2023-04-11, 07:07
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Jag känner folk som ätit (över) ett kilo, och det här är mitt sista inlägg här.
Aha idioter.
Citera
2023-04-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Aha idioter.

Det är korrekt.
Citera
2023-04-12, 21:03
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Känner ingen som blivit det. Tekniskt omöjligt.

Nja, fast hundar och katter som av misstag råkar äta "rått" grönt blir ju påverkade, och det kan ju definitivt inte röra sig om någon psykosomatisk effekt för dem.

Som jag förstått det så finns det alltid en viss mängd THC i det gröna, så om man tar en monsterdos av okarbonerat grönt så finns det ändå tillräckligt THC så det räcker för en riktig åka.

//FCR
Citera
2023-04-12, 22:07
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Nja, fast hundar och katter som av misstag råkar äta "rått" grönt blir ju påverkade, och det kan ju definitivt inte röra sig om någon psykosomatisk effekt för dem.

Som jag förstått det så finns det alltid en viss mängd THC i det gröna, så om man tar en monsterdos av okarbonerat grönt så finns det ändå tillräckligt THC så det räcker för en riktig åka.

//FCR

Ät du rå cannabis och lycka till att bli hög. Sedan har människokroppen inte samma funktion som en hund. Tex reagerar katter narkotiskskt på kattmynta. Inte en människa.

Nej. Det finns för lite pengar i att smuggla ett kilo i magen från halva jordklotet. Sen skita ut ett kilo. Arbetare, mellanhänder, flygbiljetter skall betalas. Det är inte ekonomiskt hållbart. Det är INTE så det funkar. Dessutom skulle hundarna klippa dig direkt.
Citera
2023-04-12, 22:52
Medlem
forumusers avatar
Orkar inte läsa igenom allt:

Hur gör jag gör att få effekt av att äta/dricka grönt på ett smidigt sätt?
Citera
2023-04-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Orkar inte läsa igenom allt:

Hur gör jag gör att få effekt av att äta/dricka grönt på ett smidigt sätt?

Smula ner gräset ordentligt i en kastrull riktigt smör (t.ex. Svenskt smör) och låt det puttra på svag värme (ska ej koka) i minst 10 min eller till gräset upplösts till en mörk sörja. Baka med smöret, häll det på en macka, blanda Oboy med det, möjligheterna är oändliga
Citera
2023-04-16, 23:03
Medlem
forumusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Smula ner gräset ordentligt i en kastrull riktigt smör (t.ex. Svenskt smör) och låt det puttra på svag värme (ska ej koka) i minst 10 min eller till gräset upplösts till en mörk sörja. Baka med smöret, häll det på en macka, blanda Oboy med det, möjligheterna är oändliga

Det behöver inte karbohydroxeras....eller vad det nu heter? Decarb?
Citera
2023-04-16, 23:56
Medlem
Citat:

Hash har jag aldrig behövt decarba, däremot med gräs är det att föredra. Även om det inte är strikt nödvändigt så är det bättre om du gör det.
Citera
2023-04-17, 09:22
Medlem
forumusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Hash har jag aldrig behövt decarba, däremot med gräs är det att föredra. Även om det inte är strikt nödvändigt så är det bättre om du gör det.

Decarbas inte gräset när kakorna man bakar med smöret är i ugnen?
Citera
2023-04-17, 09:58
Medlem
Citat:
Decarbas inte gräset när kakorna man bakar med smöret är i ugnen?

Till viss del som jag förstår det, men inte till fullo. Jag är däremot alldeles för okunnig för att säga varför/hur osv mera bara min egna erfarenhet och experiment.

Det kommer ge effekt utan att decarba gräset först men gör du det inte så får du en mindre potent edible.
Citera
2023-04-17, 14:10
Medlem
Citat:

Jag får iaf ut betydligt mer av det på det sättet.
Citera
2023-04-17, 18:45
Medlem
ZugMaskins avatar
Konstaterad myt: THC försvinner inte på 156 grader.

Tjena!

Jag provar denna tråden. Jag vet att det finns en tråd om att äta och dricka. Så infoga gärna min tråd annars. Men nu har jag gjort ett experiment. Så jag tycker att detta är en utstickare.

Jag började med att läsa ett recept på haschbrownies. 190 grader skulle de ha innertemperatur på.

Konstigt tyckte jag. Men ok. Så jag drog i en rejäl bit smör och typ 1,5 gram hasch och hade det i ugnen på 190 grader i 90 minuter.

Jag blev hög ändå. Riktigt hög.

Sedan skriver vissa att hasch I smör ska röras om sakta i runt 105 grader. Så jag har provat olika tider och olika temperaturer.

Så lågt som 105 grader i 30 min har jag inte testat. Men allt från 125 grader till 190 grader i minst 40 minuter har funkat.

Jag vill att vi ska komma fram till den perfekta temperaturen och tiden där vi får ut max av thc.

För alla säger olika. Det måste finnas en optimal tid och värme för hasch. Jag vill va säker på att jag får ut maximal potens i smöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in