Citat:
Ursprungligen postat av
Koshar1
Dina argument är efterblivna. det sorgliga är att du själv inte inser det. Låt mig gissa; du har dåliga betyg och eller dåligt resultat på HP själv?
Enligt ditt sätt att tänka så kan vi slopa betyg och hp och låta alla människor som vill, bli läkare. Vi behöver heller inga prov under läkarprogrammet, enligt ditt resonemang.
Din dumhet är extremt irriterande.
Ens HP-resultat, IQ och betyg brukar korrelera. Men det fattar väl inte du.
Jag har ett helt okej HP-resultat och studerar redan på den utbildningen jag vill plugga på, det går dessutom väldigt bra. Om jag fick chansa hade jag chansat på att jag har ett bättre resultat än vad du har, om jag då skulle utgå från statistik. Det enda jag argumenterar emot är ditt påstående att man skulle bli en kass kirurg bara för att man fuskade sig in på läkarprogrammet, är man kass så blir man inte kirurg. Jag argumenterade aldrig emot att det är fel att fuska sig in på en utbildning, för det är det självklart.
Förstår ej hur du kan få det argumentet till att jag vill slopa HP och betyg. Det
enda jag påstod var att ditt påstående om kirurger var fel. För att anamma din egna retorik så borde jag nu skriva något om att det inte är konstigt att du har ett kasst HP-resultat om du läser min text och får ur den att vi ska slopa betyg, HP och examinationer på läkarprogrammet, men enligt mig måste inte en argumentation innehålla personliga påhopp.
Jag råkar veta att det finns en hel del som pluggar till läkare där man undrar hur fan de lyckades komma in där och att det säkert finns massor av människor som ej har tillräckligt bra HP/betyg för att ta sig in på programmet som skulle vara bättre lämpade. Återigen så påstår jag med detta inte att det skulle rättfärdiga att fuska sig in på programmet. Sedan kan jag visserligen hålla med om att de personer som skulle fuska sig in på ett program antagligen ej tillhör denna skara.