Citat:
Ursprungligen postat av
No.90-Kleist
Man har timmar på sig på varje del. Man måste vara extremt långsam för att inte hinna googla svar.
Jag kan bedriva min personliga sabotagetaktik och uppmuntra andra till densamma. Jag har inte barn och bor ensam. Jag vill inte ansvara för någon annan än mig själv. Att man måste leva efter statens villkor är bevis nog för att de är förtryckare. Bara för att jag är född och bor här anser svenska staten att de har rätt att kräva mig på vissa saker, samtidigt som de fråntagit mig rätten att äga vad jag vill, stoppa vad jag vill i min kropp med mera.
Det jag säger är att alla ska erbjudas en utbildningsplats, och att platsbristen löses med att erbjuda utbildningen på flera (privata) lärosäten, och att erbjuda distansutbildningar. De som inte klarar utbildningen kommer att halka efter och få en arbetsbörda som de inte klarar av.
Nej

man har max 3 minuter på sig på ord. Vissa hinner inte med hela provet TROTS att de lägger 3 min på ord, så att gå över 3 min är lite riskfullt.. beror helt på hur snabb du är på övriga moment.
Ja, självklart får du det. Men jag tror inte många vill offra allt de har, trots att din tanke i vissa fall kanske skulle lockat dem, för man är så van vid att leva på detta sätt och förlitar sig på mycket saker. Som sagt måste man överleva.
Jo fast är det värt att betala stora summor pengar för att ge plats åt elever som sedan ger upp och skiter i utbildningen? nej. Så inte så bra ide. Om alla vill in på ett visst program så måste ju någon välja ut vem som får platsen, och om det inte är betyg som avgör så måste något annat vara det, tex kontakter eller pengar. Och tycker därför att betyg är bättre. För alla kan ju inte bli läkare, och om dem nu kunde det, så skulle majoriteten av ny-legitimerade läkare gå arbetslösa då vi inte behöver miljontals nya läkare varje år i Sverige.
Jag tycker att det är bra att det finns distansutbildningar, men det finns en anledning till att läkarprogram inte har dessa. Distansutbildningar ger mer utrymme för fusk, samt att man behöver lektioner, prov och praktiska delar på plats. En läkare måste ju vara "riktigt" utbildad, och det kan inte en distanskurs garantera.