2016-02-05, 19:58
Medlem
grovalarks avatar
Metadon när jag har influensa???????

Är sugen på lite gott nu när man inte gör något speciellt o bara sitter hemma.. Har influensa med 39 graders feber, är det möjligtvis så att metadon gör det bättre för mig eller är det en jätte dålig idé?
Hade varit gött med ett rus
Citera
2016-02-05, 21:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark

Är sugen på lite gott nu när man inte gör något speciellt o bara sitter hemma.. Har influensa med 39 graders feber, är det möjligtvis så att metadon gör det bättre för mig eller är det en jätte dålig idé?

Ta inte droger när man är sjuk. Är ungefär som att träna när man är sjuk. Ingen bra idé alltså.

Citera
2016-02-10, 17:09
Medlem
roligpojkejapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark

Allt beror på hur erfaren du är, jag har gjort det många gånger när jag varit sjuk. Men som herr Bertil sa det är egentligen ingen bra idé. Men jag käkade benzo efter att ha druckit ghb i 12h och det är inte heller en bra ide men jag lever
Citera
2016-02-11, 19:11
Medlem
bara tvungen å skriva lite här..har läst lite i denna tråd å drar slutsatsen att inte många här e så speciellt gamla eller erfarna i denna opiaternas värld...har nästan 25års missbruk bakom mig å har gått igenom hela registret men har meta numera å kommer troligtvis aldrig kunna sluta med de...gå till mottagning å hämta sin dos e inte så skoj som de kan verka....de e ett tvång som man inte kommer ifrån..lite som en fånge blir man....jag vill bara va lite klicheartad å säga att drogerna leder dig bara in på förnedringens skammens å total jävla ångest....dit leder drogerna dig för eller senare å de e om du överlever....inte så kul å sitta å tänka på alla man förlorat under resans gång...detta e den verklighet alla missbrukare lever med dagligen.....
Citera
2016-02-11, 22:15
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbow
bara tvungen å skriva lite här..har läst lite i denna tråd å drar slutsatsen att inte många här e så speciellt gamla eller erfarna i denna opiaternas värld...har nästan 25års missbruk bakom mig å har gått igenom hela registret men har meta numera å kommer troligtvis aldrig kunna sluta med de...gå till mottagning å hämta sin dos e inte så skoj som de kan verka....de e ett tvång som man inte kommer ifrån..lite som en fånge blir man....jag vill bara va lite klicheartad å säga att drogerna leder dig bara in på förnedringens skammens å total jävla ångest....dit leder drogerna dig för eller senare å de e om du överlever....inte så kul å sitta å tänka på alla man förlorat under resans gång...detta e den verklighet alla missbrukare lever med dagligen.....

Förstår att det måste vara jobbigt! Hoppas att dem släpper lite på reglerna för såna som dig iaf, som har haft långvarigt bruk. Förhoppningsvis blir det bättre. Jag känner mig så jävla klen när jag ligger och tjuter över abstinens när jag bara använt opiater i typ 4 år. Och då inte tunga opiater i 4 år, tyngre betydligt kortare. Själv skulle jag vilja få metadon under abstinens bara för att det är den som får mig att falla tillbaka, så har det varit på senaste iaf. Men jag tror på riktigt att om jag skulle få t.ex. metadon under bara 2 veckors tid, en låg dos tillräckligt bara för att döda abstinensen så tror jag att jag skulle kunna klara mig helt ren efter. Hade det vart ett annat land hade det säkert inte vart några problem men i Sverige med den här fitt moralpolitiken så finns det säkert inte en chans att få den hjälpen. Och ännu värre för er som sitter ännu längre in i skiten, stay strong!
Citera
2016-02-12, 08:22
Medlem
Relentless666s avatar
Så ni som går på metadon måste fara och hämta ut det varje morgon? Hur tusan går det om ni har ett jobb? Eller chefen kanske går med på att ni far o hämtar ut varje morgon. Jag är bara nyfiken.
Förövrigt så tycker jag metadon är den skönaste opiaten.
Citera
2016-02-12, 11:09
Medlem
de är övervakat intag dom första 6 mån...kanske kommer ändras till 3mån men de e inget som e klart,
har du jobb så får man hoppas på en förstående chef för detta kommer man inte undan...så som de e idag e det 6mån 7dagar i veckan som gäller å de e tufft...så om man inte kommit så långt i sitt missbruk så sluta för er egen skull....må väl alla där ute å säg nej....de e det bästa man kan göra för sig själv....
Citera
2016-02-15, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbow
de är övervakat intag dom första 6 mån...kanske kommer ändras till 3mån men de e inget som e klart,
har du jobb så får man hoppas på en förstående chef för detta kommer man inte undan...så som de e idag e det 6mån 7dagar i veckan som gäller å de e tufft...så om man inte kommit så långt i sitt missbruk så sluta för er egen skull....må väl alla där ute å säg nej....de e det bästa man kan göra för sig själv....

Idag går alla de nya riktlinjerna från socialstyrelsen i kraft!

Bland annat tar dom bort alla spärrtider, man behöver inte heller ha 1 års dokumenterat missbruk längre. Men den största skillnaden är att man bara behöver gå varje dag i 3 månader istället!
Citera
2016-02-15, 14:08
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleanplay
Idag går alla de nya riktlinjerna från socialstyrelsen i kraft!

Bland annat tar dom bort alla spärrtider, man behöver inte heller ha 1 års dokumenterat missbruk längre. Men den största skillnaden är att man bara behöver gå varje dag i 3 månader istället!

Finns det någon länk ?
Citera
2016-02-15, 15:49
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Finns det någon länk ?

Detta behandlar ämnet ungefärligt:

https://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/19787/2015-3-35.pdf

Hallå nu undrar jag, hur fan skickar men en personlig ansökan till LARO i sitt län, hittar de ingenstans. Kan man inte gå genom beroende kliniken i sitt län eller nåt? Har innan sagt att jag inte ska köra den vägen men det verkar inte gå utan, så nu ligger tankarna åt sub eller metadon behandling. Är inte ute efter något rus, bara ett stabilt liv och inte gräva ner sig så man aldrig kommer upp. För en överdos nu vore fan frälsningen från jesus han själv. Men kan inte va så självisk men funderar på om ja skulle skapa mer smärta för nära o kära att försvinna eller stanna kvar.
Citera
2016-02-23, 20:39
Medlem
nokos avatar
Hur står sig metadon mot heroin? Aldrig kört metta förut, men den långa halveringstiden lockar. Älskar heroin men lever knappert, 80mg metadon eller ett halvt gram h är allt jag har pengar till. Vad rekommenderas?
Citera
2016-02-24, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Hur står sig metadon mot heroin? Aldrig kört metta förut, men den långa halveringstiden lockar. Älskar heroin men lever knappert, 80mg metadon eller ett halvt gram h är allt jag har pengar till. Vad rekommenderas?
Har du tagit h eller matadon förut? Om du ska injicera tycker jag du ska köra heroin, huvudskillnaderna är ruslämgd och hur lång tid det tar innan ruset kommer. Antar att du tar ditt heroin iv. Där kommer ruset direkt.
Antar att du tar din metadon oralt, det kan ta timmar för den att rusa.
Heroinet ger ett "euforiskts hög" brukar man säga, metadon gör inte det på samma sätt.
En snabb varning, äter du någon kraftigare medicin från recept? Metadon brukar inte vara bra att blanda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in