Citat:
Ursprungligen postat av
No.90-Kleist
Här drar du i stora växlar. Var har jag sagt att skolor ska rivas? Det enda jag säger är att ingen människa äger rätten att tvinga någon till något. Skolgång är inget undantag. Det finns många, många barn som gärna går i skolan. Tyvärr utövar den svenska staten indoktrinering på svenska barn. Hemundervisning är inte tillåtet av anledningen att barnen då undgår att tjäna sin stat och sitt land.
Jag skiter i vad folk har för mål. Min dröm är ett samhälle utan stat och utan tvång. Om du gillar att bli hunsad som en satans hund så är det din ensak. Alla är inte lika undergivna och saknar karaktär.
Jag skrev: Du vill alltså slopa allt som har med betyg att göra, och låta alla få komma in på läkarutbildningen?
Du skrev: Ja. Svårt att förstå?
Du menar att betygen inte ska betyda något, att alla ska få fuska, men säger att du vill ha kvar skolan. Hur menar du att du vill ha kvar skolgången, när du tar bort ALLT som har med skola att göra? Man går i skola för att utbildas och få betyg, och detta för att få en utbildning och ett jobb. Om alla fuskar så blir inte betygen värda ett skit. Ingen lär sig något. Alla har mentala åldern som en femåring. Ingen är kapabel till att göra något. För om alla
får fuska blir inte betygen rättvisa, och vem fuskar ärligt talat inte då? Man vill ju inte vara den enda i hela Sverige som INTE har MVG i alla ämnen!+
Betyget är den enda drivkraften skolan har, och du vill helt och hållet slopa den.
Din dröm är ett samhälle utan stat och tvång. En lekplats.
Men faktum är att du behöver inte gå ur gymnasiet, du behöver inte läsa eller jobba. Det är helt frivilligt. Dock blir du rejält mycket fattigare än dem som vill. Detta märken du av väldigt snabbt.
Så man MÅSTE jobba, ha en inkomst, arbeta för sin framtid. Det är inte många som älskar det, det är många som inte orkar det, men saken är den att det inte finns något val. Vi måste överleva.
Ett samhälle utan stat och tvång är i princip en lekplats. Ingen kommer jobba, ingen kommer plugga, ingen kommer ha pengar och råd till mat, och INGEN kommer att vara allmänbildad.
Detta tog du bort när du omvandlade skolan till en lekplats.