Citat:
Ursprungligen postat av
inte.en.boll
Har man problem med att läsa texter i rimlig hastighet bör man kolla om man har dyslexi. Verbala delen på HP är inte stressig om man är van med att läsa tidningsartiklar/kåserier/krönikor. Jag sitter nästan alltid och väntar på att klockan ska ringa 3-7 minuter på varje HP jag har gjort. Dessutom är orddelen/vokabulärdelen väldigt binärt; antingen kan du det eller så kan du det inte. Om du inte vet ordet är det bara att gissa. Att gissa bör inte ta så länge
Andra hälften av läkarprogrammet är man ute på sjukhusen. Det man har fått höra är att det blir som ett 8-17 jobb. Denna del är ofta den delen av läkarutbildningen man faktiskt lär sig något praktiskt. Så Det är omöjligt att ha läkarprogrammet på distans. Kanske den teoretiska biten men aldrig den större delen av läkarprogrammet.
Jo jag hinner också klart innan provets slut, men jag vet många som inte gör det. Personen jag svarade menade på att man kunde fuska och söka upp alla orden på google under provtiden då man hade flera timmar på sig, men man har ca 3 min på sig på ord, varför jag sa att man inte hinner söka upp alla ord på telefonen samtidigt som man håller koll på att vakten inte ser att man fuskar, samtidigt som att man måste skynda sig för att inte gå över tid. Personen som vill fuska med mobilen på ord gör alltså bättre i, som du säger, att gissa på alla ord och göra resten av provet bra än att slösa onödig tid på ord.
Ja jag har hört det också. Mycket krävande program må jag säga.
Tror inte teoretiska undervisningen skulle funkat på distans, främst då denna variant förmodligen skulle ses som mindre seriös än den "vanliga", men även för att det är svårare att undvika fusk. Man skulle inte kunna lita på att personen kan det som den verkar kunna om denna aldrig varit på en lektion eller redovisning. Så vågar man skicka denna på praktik då? Förmodligen inte.