2015-06-03, 20:20
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Intressant utveckling och ungefär helt exakt som jag trodde och förutspådde.
Vi har den genom tiderna sämsta statsministern med förmåga att utse de genom historien sämsta ministrarna vi någonsin har haft. Han (svetsarn) briljerar i sina konstanta felval med sin vice statsminister som får enskilt fler anmärkningar på sig av KU än vad en hel regering brukar få.

Det här ger lite tyngd åt min signatur sedan ett tag tillbaka, "Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering."
Citera
2015-06-03, 20:27
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar om Stefan Löfven sammanfogade.

// mod
Citera
2015-06-04, 11:03
Medlem
Stefan Löfvens gäst hyllade martyrer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20899530.ab
Citera
2015-06-04, 17:52
Bannlyst
I dagens jämställda samhälle vet jag inte om denna liknelse funkar? Men låt oss tänka tillbaka när vi var unga och kom in i Gympasalens omklädningsrum på 70 - Talet. Det kom en stack av handukar som hängt för länge i kvar glömda plastpåsar och en viss stank av klor för att dölja det som var unket.

PÅ den tiden styrde vår allsmäktige fader Palme min familj avgudade socialdemokrater långt bak till Tage Elander och Sträng jag minns alla tre speciellt Sträng i sin hängslen. Jag trodde på riktigt att han var en gud och sen kom Elvis, min mamma älskade Elvis nästan mer.

När Elvis dog 77 bockade jag av den första guden som dog. Själv lystnade jag på Punk som Ramones och Sexpistols jag ville bryta med det totalitära.
Många år senare gick Palme på golvet i bilfabriken där jag jobbade men många med mig vände ryggen till vi var inte punkare längre många hade aldrig ens gillat punk året var 1985 men stanken fanns kvar av unkna strumpor handdukar och klor.

Stefan måste lyckas få bort den unkna lukten som Sossar lätt kan förknippas med hos en generation som levde med Palme som husgud bara för att min mamma älskade 2 före dettingar Elvis och Palme. Så gör inte jag det.
Senast redigerad av Bejrut 2015-06-04 kl. 17:56.
Citera
2015-06-04, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
I dagens jämställda samhälle vet jag inte om denna liknelse funkar? Men låt oss tänka tillbaka när vi var unga och kom in i Gympasalens omklädningsrum på 70 - Talet. Det kom en stack av handukar som hängt för länge i kvar glömda plastpåsar och en viss stank av klor för att dölja det som var unket.

PÅ den tiden styrde vår allsmäktige fader Palme min familj avgudade socialdemokrater långt bak till Tage Elander och Sträng jag minns alla tre speciellt Sträng i sin hängslen. Jag trodde på riktigt att han var en gud och sen kom Elvis, min mamma älskade Elvis nästan mer.

När Elvis dog 77 bockade jag av den första guden som dog. Själv lystnade jag på Punk som Ramones och Sexpistols jag ville bryta med det totalitära.
Många år senare gick Palme på golvet i bilfabriken där jag jobbade men många med mig vände ryggen till vi var inte punkare längre många hade aldrig ens gillat punk året var 1985 men stanken fanns kvar av unkna strumpor handdukar och klor.

Stefan måste lyckas få bort den unkna lukten som Sossar lätt kan förknippas med hos en generation som levde med Palme som husgud bara för att min mamma älskade 2 före dettingar Elvis och Palme. Så gör inte jag det.

Tror inte Stefan är kapabel till det. Han har inte tillräckligt med kunskap innanför pannloben. Palme var ett geni, en väldigt smart man. Sen vad det gäller invandringen som han förespråkade för, håller jag inte med.
Citera
2015-06-04, 21:35
Medlem
Emilyows avatar
Varför gnäller alla på Stefan Löfven?

Ja varför gnäller alla på Stefan Löfven? Många säger att han lovar för mycket och gör för lite/ljuger. Kom igen, S har vart Sveriges största parti i ca 8 månader, det är ju inte så länge ändå. När moderaterna styrde i Sverige sa de också att de skulle göra en massa som de inte gjorde efter 8 år när de var Sveriges största parti. Då röstades ju socialdemokraterna fram istället, också för att SD fick så många röster istället för moderaterna. Börjar tveka lite på om socialdemokraterna verkligen är ett "bra" parti, många verkar ju vara kritiska till dem. Och sen även, var det ens bra att SD fällde socialdemokraternas budget?
Citera
2015-06-04, 21:38
Medlem
För att han ljuger, manipulerar, ändrar sig konstant, vägrar ens samtala med SD, utan smyger konstant runt, tar dåliga beslut, fortsätter ljuga, och för en Sverigefientlig politik.

Räcker det, Svenne?
Citera
2015-06-04, 21:53
Medlem
ColaKexs avatar
Jag tror det främsta skälet till att folk gnäller på Löfven har att göra med alla dessa brutna vallöften. Där får jag faktiskt ge Reinfeldt lite cred...han stod fast för sin politik (i större utsträckning) och bröt inte vallöften på löpande band.
Citera
2015-06-04, 21:54
Medlem
Det är något bara med hans sätt att vara jag stör mig på extremt mycket.
Hans sätt att föra en dialog med den där smilet hela tiden, han hånler ofta i debatter.. vet inte stör mig bara på han
Citera
2015-06-04, 22:09
Medlem
Totalt oduglig och opålitlig.
Hans slogan "Makten framför allt"
Citera
2015-06-04, 22:12
Medlem
Emilyows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
För att han ljuger, manipulerar, ändrar sig konstant, vägrar ens samtala med SD, utan smyger konstant runt, tar dåliga beslut, fortsätter ljuga, och för en Sverigefientlig politik.

Räcker det, Svenne?

Anledningen till att jag frågar är bara att jag inte riktigt hänger med, kan ju också ha tolkat fel. Blev bara lite förvånad att han verkade få väldigt mycket kritik än vad man trodde han skulle få.
Citera
2015-06-04, 22:13
Medlem
Känns på gränsen till ofattbart att du själv inte förstår varför. Det senaste exemplet i den kilometer långa listan och som dessutom satte punkt för mitt beslut att aldrig mer rösta på S var att partiet nu stödjer terrorister och därmed stödjer terrorism. Hade Stefan Löfvén efter det beslutet gått fullt ut med kritik och gjort allt i sin makt för att stopp vansinnet hade han kanske förtjänat min röst men tyvärr.

Det är oförlåtligt. Han kan förvänta sig mer "gnäll".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in