Citat:
Ursprungligen postat av
Bejrut
I dagens jämställda samhälle vet jag inte om denna liknelse funkar? Men låt oss tänka tillbaka när vi var unga och kom in i Gympasalens omklädningsrum på 70 - Talet. Det kom en stack av handukar som hängt för länge i kvar glömda plastpåsar och en viss stank av klor för att dölja det som var unket.
PÅ den tiden styrde vår allsmäktige fader Palme min familj avgudade socialdemokrater långt bak till Tage Elander och Sträng jag minns alla tre speciellt Sträng i sin hängslen. Jag trodde på riktigt att han var en gud och sen kom Elvis, min mamma älskade Elvis nästan mer.
När Elvis dog 77 bockade jag av den första guden som dog. Själv lystnade jag på Punk som Ramones och Sexpistols jag ville bryta med det totalitära.
Många år senare gick Palme på golvet i bilfabriken där jag jobbade men många med mig vände ryggen till vi var inte punkare längre många hade aldrig ens gillat punk året var 1985 men stanken fanns kvar av unkna strumpor handdukar och klor.
Stefan måste lyckas få bort den unkna lukten som Sossar lätt kan förknippas med hos en generation som levde med Palme som husgud bara för att min mamma älskade 2 före dettingar Elvis och Palme. Så gör inte jag det.
Tror inte Stefan är kapabel till det. Han har inte tillräckligt med kunskap innanför pannloben. Palme var ett geni, en väldigt smart man. Sen vad det gäller invandringen som han förespråkade för, håller jag inte med.