2016-03-08, 17:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag lyssnade på Löfvéns redogörelse i dag från EU mötet med Turkiet och resultatet tills nu. Det visades på SVT Forum.
Jag är positiv till nuvarande uppgörelse och statsministerns redogörelse och svar på frågorna från vår egen EU kommission, som följde.

Han resonerade bestämt och vettigt, enligt mitt tycke. Man skall inte klandra bara därför att.

SD reserverade sig bestämt ifrån att Turkiet i detta läge skulle få någon sorts carte blanch till EU, vilket inte alls kunde komma i fråga. Enligt Löfvén.

Det känns som om vår framtid är tryggad.
Om Löfven sagt att kraven på medborgarskap skall skärpas, bidragen sänkas för asylturister, utvisningar skall ges högsta prioritet och att asylturister som reser genom annat EU land skall direktavisas.
Då hade jag kunnat tro dig.
Citera
2016-03-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om Löfven sagt att kraven på medborgarskap skall skärpas, bidragen sänkas för asylturister, utvisningar skall ges högsta prioritet och att asylturister som reser genom annat EU land skall direktavisas.
Då hade jag kunnat tro dig.

Jo visst, det hade ju varit ypperligt. Men nu rörde det sig inte om svensk inrikespolitik, utan om EUs flyktingpolitik. Försök förstå det om du läst mitt inlägg. Om du vill tro mig avgör du själv. Vem bryr sig?
Citera
2016-03-08, 20:15
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Hörru Svetsarjävel, ut och fördöm två terroristattentat med en amerikan och en Israel som dog för palestinska knivmän.

Sen sköts två poliser av en palestinier.

Löfven och Wallström får gå ut och fördöma att polis sköt förövarna.

Tror ni?!
Citera
2016-03-08, 20:55
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Hörru Svetsarjävel, ut och fördöm två terroristattentat med en amerikan och en Israel som dog för palestinska knivmän.

Sen sköts två poliser av en palestinier.

Löfven och Wallström får gå ut och fördöma att polis sköt förövarna.

Tror ni?!
Citera
2016-03-08, 22:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jo visst, det hade ju varit ypperligt. Men nu rörde det sig inte om svensk inrikespolitik, utan om EUs flyktingpolitik. Försök förstå det om du läst mitt inlägg. Om du vill tro mig avgör du själv. Vem bryr sig?
Sverige är en av pull faktorerna för att asylturisterna skall söka sig till Europa, den sockerbiten måste försvinna.
Har du inte fattat det vid det här laget är du bortom räddning.
Citera
2016-03-09, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det är inte fråga om att de ska få en egen lägenhet. Det handlar om att ge de ministrar som inte bor i Stockholm en tillfällig bostad under ministertiden.

Man ordnar sådana tillfälliga bostäder åt riksdagsledamöter som bor utanför Stockholm. Eftersom vi anser att riksdagen ska representera hela landet väljs ledamöter från alla 24 eller vad det är valkretsar som finns i landet. Man kan inte pendla från Luleå till Stockholm över dagen. Alltså behöver riksdagsledamöter som bor på annat håll än Stockholm någonstans att sova, och det ordnas sådana åt dem medan de har sitt riksdagsuppdrag. Det är tillfälliga bostäder som bara får disponeras medan man är riksdagsledamot. Om man lämnar riksdagen på grund av sjukdom, att man döms för allvarligt brott eller om man hoppar av, måste man genast lämna bostaden och den som tar över riksdagsplatsen flyttar in. Samma sak vid val. Avgående ledamöter packar ihop direkt efter valet och nästa tar över inom två veckor.

Samma sak borde gälla för ministrar. Om de behöver bostad i Stockholm ska de få disponera en under sin tjänstetid. Om statsministern plötsligt ombildar regeringen och några ministrar avpolletteras åker dessa på direkten ur sin tillfälliga bostad. Och då menar jag på direkten, för i samma stund som en minister avgår tillträder en ny.

Vad kan vara fel med detta?

Får väl ordna sina egna bostäder. Om jag söker jobb i Stockholm och bor exempelvis i Västerås så inte fan kan jag förvänta mig då att min arbetsgivare ska fixa en bostad åt mig. Det blir till att pendla eller ta ett eget bostadslån. Det är så det ska fungera. Det arvode som en riksdagsledamot har räcker gott och väl till att hyra bostad i andra hand under perioden som riksdagsledamot, eller varför inte bo på exempelvis vandrarhem? Riksdagens ledamöter ska representera folket, alltså gäller precis samma regler som folket har.
Citera
2016-03-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sverige är en av pull faktorerna för att asylturisterna skall söka sig till Europa, den sockerbiten måste försvinna.
Har du inte fattat det vid det här laget är du bortom räddning.

Varför är du så aggressiv? Läs mina inlägg så ser du vad jag står för. Jag har inte ropat på din hjälp. Den kan jag vara utan.
Sveriges pullfaktor har varit känd sedan länge, men nu handlade inte EU mötet och hans bidrag här om detta. Lär dig förstå vad du läser innan du fräser omkring dig oförskyllt.
Citera
2016-03-09, 18:07
Medlem
Mogrens avatar
Svetsaren har just talat i EU-parlamentet. 90% av ledamöterna valde att vara frånvarande. Grattis Steffe! Det är inte så många utanför Sverige heller som bryr sig om vad du har att säga. 9 av 10 EU-parlamentariker är totalt ointresserade.
Citera
2016-03-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Svetsaren har just talat i EU-parlamentet. 90% av ledamöterna valde att vara frånvarande. Grattis Steffe! Det är inte så många utanför Sverige heller som bryr sig om vad du har att säga. 9 av 10 EU-parlamentariker är totalt ointresserade.

Han fick några rappa påhopp också om Sveriges förfall. Ungern tyckte han kunde tänkt på Sverige och svenskarna. Det har Ungern gjort och tänker fortsätta så.
Och så var det en, såg inte vem, som semestrade här med sina barn för 30 år sedan. Underbart land. Återbesök i somras, rena morsen gällande brott, våldtäkter, skola m.m.
Hur hade det fått bli så?

SD beskyllde Löfvén för att ha orsakat detta flyktingkaos tillsammans med andra med pulleffekten. Han hade det lite hett om öronen också bland lovorden.

Tyvärr bröt Svt Forum så man fick inte se och höra allt.
Citera
2016-03-10, 13:14
Medlem
Ja tydligen va det bara de närmast sörjande närvarande i EU parlamentet ,när Sveriges
Statsminister talade .Det politiska etablissemanget i Sverige ses nog mest som några
underliga kufar av de andra länderna, pga av vår flyktingpolitik, och pekpinnar och höger
och vänster om hur andra länder ska föra sin politik.
Citera
2016-03-10, 13:40
Medlem
Är det nån som vet om det finns nån bild på de fåtal ledamöter? Skulle vara roligt att se hur lite folk det var på plats när Steppen talade.
Citera
2016-03-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Är det nån som vet om det finns nån bild på de fåtal ledamöter? Skulle vara roligt att se hur lite folk det var på plats när Steppen talade.

Tyvärr kan jag inte länka, men gå in på SVT Play, sök Svt Forum och där, sök statsministerns tal i EU.

Jag gjorde så nyss, och det funkade.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in