2016-02-11, 20:42
Medlem
Floragatans avatar
Löfven försvinner ju typ en gång i månaden. Han ligger nog och trycker i en skrubb nånstans, med bar underkropp och studerar postorderkataloger i svetslågans sken. En kommande flygresa kräver såna där hängselbyxor med öppning i baken och en keps man kan sätta ölburkar i.
Citera
2016-02-11, 20:57
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag läste en rubrik som hastigast i aftonblaskan att Stefan Löfven är på väg till Indien med delar av svenska näringslivet. Ha! det är nog bara ett svepskäl tror jag, han vill ha hit hela Indien också!
snart översvämmas vi av indier...

Enligt säkra källor ska han till Indien för att lära sig mer om hur man löser problem relaterade till hög befolkningstäthet. Något som blir högaktuellt för Sverige i.o.m. nuvarande takten på invandringen.
Citera
2016-02-11, 21:10
Medlem
Scherings avatar
Nu är han på Aktuellt och han har precis presenterat en lösning på massinvandringen. Sverige ska skapa fred och välstånd i hela Nordafrika, mellanöstern och Turkiet så att folk inte längre vill komma hit. Utöver det ska övriga EU ta mer ansvar.

Allt är således under kontroll och vi kan äntligen blåsa faran över.
Citera
2016-02-11, 21:14
Avslutad
Kan inte han hålla käften om sitt jävla dravel att andra länder ska ta sitt ansvar? För helvetes fan gubbjävel, vad har andra länder för jävla ansvar för unga män från Afghanistan som låtsas vara barn??? Och denne ärkeidiot är alltså vår statsminister...
Citera
2016-02-11, 21:15
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Nu är han på Aktuellt och han har precis presenterat en lösning på massinvandringen. Sverige ska skapa fred och välstånd i hela Nordafrika, mellanöstern och Turkiet så att folk inte längre vill komma hit. Utöver det ska övriga EU ta mer ansvar.

Jaha, han vill hjälpa på plats. Det var en ny tanke, den har jag inte hört förut.
Citera
2016-02-11, 21:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Att detta är sveriges statsminister

Snubben får frågan flera gånger om kring fridolins kommentar om att det inte blir fler åtgärder för att stoppa horderna som invaderar landet och om han håller med och sen står han och babblar om eu och att andra länder inte kraschar sin välfärd för dem barbariska grottmänniskorna från mellanöstern. Ge ett rakt och tydligt svar istället. Men ska väl inte förvänta sig annat från en som för 6 månader sen stod och propagerade för att han aldrig ska prata volymer och göra det svårare för folk att ta sig till sverige för att sen gra just detta 2 månader senare.
Citera
2016-02-11, 21:35
Medlem
ArneIIIs avatar
Ärligt talat. Vad ska Löfven, eller någon annan politiker för den delen, säga eller göra?

Man har förstört landet för generationer framåt på grund av den oansvariga invandringspolitiken, vilket de sannolikt själva även börjat inse.

Tycker synd om honom...det här började lång före hans inblandning i rikspolitiken.

Reinfeldt kan bara luta sig tillbaka utan och slippa svara på en enda fråga.
Citera
2016-02-11, 22:58
Medlem
Facebacks avatar
Hur såg han ut i aktuellt egentligen!?
Ser nästan ut som han har en lös mask så sliten han var, och då har han ändå suttit i sminket någon timme.
Citera
2016-02-11, 23:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Tyckte mig kunna höra lite darr på rösten som om han skulle göra en Åsa Romson i direktsändning.
Känns mycket otryggt för Sverige att ha en statsminister som tjatar om och om igen samma svar på alla frågor och frågorna fick inga svar

Han ville heller inte känna igen Morgan Johansson, Magdalena Andersson och Anders Ygemans tidigare uttalanden angående flyktingkrisen och ev kommande åtgärder utöver det luddiga som nu finns
kan det vars så att en del ministrar är på G att köra över Svetsarn totalt ?
Om så vore fallet är det kanske bäst att det sker nu ganska omgående, för ju närmre 2018 vi kommer ju sämre är det, om det ska finnas några såssar kvar
Citera
2016-02-12, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Att hålla sig borta när det går dåligt är en bra taktik. Så gjorde även Reinfeldt i långa perioder.

Även Putin försvann ju ett par veckor för något år sen.

Taktiken är framgångsrik. Även om man är hatad, så blir man plötsligt saknad. Var är han?

Sen när han dyker upp tänker man "skönt att han är tillbaka".

Inom psykologin är fenomenet studerat sedan många år, detta lärde jag mig när jag läste 220 poäng psykologi i Uppsala.

Så tänker inte jag utan snarare, var fan gömmer sig den konflikträdda idioten.
Citera
2016-02-12, 10:52
Medlem
Det finns vissa tecken på att olika personer i S-toppen vill ha betydligt mer åtstramningar i invandringspolitiken än vad Stefan Löfvén uttalar. Jag tror att han kämpar emot sitt eget parti väldigt mycket nu.

Kanske därför han försvinner från det offentliga för han är så upptagen med alla långa möten där de diskuterar vad som ska göras framöver.

Ygeman har offentligt sagt att han inte godkänner Migrationsverkets prognos om 70.000 - 140.000 asylsökande utan att Sverige måste sträva efter färre än 70.000. Det är uppenbart att Ygeman anser att vi står inför en systemkollaps annars.

Jag tror att Ygeman har ett stort stöd bland många s-politiker och bildat en falang där motparten består av Stefan Löfvén och miljöpartiet. Jag är ganska övertygad om att Stefan Löfvén känner en enorm press nu och försöker förhandla sig ur situationen där miljöpartiet nu öppet gått ut och sagt att de lämnar regeringen om fler invandringsbegränsningar införs.

Alla vet att de åtgärder som gjorts nu är inte tillräckliga. Att införa id-kontroller fungerar inte eftersom varje vettig asylsökande bara skaffar sig falska papper eller låter bli förstöra sina id-handlingar under resans gång. Stefan Löfvén gör stor affär av att åtgärderna fått effekt och vi gått från 9.000 asylsökande i veckan till 800 asylsökande i veckan, men detta är till 99% säsongsbetonat eftersom det är helt logiskt att antalet resande flyktingar minskar kraftigt mitt i vintern.

Tvärtom så är det fortfarande mycket höga siffror sett till motsvarande tidsperiod för tidigare år. Det finns också tecken som tyder på att årstakten för 2016 blir mellan 3-10 ggr högre än för 2015. Sett till EUs gränser så är det tydligen många fler som kommer till Europa än vad som tidigare beräknats (dvs man har räknat med en 3 dubbling för 2016 jämfört med 2015).

Det innebär att om inget avgörande händer i EU / världen så kan vi räkna med 3-10 miljoner asylsökande till Europa och eftersom Sverige fortfarande är en av de bästa länderna så har vi alltså tagit risken att 300.000 asylsökande eller fler kommer hit.

Detta är den verklighet som Stefan Löfvén och miljöpartiet inte vill göra någonting åt utan tvärtom satsar de allt på att även övriga EU ska ta emot fler.

Jag tror att det kan hända mycket i vår när budget diskuteras och asylinvandringens årstakt kraftigt ökar igen.

Det kan bli allt från regeringsbyte, socialdemokraterna regerarar själva i samarbete med främst moderaterna, att även självaste statsministern (avsatt) och miljöpartiet blir utsparkade/lämnar regeringen.
Senast redigerad av endumbonde 2016-02-12 kl. 10:56.
Citera
2016-02-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det finns vissa tecken på att olika personer i S-toppen vill ha betydligt mer åtstramningar i invandringspolitiken än vad Stefan Löfvén uttalar. Jag tror att han kämpar emot sitt eget parti väldigt mycket nu.

Kanske därför han försvinner från det offentliga för han är så upptagen med alla långa möten där de diskuterar vad som ska göras framöver.

Ygeman har offentligt sagt att han inte godkänner Migrationsverkets prognos om 70.000 - 140.000 asylsökande utan att Sverige måste sträva efter färre än 70.000. Det är uppenbart att Ygeman anser att vi står inför en systemkollaps annars.

Jag tror att Ygeman har ett stort stöd bland många s-politiker och bildat en falang där motparten består av Stefan Löfvén och miljöpartiet. Jag är ganska övertygad om att Stefan Löfvén känner en enorm press nu och försöker förhandla sig ur situationen där miljöpartiet nu öppet gått ut och sagt att de lämnar regeringen om fler invandringsbegränsningar införs.

Alla vet att de åtgärder som gjorts nu är inte tillräckliga. Att införa id-kontroller fungerar inte eftersom varje vettig asylsökande bara skaffar sig falska papper eller låter bli förstöra sina id-handlingar under resans gång. Stefan Löfvén gör stor affär av att åtgärderna fått effekt och vi gått från 9.000 asylsökande i veckan till 800 asylsökande i veckan, men detta är till 99% säsongsbetonat eftersom det är helt logiskt att antalet resande flyktingar minskar kraftigt mitt i vintern.

Tvärtom så är det fortfarande mycket höga siffror sett till motsvarande tidsperiod för tidigare år. Det finns också tecken som tyder på att årstakten för 2016 blir mellan 3-10 ggr högre än för 2015. Sett till EUs gränser så är det tydligen många fler som kommer till Europa än vad som tidigare beräknats (dvs man har räknat med en 3 dubbling för 2016 jämfört med 2015).

Det innebär att om inget avgörande händer i EU / världen så kan vi räkna med 3-10 miljoner asylsökande till Europa och eftersom Sverige fortfarande är en av de bästa länderna så har vi alltså tagit risken att 300.000 asylsökande eller fler kommer hit.

Detta är den verklighet som Stefan Löfvén och miljöpartiet inte vill göra någonting åt utan tvärtom satsar de allt på att även övriga EU ska ta emot fler.

Jag tror att det kan hända mycket i vår när budget diskuteras och asylinvandringens årstakt kraftigt ökar igen.

Det kan bli allt från regeringsbyte, socialdemokraterna regerarar själva i samarbete med främst moderaterna, att även självaste statsministern (avsatt) och miljöpartiet blir utsparkade/lämnar regeringen.

Jag vet inte vad Stefan Löfven vill eller inte vill. Personligen tror jag att han har insett allvaret i situationen och skulle vilja driva en hårdare asylpolitik.

Men han är fast i en rävsax. Han måste hålla ihop regeringen. Om MP lämnar regeringen blir det regeringskris och det är det sista vi behöver i dagens riskabla läge. Han måste alltså göra MP nöjda på några punkter medan han pressar dem så långt det går i andra punkter.

Om MP lämnar finns det några alternativ, alla sämre än dagens situation, om man vill ha en strängare asylpolitik:
  • S regerar vidare ensamma. En ytterst svag regering med mycket liten möjlighet att driva en strängare asyllinje. Tänk på att idag regerar S med stöd av MP och V. V signalerar just idag att de kanske inte ställer sig bakom S:s budget på grund av att de anser att asylpolitiken har skärpts för mycket.
  • S behöver stödet av både MP och V. Hur ska Löfven agera?
  • S får över något eller några borgerliga partier i regeringen. Mycket osannolikt och det skulle förmodligen fungera dåligt, med svekdebatter både mot S och mot alliansen. Det skulle krävas en inkörningsperiod med nya ministrar och det skulle gå lång tid innan de kan få igenom förslag till skärpningar. Förlorad tid när inga ändringar kan ske.
  • S-regeringen avgår och alliansen tar vid. Samma förlorade tid genom inkörningssvårigheter och fördröjningar av propositioner. Konflikter inom alliansen där C vill ha ännu öppnare invandring.
Kort sagt, det är en soppa hur man än vänder sig. Det bästa vore att S eller M bet huvudet av skam och började regera med SD. Men det tror jag är omöjligt.

Ygeman och Morgan Johansson har trots allt lyckats få igenom några bra förändringar. Givetvis är det med Löfvens välsignelse.

Alla ni som klankar på Löfven, sluta med det för Sveriges skull. Det bästa är att nuvarande regering regerar fram till 2018 för att man ska kunna genomföra förändringar. Visa i alla opinionsundersökningar, kommentarsfält och insändare att ni stöder en stramare asylpolitik och att ni stöder regeringens linje. Förvärra inte det kaos som redan råder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in