Citat:
Ursprungligen postat av
OsundLivsstil
Snubben säger ju bara sanningen. Var inte så dömande.
Jag själv fuskade mig igenom till stor del hela min gymnasieutbildning, och skulle jag göra högskoleprovet (brist på ambitioner) så skulle jag absolut fuska även där - om tillfälle skulle ges dvs.
Självklart är jag dock med på exemplet, att ingen vill ha en "fusk-doktor" att lägga sitt liv i händerna på. Men för utbildningar av den sorten så tror jag att det löser sig själv i det långa loppet - så att säga.
Jag antar väl att jag har en släng av den här "fuskar-personligheten".
Du fuskade dig alltså igenom gymnasiet?

Jag antar att du gick en yrkeslinje och behövde fuska till dig G i betyg. Varför hoppade du inte bara av skolan om den var så "krävande"?
Och du fattar väl att fuska på gymnasiet inte kan jämföras med att fuska på högskoleprovet?
Att du fuskar på gymnasiet tyder bara på omognad (du kanske borde gått några år till i högstadiet?), och du sabbar inte för någon annan än dig själv. Men när du fuskar på högskoleprovet förstör du för alla.
Själviska människor är det värsta jag vet.
Jag förstår att du är en person som inte vill bli något "eftertraktat", en person som knappt fick G i betyg och aldrig tyckt att skolan var något vettigt. Så det är lite konstigt att just DU yttrar dig..