för en timme sedan. Gick och köpte en dubbelbottnad pizza. Sitter och läser om Trump och känner hur det slår mer och mer. Riktigt dunkar som en av dom första gångerna i bröstet, tog ca 1g brunt och kasta i en kopp svartvinbärs te. Jag gillar inte smaken, ugh det smakar äckligt som fan.
Jaja, vart väldigt aktiv hela dagen så nu känner jag mig riktigt skön. Om en timme tar jag 3mg Melatonin med vitamin B6 och seglar iväg med John Blund.
Citera
2016-03-27, 15:01
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFbogen
Glömde en viktig detalj och påpeka, och det är att temperaturen är väldigt viktig och ha koll på.

http://www.thestonerscookbook.com/re...s-coconut-oil/ läs stegen i denna länk så får du reda på exakt hur du bör göra när du ska koka ihop det med kokosfett. Enda skillnaden är att du bör inte som sagt köra 12-18 timmar som det står i receptet, för du har redan aktiverat thc via decarboxylation innan.

Frågor? tog inte med alla detaljer man bör tänka på som gör saker och ting lättare/bättre, men skrev lite lätt överlag i förra inlägget hur man bör göra.

Bra skrivet, har använt samma källor när jag letat runt och försökt hitta det optimala. Som du skriver är såklart det bästa att ha något där man kan ha full koll på temperaturen, men en vanlig ugn räcker ofta också - dock kan som sagt temperaturen variera.

Till snubben (och alla andra) ovan som vill ha ett enkelt och mycket effektivt tips till hur du använder 1.5gr hash:

Hash O'boy:

Sätt ugnen på ~105*

Blanda dessa två ingredienser i en liten ugnsfast form och micra tills kokosfettet är flytande.
~20 gram kokosfett (ca 15gr/1gr hash om du enbart använder kokosfett som fettkälla)
~5-10 gram sojalecitin

När det är flytande blandar du i din hash (glöm ej att sätta aluminium-folie över formen) och skickar in det i ugnen (60 min), när den är uppvärmd. Blanda då och då, men tänk på att luft åker ut ur ugnen när du öppnar och kan ge icke önskvärda vågor i värmen.

När det är ett par minuter kvar gör du en kopp varm o'boy (Fettet kommer klumpa om du häller i det i en kall vätska), tar ut din hasholja och blandar i den i koppen O'boy och 'n'joy. Tänk på att effekten smäller till efter ett tag, på 1.5gr dunderO'boy kommer du bli stukad även om du är dagligrökare. (Förutsatt att du har bra hash såklart)
Senast redigerad av itworks 2016-03-27 kl. 15:07.
Citera
2016-03-27, 19:13
Medlem
Vad är det enklaste och snabbaste sättet att göra något som man kan få effekt av när det gäller grönt som man vapeat, det vill säga det som blivit över som många sparar o gör edibles på (finns nån förkortning till vad det kallas men glömt bort)? Har massa sånt i en påse sparat men orkar verkligen inte dra det i smör eller olja på medeltemperatur o låta det puttra i 5+ timmar och sen baka något skit på det. Finns det något mycket enklare o snabbare sätt att få sig ett rus av det? Hur det smakar är det minst viktiga, det enda som spelar roll för mig är att man får ett rus och att det går att göra snabbt och enkelt..

Tacksam för svar!
Citera
2016-03-27, 19:21
Medlem
muntiis avatar
käkade haschkladdkaka för ett tag sedan, det smakade skit men det skickade mig åt helvete kan jag säga..
Citera
2016-03-27, 19:39
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Vad är det enklaste och snabbaste sättet att göra något som man kan få effekt av när det gäller grönt som man vapeat, det vill säga det som blivit över som många sparar o gör edibles på (finns nån förkortning till vad det kallas men glömt bort)? Har massa sånt i en påse sparat men orkar verkligen inte dra det i smör eller olja på medeltemperatur o låta det puttra i 5+ timmar och sen baka något skit på det. Finns det något mycket enklare o snabbare sätt att få sig ett rus av det? Hur det smakar är det minst viktiga, det enda som spelar roll för mig är att man får ett rus och att det går att göra snabbt och enkelt..

Tacksam för svar!
Det snabbaste torde vara att röka det. Vill du just ha edibles så kan du exempelvis göra firecrackers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in