2016-02-26, 13:09
Medlem
Inthislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Förstår att det måste vara jobbigt! Hoppas att dem släpper lite på reglerna för såna som dig iaf, som har haft långvarigt bruk. Förhoppningsvis blir det bättre. Jag känner mig så jävla klen när jag ligger och tjuter över abstinens när jag bara använt opiater i typ 4 år. Och då inte tunga opiater i 4 år, tyngre betydligt kortare. Själv skulle jag vilja få metadon under abstinens bara för att det är den som får mig att falla tillbaka, så har det varit på senaste iaf. Men jag tror på riktigt att om jag skulle få t.ex. metadon under bara 2 veckors tid, en låg dos tillräckligt bara för att döda abstinensen så tror jag att jag skulle kunna klara mig helt ren efter. Hade det vart ett annat land hade det säkert inte vart några problem men i Sverige med den här fitt moralpolitiken så finns det säkert inte en chans att få den hjälpen. Och ännu värre för er som sitter ännu längre in i skiten, stay strong!

Jag vet inte varför folk tror att avtändningen skulle vara lättare om man 'bara' hållit på i 4 år eller 'bara' gått på opioider och smärtstillande och inte heroin. De har precis samma effekt på hjärnan och det är olika halveringstid och så men du kan bli precis lika beroende. Därför som socialstyrelsen äntligen insett detta och nu låter personer som blivit beroende av opioider dvs tabletter och sånt (oxy,tram etc) också söka in i LARO.

Jag fick min helgdos med mig hem direkt när jag började med metadon eftersom jag inte har nå sidomissbruk och min läkare tyckte att det skulle vara dåligt för mig att gå på helgmottagningen där alla med typ benz missbruk går. Så allt e inte hugget i sten!
Citera
2016-02-26, 13:11
Medlem
Inthislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
Metadon när jag har influensa???????

Är sugen på lite gott nu när man inte gör något speciellt o bara sitter hemma.. Har influensa med 39 graders feber, är det möjligtvis så att metadon gör det bättre för mig eller är det en jätte dålig idé?
Hade varit gött med ett rus

Du skulle nog absolut inte bli sämre. Metadon är ju smärtstillande så skulle du ha ont i kroppen och så som vid riktig influensa skulle du nog bli lite skönt flummig och kunna sova. Det beror ju på vad du är van vid eller om du aldrig brukar ta opioider. Men att vara försiktig i sådana fall behöver jag väl inte ens säga. Jag har metadon själv så då får gärna fråga om du undrar något.
Citera
2016-02-26, 13:13
Medlem
Inthislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Så ni som går på metadon måste fara och hämta ut det varje morgon? Hur tusan går det om ni har ett jobb? Eller chefen kanske går med på att ni far o hämtar ut varje morgon. Jag är bara nyfiken.
Förövrigt så tycker jag metadon är den skönaste opiaten.

Mitt jobb märker inget eftersom jag hämtar dosen så pass tidigt, innan jobbet så att säga. Sen fick jag hem hela helgdosen samma vecka jag började, så vissa gör undantag. Men förut var det 6 mån som gällde generellt men nu ska det vara ändrat till 3.
Citera
2016-02-27, 13:35
Medlem
svampen211s avatar
Vad vet någon om detta?

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER---2004/Metadonbehandling--rapporter-om-EKG-forandringar-samt-risker-med-testosteronbehandling/

Tydligen så ska det bara vara när man överskrider 130mg dag, trodde att jag hade drabbats av något liknande när jag fick hjärtklappning av metadon, men detta verkar ju inte vara samma sak. Jag brukar inte köra så höga doser, metadon är fan guld värt när man inte har heroin annars. Men detta känns ju lite läskigt, känns ju som det är farligare än heroin, fast det kanske är en liten liten procent som drabbas av detta. Tror inte man behöver nojja, men jag undrar fortförande vad jag fick för något år sedan, kan ha varit en panik attack eller nåt bara, men det lustiga är att jag aldrig blivit så av heroin eller vad som helst.
Citera
2016-02-27, 13:43
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthislife
Jag vet inte varför folk tror att avtändningen skulle vara lättare om man 'bara' hållit på i 4 år eller 'bara' gått på opioider och smärtstillande och inte heroin. De har precis samma effekt på hjärnan och det är olika halveringstid och så men du kan bli precis lika beroende. Därför som socialstyrelsen äntligen insett detta och nu låter personer som blivit beroende av opioider dvs tabletter och sånt (oxy,tram etc) också söka in i LARO.

Jag fick min helgdos med mig hem direkt när jag började med metadon eftersom jag inte har nå sidomissbruk och min läkare tyckte att det skulle vara dåligt för mig att gå på helgmottagningen där alla med typ benz missbruk går. Så allt e inte hugget i sten!
Hur är det att erkänna att man använt metadon svart? Bör man undvika det eller? För jag har inte vågat ta upp LARO på beroende, vet inte varför men det känns som dom bör nämna det först, inte jag. Men att erkänna att man använt metadon för att fungera normalt när man inte har heroin, och om det fungerar att nämna det, kommer dem skrika NEJ att det är livsfarligt och aldrig att ja får ens testa komma in i programmet? För dem verkar inte fatta hur långt ja är i mitt beroende, enligt dem verkar det bara vara att sluta sen är allt lugnt, men det har inte varit så lätt asså. Nu ska ja köra på metadon och se om det hjälper att bara känna sig normal. För dem verkar ju inte vilja att ja ska med i programmet, kommer ihåg att en sa, jag kommer inte skriva ut några opiater till dig. Visst ja förstår, jag är inte ute efter att bara få opiater där, jag har inte ens nämnt det, men när dem säger så vågar man ju inte ens ta upp det man vet kommer hjälpa, så nu får man köpa det svart istället. Frågan är om jag ska skita i att ta upp det med dem eller inte.
Citera
2016-03-01, 18:43
Medlem
nokos avatar
Har tagit metadon för första gången, har dock kanske ha råkat ta lite för mycket. Har sammanlagt intagit 50mg metadon,

23.40 : 10mg
01.17 : 10mg
03.39 : 10mg
04.28 : 10mg

15.30 : 10mg
16.24 : Bestämde mig för att spy upp den men vet inte om den kom upp.

Vad säger ni, risk för överdos?
Citera
2016-03-01, 19:57
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Har tagit metadon för första gången, har dock kanske ha råkat ta lite för mycket. Har sammanlagt intagit 50mg metadon,

23.40 : 10mg
01.17 : 10mg
03.39 : 10mg
04.28 : 10mg

15.30 : 10mg
16.24 : Bestämde mig för att spy upp den men vet inte om den kom upp.

Vad säger ni, risk för överdos?

Nejdå, ska inte vara ngn risk för överdos på det. Min första dos metadon var just 50 mg, och visst, det vart jag jävligt fucked på men inte mer än så. Börja inte toksupa eller trycka i dig benzo osv bara.

Är det första gången du testar?
Citera
2016-03-01, 20:05
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbow
bara tvungen å skriva lite här..har läst lite i denna tråd å drar slutsatsen att inte många här e så speciellt gamla eller erfarna i denna opiaternas värld...har nästan 25års missbruk bakom mig å har gått igenom hela registret men har meta numera å kommer troligtvis aldrig kunna sluta med de...gå till mottagning å hämta sin dos e inte så skoj som de kan verka....de e ett tvång som man inte kommer ifrån..lite som en fånge blir man....jag vill bara va lite klicheartad å säga att drogerna leder dig bara in på förnedringens skammens å total jävla ångest....dit leder drogerna dig för eller senare å de e om du överlever....inte så kul å sitta å tänka på alla man förlorat under resans gång...detta e den verklighet alla missbrukare lever med dagligen.....

Måste du gå dit varje dag för att hämta ut din dos eller är det typ 1 gång i veckan?

Måste ju vara förjävligt ifall det är varje dag. :/

Jävligt bra skrivet inlägg förresten, känner igen mig en hel del i vad du skriver även fast jag bara missbrukat i ca 1 år. det går snabbt att tappa vänner när man väl sitter fast i skiten..

Jag hoppas att allting löser sig för dig i framtiden! Mvh
Citera
2016-03-04, 13:11
Medlem
eddiepeddies avatar
Vad ligger startdosen på nu för tiden?
Och vad är max dos?
Ska börja till sommaren i gbg.
Ska försöka få 80mg på morgonen och 40mg på eftermiddagen/kvällen.
Gått på sub svart i 5år nu. Sökte förra året i maj. Måste bara va benzofri en tid innan dom kan ställa in mig.
Vill inte börja med sub utan vill ha meta direkt
Citera
2016-03-04, 23:15
Medlem
Förlorar man körkortet om man blir accepterad till laro behandling eller hur funkar det? Blir ju helt fucked om man inte kan ta bilen till jobbet.
Citera
2016-03-06, 18:38
Medlem
skeggmuffs avatar
Någon som vet om det är lugnt att ta 4 st temgesic 0.4er ca 30 timmar efter man tagit metadon? är första gången jag testat metadon och tog 40mg ifall det spelar någon roll.
Citera
2016-03-06, 21:23
Medlem
Getbiggers avatar
Får hem 2st 40mg´s tabletter av denna substans nu i början av veckan, nu till min fråga:
Har rätt stor opi-tolerans, tog tex 80mg oxy idag som jag knappt kände av, har gått på diverse fenta-analoger sen i sommras.. Vad skulle ni reka mig för dos för att bli lagom go på denna?
Första ggn på meta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in