2016-02-18, 17:56
Medlem
Jag tycker det är väldigt fel att starta en hel tråd för att hänga ut folk på det här skoningslösa sättet och jag hoppas att Mod låser tråden. Man borde följa de principer som råder i vårt rättssystem att det skall vara ställt bortom all rimlig tvivel innan man hänger ut folk.

Som någon dessutom har påpekat så tror jag att det finns en uppenbar risk att hänga ut folk som inte har haft ett uppenbart uppsåt att begå fusk på HSP. Det är oerhört förödande för dessa individer.

Dessutom tillför inte den här tråden något annat än det. Diskussionerna som förs kan lika gärna tas i den befintliga tråden. Jag hoppas att denna låses och sedan vill jag uppmana till att alla lugnar ned sig lite. Denna hetsjakt är okontrollerad och obefogad.

Jag önskar UHR lycka till i sitt arbete att förhindra fusk. Ingen ska orättmätigt kunna komma in på en utbildning före någon annan (även om jag inte gillar Sverige system med HSP och betygurval), men man måste se proportionen av det här. Syftet med den här tråden och framtiden för de uthängda står inte i proportion till vad de har gjort (vilket vi inte vet hur bevisat det egentligen är).
Citera
2016-02-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
För att jag inte är ett får som följer alla regler? Paragrafryttare är bland det värsta som finns.
Jag fann precis något värre...

Och btw så kan du inte vara seriös med det du säger, och om du nu är det så bör du definitivt gå om grundskolan. Det var nog där allting sket sig för dig.

människor utan moral är inget värda alls.
Citera
2016-02-18, 17:57
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Får man fråga vilket program (eller åtminstone vilket universitet) du läser på?

Vill inte skriva ut program, men samhällsvetenskapliga fakulteten på UU.
Citera
2016-02-18, 18:09
Bannlyst
Finns det något sätt för att informera eventuella utbildningsplatser att dessa personer fuskat? Någon som gjort det ännu?
Citera
2016-02-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gresapecken
Lågt? Du menar ungefär som att fuska på hp?
Du är en idiot och en kretin. Bra att du läser och kommenterar så tråden håller sig på AÄ.
Häng ut fanskapen med namn, bild, fb, adress - rubbet!

Båda kan vara låga beteenden, mongo!
Citera
2016-02-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsundLivsstil
Snubben säger ju bara sanningen. Var inte så dömande.

Jag själv fuskade mig igenom till stor del hela min gymnasieutbildning, och skulle jag göra högskoleprovet (brist på ambitioner) så skulle jag absolut fuska även där - om tillfälle skulle ges dvs.

Självklart är jag dock med på exemplet, att ingen vill ha en "fusk-doktor" att lägga sitt liv i händerna på. Men för utbildningar av den sorten så tror jag att det löser sig själv i det långa loppet - så att säga.

Jag antar väl att jag har en släng av den här "fuskar-personligheten".
Du fuskade dig alltså igenom gymnasiet? Jag antar att du gick en yrkeslinje och behövde fuska till dig G i betyg. Varför hoppade du inte bara av skolan om den var så "krävande"?

Och du fattar väl att fuska på gymnasiet inte kan jämföras med att fuska på högskoleprovet?
Att du fuskar på gymnasiet tyder bara på omognad (du kanske borde gått några år till i högstadiet?), och du sabbar inte för någon annan än dig själv. Men när du fuskar på högskoleprovet förstör du för alla.
Själviska människor är det värsta jag vet.

Jag förstår att du är en person som inte vill bli något "eftertraktat", en person som knappt fick G i betyg och aldrig tyckt att skolan var något vettigt. Så det är lite konstigt att just DU yttrar dig..
Citera
2016-02-18, 18:28
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Du vill alltså slopa allt som har med betyg att göra, och låta alla få komma in på läkarutbildningen?

Har du gått ur grundskolan ens? med tanke på dina argument menar jag..
Ja. Svårt att förstå?

Vad jag har för utbildning är totalt irrelevant.
Citat:
Jag fann precis något värre...

Och btw så kan du inte vara seriös med det du säger, och om du nu är det så bör du definitivt gå om grundskolan. Det var nog där allting sket sig för dig.

människor utan moral är inget värda alls.
Du menar gå om svenska statens indoktrinering av barn? Nej tack.

Människor som stödjer förtryck är ingenting värda.
Citera
2016-02-18, 18:33
Medlem
Citat:
Snarare typisk svensk statsvänlig mentalitet från din sida. Svensken gör som han blir tillsagd utan att ifrågasätta. Någon säger att det är fel att fuska trots att det inte skadar någon, svensken tror på det.

Får.
Jag hoppas människor fuskar mycket i din vardag.
tex när du ska till tandläkaren, när du anställer firma för att renovera huset, när du ska operera bort din blindtarm och när du får din lön. Tandlös och utblottad. Inget annat förtjänar du.
För det skulle ju inte göra dig något, det är ju som sagt inget fel att fuska! Eller hur? Det kan det väl inte vara??? ELLER VA? ÄR DET DET? ?

Stackars arma jubelidiot.
Citera
2016-02-18, 18:37
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Jag hoppas människor fuskar mycket i din vardag.
tex när du ska till tandläkaren, när du anställer firma för att renovera huset, när du ska operera bort din blindtarm och när du får din lön. Tandlös och utblottad. Inget annat förtjänar du.
För det skulle ju inte göra dig något, det är ju som sagt inget fel att fuska! Eller hur? Det kan det väl inte vara??? ELLER VA? ÄR DET DET? ?

Stackars arma jubelidiot.
Om du tar dig tid att läsa vad jag skriver, ser du att jag stödjer fusk när det inte skadar någon. Att en tandläkare är inkompetent och gör en felaktig lagning, att hantverkare gör osäkra byggen och så vidare påverkar mig i högsta grad. Jag betalar ju till och med för det.

Idiot.
Citera
2016-02-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ja. Svårt att förstå?

Vad jag har för utbildning är totalt irrelevant.

Du menar gå om svenska statens indoktrinering av barn? Nej tack.

Människor som stödjer förtryck är ingenting värda.

Okej, men vad bra då. Vi river skolor och leker datten hela dagarna, det är ju samhället du vill leva i. Ingen skolgång =ingen matte, ingen svenska, ingen engelska. Vi kan inte räkna eller skriva, men vem bryr sig!? Gud vad kul vi ska ha!!! Vi behöver inte jobba heller för vi har ju ingen användning för pengar, vi kan ju inte ens räkna. Mat fuskar vi oss till, det är sådant vi lär oss på dagis! Eller dagis vill du väl inte slopa?
Shit, hur ska vi i så fall få mat? Ska vi behålla dagis?

Tycker synd om dig. Du har inga drömmar och du vill inte bli något. Och du är arg på samhället för att där finns folk som har mål i livet, folk som vill ha ett bättre liv än du. Och för att dem kan.
Citera
2016-02-18, 18:53
Medlem
Citat:
Om du tar dig tid att läsa vad jag skriver, ser du att jag stödjer fusk när det inte skadar någon. Att en tandläkare är inkompetent och gör en felaktig lagning, att hantverkare gör osäkra byggen och så vidare påverkar mig i högsta grad. Jag betalar ju till och med för det.

Idiot.
Jag har läst vad du skrivit. Och hur menar du att fusk på högskoleprovet INTE skadar någon?
Det ger ju platser till fuskare i stället för dem som förtjänar dem!!? Men det skadar ju inte någon, säger du? Nej, dom bli säkert glada? Skrattar dem kanske? Det var ju bara deras drömyrke och källan till god framtid med god inkomst som stod på spel, det gör väl inte så mycket?

Så klart det skadar folk, men du ser det bara som skadligt i fall det skadar dig!

Att du inte ser det är oroande..
Citera
2016-02-18, 18:54
Medlem
Intressant att de flesta namnen är utländska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in