Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-13, 07:03
Medlem
Måste bara kolla så att jag har förstått det hela rätt, Attentin och Metamina är alltså precis samma sak, men med olika namn och Attentin går att få utan större utredningar?
Metamina är ju dexamfetamin, med det står att Attentin är dexamfetaminsulfat. Vad innebär det?
Finns det någon som provat både Metamina och Attentin och kan säga ifall det märktes skillnad?

Jättetacksam för svar!
Citera
2015-11-13, 21:07
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparrekarre
Måste bara kolla så att jag har förstått det hela rätt, Attentin och Metamina är alltså precis samma sak, men med olika namn och Attentin går att få utan större utredningar?
Metamina är ju dexamfetamin, med det står att Attentin är dexamfetaminsulfat. Vad innebär det?
Finns det någon som provat både Metamina och Attentin och kan säga ifall det märktes skillnad?

Jättetacksam för svar!
Metamina är dexamfetaminsulfat också. Det där -sulfat har jag för mig är för att molekylen är stabilare då. Så det är exakt samma substans, men de har olika bindningsmedel. Metamina har laktos men det har inte Attentin.
Attentin är lika lätt att skriva ut som Ritalin. Har aldrig haft Metamina, så kan inte jämföra det med Attentin.
Citera
2015-11-15, 12:47
Medlem
KryddAs avatar
Hej, jag har testat det mesta, men något som jag missat under alla år är just metamina. Jag fick igår tag på äkta Adderall 30mg, vilket jag aldrig sett i Sverige förut under mina 10 år i svängen.

Iaf, jag samplade en tabb på 30 mg för att testa innan jag slår till på en burk eller två. Jag tuggade den mycket noga idag och svalde på tom mage. Nu en timme senare mår jag toppen (har inte adhd, bara ångest) med eufori, och har energi och fokus. Livet leker =) slår inte alls på som om du tar en 0,2a g bra tjo, men rent och socialt rus.

Har en fråga dock: 30mg är väl aningen lite? 45 alt 60mg låter som det är mer lagom doser för en normalviktig man utan någon nämnvärd tolerans mot CS-droger, I syfte att "tjacka" på det? Hur står sig äkta Adderall mot svenska motsvarigheter?

Bild på exakt den jag tog idag.

Sorry för wall of text, antar jag är lite mer tjackad än jag märker . Jag är rätt känslig för tjo, med bra kvalle räcker 0,1g var 4-5e timme riktigt bra för mig, även efter månaders bruk utan uppehåll. Dessutom har jag väl alltid benzo i kroppen, främst Stesolid.

Peace flashback!
Citera
2015-11-15, 16:53
Medlem
Jag käkar nu 3x5mg Attentin per dag.
2st till frukost och en vid middag.
Jag tycker att jag blir pigg i en timme av morgondosen (placeboeffekt?) Sedan är jag trött resten av dagen.
Och sedan eftermiddag/kvällen är jag nedstämd. Ungefär som på metylfenidat där man va ledsen på kvällarna.

Varför är det så?
Har jag väldigt för låg dos?Väger ca 100kg.
Citera
2015-11-20, 05:26
Medlem
MrJoker4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicken96
Nu till mina frågor!

Mår mycket bra av Metamina och kan verkligen sköta skolarbetet. Gillar även ruset, saker blir mer intressant och jag blir inte uttråkad.

Hur svårt var det att få det utskrivet av din läkare? Vilka mediciner var du tvungen att testa först innan han skrev ut det till dig? Vad ska jag säga för att han ska skriva ut det till mig? Tacksam för svar.
Citera
2015-12-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adhd4life
Jag käkar nu 3x5mg Attentin per dag.
2st till frukost och en vid middag.
Jag tycker att jag blir pigg i en timme av morgondosen (placeboeffekt?) Sedan är jag trött resten av dagen.
Och sedan eftermiddag/kvällen är jag nedstämd. Ungefär som på metylfenidat där man va ledsen på kvällarna.

Varför är det så?
Har jag väldigt för låg dos?Väger ca 100kg.

Idag vaknade jag vid kl 9, steg upp och tog 3x5mg.
La mig sedan i sängen och skulle bara ta det lite lugnt, det slutade med att jag somnade om och sov i 3 timmar till.
Känns ju inte så normalt att jag blir så trött av Attentin?
Citera
2015-12-20, 21:27
Medlem
Citat:
Idag vaknade jag vid kl 9, steg upp och tog 3x5mg.
La mig sedan i sängen och skulle bara ta det lite lugnt, det slutade med att jag somnade om och sov i 3 timmar till.
Känns ju inte så normalt att jag blir så trött av Attentin?
Jag började med 3 st på morgonen tillsammans med frukost. Se till att hålla din kost så basisk som möjlig. Desto lägre ph värde i din mage desto sämre tar kroppen upp dexamfetaminet. Drick inte juice tex.
Sen tog jag 2 st 3 timmar senare och sen 2 st till efter ytterliggare 3 timmar.
Nu har jag höjt till 4 - 3 - 3 för mig funkar det för bra nästan. Det tar en timme ca innan det börjar verka på mig sen är allt på topp. Tankarna far inte runt helt random. Jag kan fokusera och kommer ihåg detaljer och om någon ber mig om något eller jag får en arbetsuppgift som jag annars hade skjutit framför mig så gör jag den direkt. Även om jag tar sista dosen kl 15 på dagen så håller det tills sent på kvällen. Vilket är toppen. När jag kommer hem orkar jag sortera tvätt, städa osv.
Jag har dock aldrig prövat att ta en dos och sen lägga mig i sängen som du. Jag tar ju det i samband med frukost och när jag ska till jobb.
Pröva att ta en dos var tredje timme och pröva att ta 3 - 2 - 2 och om det inte funkar så ta 3 - 3 - 3. Viktigt är att du äter ordentligt och dricker. Jag äter frukost, sen en proteinbar, sen lunch, sen middag, och jag dricker hela dagen vatten enbart. Kolla på din urin när du kissar. Det ska inte vara gult och inte heller genomskinligt. Det ska ha nästan en grönljusgul ton då har du druckit rätt.
Citera
2016-02-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Hej, jag har testat det mesta, men något som jag missat under alla år är just metamina. Jag fick igår tag på äkta Adderall 30mg, vilket jag aldrig sett i Sverige förut under mina 10 år i svängen.

Iaf, jag samplade en tabb på 30 mg för att testa innan jag slår till på en burk eller två. Jag tuggade den mycket noga idag och svalde på tom mage. Nu en timme senare mår jag toppen (har inte adhd, bara ångest) med eufori, och har energi och fokus. Livet leker =) slår inte alls på som om du tar en 0,2a g bra tjo, men rent och socialt rus.

Har en fråga dock: 30mg är väl aningen lite? 45 alt 60mg låter som det är mer lagom doser för en normalviktig man utan någon nämnvärd tolerans mot CS-droger, I syfte att "tjacka" på det? Hur står sig äkta Adderall mot svenska motsvarigheter?

Bild på exakt den jag tog idag.

Sorry för wall of text, antar jag är lite mer tjackad än jag märker . Jag är rätt känslig för tjo, med bra kvalle räcker 0,1g var 4-5e timme riktigt bra för mig, även efter månaders bruk utan uppehåll. Dessutom har jag väl alltid benzo i kroppen, främst Stesolid.

Peace flashback!

Har adderall 20mg xr utskrivet tar 60mg morgon +10mg attentin 20mg på eftermiddagen typ 12.00 och fyller på med 10mg attentin vid behov.
Äter xanor depot 3mg och iktorivil 1mg mot ryggsmärtor.
Ska jag bli fjuttad tar jag kanske 100mg adderall xr och kanske 50mg attentin på en kväll utöver den dagliga dosen på 80mg adderall xr.
Brukar bara må fint och plötsligt är det morgon haha
Citera
2016-02-09, 23:18
Medlem
Citat:
Jag har nu med fått Attentin, efter att jag blev så trött när jag åt Elvanse.
Men jag har ett par frågor som jag vore tacksam för att få lite svar på.
Jag har nu börjat med en låg dos på 5mg på morgon, sedan 5mg till lunch.

Hur stor dos är normalt till en vuxen på nästan 100kg?
Hur länge sitter varje Attentin i, alltså när kan jag ta den som senast på eftermiddagen men ändå inte ha några problem med att sova på kvällen?

Hade bara attentin några månader doserade då 15mg x5
på kvällen kl 19-20 max 10mg sov hur bra som helst många gånger bättre än vad jag gjort utan medicin alltså innan adhd diagnos
Citera
2016-03-07, 16:49
Medlem
Någon som har testat Attentin (Dexamfetamin) ?
Berätta gärna om dom är bättre/sämre än Metamina
Citera
2016-03-07, 19:48
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Någon som har testat Attentin (Dexamfetamin) ?
Berätta gärna om dom är bättre/sämre än Metamina

Ja det är exakt samma sak. Attentin kommer att ta över Metaminaförskrivningarna då man ej behöver licens för Attentin. Konstigt kan tyckas men det är så det ser ut. Enklare för alla blir det också. Två kompisar till mig fick det utskrivet och de bekräftar det jag skrev.
Citera
2016-04-22, 20:33
Medlem
metamina, freebasa?

Enkel, snabb jävla fråga, kommit över några metamina, går dessa och freebasa?

tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in